2015-05-26, 13:50
Medlem
Mattsson69s avatar
Tar inte ens emot en Sofiero om jag får den gratis, riktigt vidrig.

Bästa? budejovicky budvar.. Jag har varit i Tjeckien mååånga gånger pga denna ölen.
Citera
2015-05-26, 13:59
Medlem
JonJansefssons avatar
Sofiero är vedervärdig.

Kopparbergs special brew är inte heller mycket att hänga i julgranen. Har en svagt grönaktig färg. Urk.
Citera
2015-05-29, 05:26
Medlem
nabbolbs avatar
Danish gold och falcon.
Citera
2015-05-29, 18:33
Bannlyst
Nyss hemkommen från Systembolaget, såg en snubbe med 2 flak Sofiero. Helt klart den vidrigaste skitölen. Serbiska Weifert är dock en stark motkandidat, fyfan vilket piss.

Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Danish gold och falcon.

På tal om äckligt öl med "gold" i namnet: Giraf Gold.
Citera
2015-05-29, 18:37
Medlem
Nahasapeemapetilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Den där gröna 33cl flaskan med en älg på var riktigt vidrig när jag blev bjuden på en, även om gratis är gott.

Ja, den är jättefruktansvärd.
Citera
2015-05-29, 19:10
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson

Kopparbergs special brew är inte heller mycket att hänga i julgranen. Har en svagt grönaktig färg. Urk.

Herrejävlar vad äcklig den är! Innan jag visste bättre hade jag den som festöl..
Behöver jag säga att det bara hände en gång?
Citera
2015-05-29, 19:13
Bannlyst
Allt under 4-5%.
3,5or och 2,8or osv går ju fan inte att dricka.

Annars har vi också Arbogas 10,2. Den är ju bland de värsta ölen jag har druckit.

Testade också någon jävligt mörk (svart) öl i Polen som också hade sjukt hög alkoholhalt. Den var den absolut värsta ölen jag någonsin har smakat. Jag kunde knappt dricka 1/3 av flaskan. Ölen i Polen är i överlag sjukt jävla god men just den där mörka ölen gör mig än idag spyfärdig när jag bara tänker på den.
Senast redigerad av MotherfuckingMetal 2015-05-29 kl. 19:16.
Citera
2015-05-29, 21:35
Medlem
Maledictuss avatar
Slotts. Absolut värst. Framförallt eftersom man som fjunig 15-åring druckit sig redlös på ljummen slotts, nyhämtad från Smugglarbosses 940-bagage.
Citera
2015-05-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Slotts. Absolut värst. Framförallt eftersom man som fjunig 15-åring druckit sig redlös på ljummen slotts, nyhämtad från Smugglarbosses 940-bagage.

Haha, har lite samma minne som dig, fast i detta fall Mariestad... Direkt från Volvons Bagagelucka , en varm Juni dag, pissjummen bira , slutade med att Jag lämnade kvar halva ölen. (brukar aldrig hända)

Fifan.

Dock är Mariestad bra bärts annars, men kommer nog aldrig glömma det minnes scenariot.....
Citera
2015-05-30, 16:07
Medlem
Azarins avatar
Harboe Classic. Den smakar riktigt illa tycker jag.

Sedan för många år sedan så fanns skräpölet Blågul på 1,5 liters PET-flaska. Minnet av när jag och en polare delade på en sån en varm sommardag ger mig fortfarande kväljningar.
Citera
2015-05-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Tar inte ens emot en Sofiero om jag får den gratis, riktigt vidrig.

Bästa? budejovicky budvar.. Jag har varit i Tjeckien mååånga gånger pga denna ölen.

Håller med om Sofiero, den smakar inte mycket, men det lilla man känner är någon slags unken surhet. Pripps Blå är också ett mycket otrevligt öl som har en konstig, starkt tvålig bismak.
Annars är det inget öl jag tycker är direkt äckligt. Visst är många massproducerade, billiga lageröl vattniga, men de är lättdruckna och fyller sin funktion t.ex. vid grillning eller lägenhetsfest. Klarar man att dricka Ramlösa borde man klara av dem utan att få kväljningar...
Citera
2015-05-31, 23:53
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Sofiero är vedervärdig.

Har faktiskt ganska nyligen börjat dricka Special Brew och gillar den eftersom den är lättdrucken och har mycket smak, en perfekt sommaröl om man frågar mig. Jag dricker i regel mycket bättre öler men som sagt så är den en god ersättare till t.ex. carlsberg export och dyl.

Har inte druckit någon hemsk öl, men Sofiero, Elk Brew och company är fan inte goda någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in