2015-12-05, 03:22
Medlem
Kartt92s avatar
Sofiero 7,5 är nog nåt av det äckligaste..
Citera
2015-12-05, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolly_Stomper
Vilken öl tycker ni smakar sämst? Själv tycker jag Hansa 5.0 är äckligast, efter 3-4 öl så känns det som man skall spy efter varje klunk man tar av dem!

Alla lättöl och alla folköl smakar mycket illa.

Av starköl tycker jag nog att all öl som är ipa smakar sämst.
Citera
2015-12-05, 21:28
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartt92

Ja, den är inget hit direkt. Smakar lättöl spetsad med vodka.
Citera
2015-12-05, 21:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartt92

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, den är inget hit direkt. Smakar lättöl spetsad med vodka.

7,5or och däröver dricker man väl oftast inte av finsmakarskäl? Den går nog ner då bärs som bärs det smakar ju lika.

Angående spetsandet av lättöl fick det mig att tänka på denna sekvens från dokumentären Den stora ölresan som gick på SVT för några år sedan. Vissa njuter mest med ögonen och inte smaklökarna verkar det som. Lättöl med soja. Gourmander avrådes.

https://www.youtube.com/watch?v=91GYrHNc-Vo
Citera
2015-12-05, 21:54
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
7,5or och däröver dricker man väl oftast inte av finsmakarskäl? Den går nog ner då bärs som bärs det smakar ju lika.
https://www.youtube.com/watch?v=91GYrHNc-Vo

Tråden handlar ju om äcklig öl och då platsar Sofiero 7,5 utmärkt, oavsett orsaken till varför man dricker den. Jag har ingen större erfarenhet av extra starka ljusa lageröl, jag brukar hålla mig borta från dem, men på skojs skull köpte jag tre olika för att smaka av dem mot varnadra förra helgen. Det blev Three Hearts 7,5, Pripps 7,2 och Sofiero 7,5.

Three Hearts var faktiskt helt okej, bara en lite lätt antydan till alkoholsmak. Pripps var lite sämre och allra sämst var Sofiero. Så nog är det en viss skillnad på hur väl de lyckas dölja alkoholsmaken i den här typen av öl.
Citera
2015-12-05, 22:33
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Tråden handlar ju om äcklig öl och då platsar Sofiero 7,5 utmärkt, oavsett orsaken till varför man dricker den. Jag har ingen större erfarenhet av extra starka ljusa lageröl, jag brukar hålla mig borta från dem, men på skojs skull köpte jag tre olika för att smaka av dem mot varnadra förra helgen. Det blev Three Hearts 7,5, Pripps 7,2 och Sofiero 7,5.

Three Hearts var faktiskt helt okej, bara en lite lätt antydan till alkoholsmak. Pripps var lite sämre och allra sämst var Sofiero. Så nog är det en viss skillnad på hur väl de lyckas dölja alkoholsmaken i den här typen av öl.

Var det en vetenskaplig avsmakning med silkeshandskar, ögonbindel och spottande i glasen, eller var det som jag misstänker, dvs att du först smakade av en hel flaska av den ena sorten, sedan nästa osv osv? Förra helgen. Det kan ju grumla omdömet lite så att säga.
Citera
2015-12-05, 22:45
Medlem
Kanske blir jag halshuggen nu men jag nominerar höga kusten. Fy fan i helvete vad vidrig den var, försökte verkligen men hällde till slut ut allt. Smakade spya spetsat med en smak av järn.

Hört gott om Duvel också så den provade jag igår. Den var inget vidare den heller. Inte som högs kusten men smakade typ lättöl med någon shot vodka i.
Citera
2015-12-05, 23:14
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Var det en vetenskaplig avsmakning med silkeshandskar, ögonbindel och spottande i glasen, eller var det som jag misstänker, dvs att du först smakade av en hel flaska av den ena sorten, sedan nästa osv osv? Förra helgen. Det kan ju grumla omdömet lite så att säga.

Nej, herr lustigkurre, självklart la jag inte ner så pass mycket möda på att testa några simpla alkisöl mot varandra. Men en skillnad på smak kan man givetvis känna av ändå, det finns ju olika grader i helvete, så att säga.

Fast du håller väl inte med om det, all öl smakar ju lika dant enligt dina smaklökar.
Citera
2015-12-05, 23:21
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Kanske blir jag halshuggen nu men jag nominerar höga kusten. Fy fan i helvete vad vidrig den var, försökte verkligen men hällde till slut ut allt. Smakade spya spetsat med en smak av järn.

Hört gott om Duvel också så den provade jag igår. Den var inget vidare den heller. Inte som högs kusten men smakade typ lättöl med någon shot vodka i.

För att du spyr på Höga kusten får du behålla huvudet. Riktig skitöl.

Duvel är god som fan. Testa igen ska du se att poletten trillar ned. Du ska inte dricka den iskall. Att du tycker den smakar lättöl med vodka i tyder att du har inte referensramar tillräckligt för vad som gör en blond belgare god.
Senast redigerad av Ålen 2015-12-05 kl. 23:23.
Citera
2015-12-05, 23:26
Medlem
Ålens avatar
Drack en dansk öl en gång som hete Girafföl. Antar att den hete så för att det var giraffpiss i brygden. Det är min värsta ölupplevelse.
Citera
2015-12-05, 23:29
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Nej, herr lustigkurre, självklart la jag inte ner så pass mycket möda på att testa några simpla alkisöl mot varandra. Men en skillnad på smak kan man givetvis känna av ändå, det finns ju olika grader i helvete, så att säga.

Fast du håller väl inte med om det, all öl smakar ju lika dant enligt dina smaklökar.

Det var en referens till The Kristet Utseende som kanske flög över skallen på dig.

Sen att snacka om helvetet i kombination med denna gudomliga brygd öl är verkligen att svära i kyrkan. Men javisst det är en recensionstråd. Så vad tror du om sojaölen? En annan kanditat är öl med en utspottad snus i. Då spelar märke och styrka inte så stor roll.

Seriöst så smakade jag en 16%are en gång i tiden. Tyvärr inga uppgifter om varumärke, men slutsatsen är väl att öl ska hålla sig runt 5%. Då är det mesta helt acceptabelt. Kan fortfarande inte säga att den var äcklig konstigt nog. Bajs är äckligt. Nej nu ger jag mig. Finsmakartrådar är inget för mig helt enkelt.
Citera
2015-12-05, 23:29
Medlem
Vetefan vad ölen heter men det var något Amerikanskt åsnepiss i klass med destillerat vatten som nästan varenda jänkare är stolt över. Hur fan kan man dricka bärs som ser ut och smakar som något som en get nyss pissat ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in