2016-02-10, 19:25
Medlem
tastass avatar
På rak arm får svaret bli Stella Artois. Var länge sedan jag provade, men jag vill minnas att den var obehagligt söt.
Citera
2016-02-13, 15:54
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
På rak arm får svaret bli Stella Artois. Var länge sedan jag provade, men jag vill minnas att den var obehagligt söt.

Erkänn att det smakar bättre än Heineken och Carlsberg... eller vilken typ av öl vill du jämföra Stella med, inte Amerikanska blask öl hoppas jag?

Grolsch har också en ganska söt smak men är riktigt god i min mening.
Citera
2016-02-14, 00:37
Medlem
kraftfoders avatar
"Vestfyen Pilsener" är absolut värsta ölen jag druckit någonsin. Den kostade DKR 1:75:- en gång på 90-talet i en dansk mataffär. Köpte den (6-pack, tyvärr) för att reskassan höll på att sina sista dagen i Danmark. Smakade vedervärdigt! Läste sedan på innehållsförteckningen: Vatten, alkohol, smakämnen, färg, kolsyra.. Alltså antagligen inte ens bryggt, utan en kemisk blandning!
Citera
2016-02-14, 00:44
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Erkänn att det smakar bättre än Heineken och Carlsberg... eller vilken typ av öl vill du jämföra Stella med, inte Amerikanska blask öl hoppas jag?

Grolsch har också en ganska söt smak men är riktigt god i min mening.

Om jag svarar att Stella Artois är den öl jag tycker sämst om verkar det väl sannerligen osannolikt att jag ska erkänna att den är godare än alternativen jag jämför den med?

Vad jag jämför med är väl inte riktigt relevant för den primära frågeställningen?
Citera
2016-02-14, 02:59
Medlem
Nochillss avatar
Stella Artois är i en klass för sig - långt över svenska sump-öl men visst får du ha ett eget tyckande i saken.
Citera
2016-02-14, 03:12
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Stella Artois är i en klass för sig - långt över svenska sump-öl men visst får du ha ett eget tyckande i saken.
Det var väl något på TV där de sprang runt och bjöd folk i Belgien på öl och lät dem gissa om det var Jupiler eller Stella. Inte märkte de när de fick något svenskt sump-öl istället.

Jag har druckit Stella en gång och det kanske bara var situationen men den hade någon vidrig smak (typ vattnig päronsoda) som jag annars förknippar med Carlsberg export.
Citera
2016-02-14, 03:15
Medlem
BewilderedHulders avatar
Klart osmakligaste är de grumliga veteölen. Ve och fasa.
Odrickbart.
Citera
2016-02-14, 03:58
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupo
Det var väl något på TV där de sprang runt och bjöd folk i Belgien på öl och lät dem gissa om det var Jupiler eller Stella. Inte märkte de när de fick något svenskt sump-öl istället.

Jag har druckit Stella en gång och det kanske bara var situationen men den hade någon vidrig smak (typ vattnig päronsoda) som jag annars förknippar med Carlsberg export.

Öhhh... jag har själv varit i Belgien och druckit Jupiler och tycke den var riktigt god och läskande.

Svenskt öl: Mariestad, Spendrup, Pripps innehåller mycket humle så smaken blir något surare jämfört med kvalitétsöl.
Citera
2016-02-14, 08:41
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Klart osmakligaste är de grumliga veteölen. Ve och fasa.
Odrickbart.

Jag kan förstå din åsikt, även om jag inte delar den. Själv dricker jag mycket veteöl under sommaren. Jästfällningen sjunker till botten, (såvida man inte tävlar i ölhävning) och man behöver inte dricka den sista slatten om man inte gillar jästfällningen. Dessutom finns det mycket goda veteöl utan jästfällning.
Citera
2016-02-14, 11:29
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Öhhh... jag har själv varit i Belgien och druckit Jupiler och tycke den var riktigt god och läskande.

Svenskt öl: Mariestad, Spendrup, Pripps innehåller mycket humle så smaken blir något surare jämfört med kvalitétsöl.
mer humle - surt - kvalitetsöl. ta och prova en riktig premiumlager så får du se vad humle gör.
Citera
2016-02-17, 17:39
Medlem
Går ej att prata om äcklig öl utan att nämna "tre kronor" 5,9
Citera
2016-02-17, 18:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humlesvamp
Går ej att prata om äcklig öl utan att nämna "tre kronor" 5,9

Om man vänder på steken så är faktiskt Three Harts 7,5 nog den godaste bland alla "äckliga" starköl. Jag har smakat betydligt värre bland lägre procentsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in