2014-02-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ytterligare en som har noll koll. Vilken Pistonhead talar du om?

Kustom Lager. usch!!
Citera
2014-02-14, 13:30
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Du, min bästa herre, kan absolut inte ett smack om vintillverkning, det är uppenbart.

Jag räknade nog med att någon skulle reta upp sig, men i en öltråd är det väl tillåtet att mopsa sig lite

För att undgå inleda ett religionskrig... Det var snarast hugg bakifrån på vinsnobbarna (Jo, dom finns) som anser öl varandes pöbelaktigt och oraffinerat. Och jo, jag känner flera som uppskattar både öl och vin. liksom jag känner vinälskare som inte är snobbiga alls. Faktiskt vill jag påstå att de som är trygga i sin värld, vad den än måtte vara, inte är snobbiga, medans de som är osäkra (tänk de som tror whiskyn bliver bättre med åren på hylla i vardagsrummet, eller de som tror att Armanimärket på kavajärmen SKALL sitta där, också när man lämnat butiken !) är de som skriker högst om gott/dåligt - rätt/fel.

Stryp mig för OT.
Citera
2014-02-14, 13:37
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag räknade nog med att någon skulle reta upp sig, men i en öltråd är det väl tillåtet att mopsa sig lite

För att undgå inleda ett religionskrig... Det var snarast hugg bakifrån på vinsnobbarna (Jo, dom finns) som anser öl varandes pöbelaktigt och oraffinerat. Och jo, jag känner flera som uppskattar både öl och vin. liksom jag känner vinälskare som inte är snobbiga alls. Faktiskt vill jag påstå att de som är trygga i sin värld, vad den än måtte vara, inte är snobbiga, medans de som är osäkra (tänk de som tror whiskyn bliver bättre med åren på hylla i vardagsrummet, eller de som tror att Armanimärket på kavajärmen SKALL sitta där, också när man lämnat butiken !) är de som skriker högst om gott/dåligt - rätt/fel.

Stryp mig för OT.

Jag älskar både öl och vin passionerat, och jag skulle aldrig vilja byta bort någon av dryckerna. Din kommentar var dock förbluffande kunskapsbefriad. Öl och vin kräver precis lika mycket noggrannhet och omsorg i tillverkningen. Skillnaden är att vin kräver den omsorgen under en betydligt längre tid, men man har färre råvaror (faktiskt bara en eller två) att arbeta med. Förutom själva vinmakningen, som i sig är lika krävande som ölbryggning, så är vingårdsskötseln ett heltidsjobb året runt. Det är inte så att man sår lite frön och fantastiska druvor sedan ploppar upp ur jorden.

Ber om ursäkt för OT.
Citera
2014-02-14, 13:47
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
...
Det är inte så att man sår lite frön och fantastiska druvor sedan ploppar upp ur jorden.

Jag vet faktiskt det...
Citera
2014-02-14, 14:58
Bannlyst
drack nån öl som hetter Dortmunder eller något sådant. Den va från Dortmund och inköpt på bolaget.. Skitäcklig eftersmak.
Citera
2014-02-14, 15:21
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
drack nån öl som hetter Dortmunder eller något sådant. Den va från Dortmund och inköpt på bolaget.. Skitäcklig eftersmak.
Dortmunder är en öltyp, en form av ljus lager.
Citera
2014-02-14, 15:37
Medlem
Oh fyfan! Öl är så jävla äckligt, spelar ingen roll vilken sort det är.
Blev nominerad av min kusin i en såndär facebook öl-drickar film. Aldrig i hela helvete att jag deltog i detdär.
Citera
2014-02-14, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Dortmunder är en öltyp, en form av ljus lager.

hittade den nu, DAB, skitäcklig!
Citera
2014-02-14, 16:09
Medlem
Bulten81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebarairie
Oh fyfan! Öl är så jävla äckligt, spelar ingen roll vilken sort det är.
Blev nominerad av min kusin i en såndär facebook öl-drickar film. Aldrig i hela helvete att jag deltog i detdär.
Seriöst, på vilket sätt tillför du någonting till diskussionen? Dom där nomineringarna är bara ett WT-otyg.

Dugges Kals Stout är vedervärdig. Kanske lite orättvis bedömning då jag inte är något fan av just stouter, men denna var inte god alls.
Citera
2014-02-14, 17:40
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Brooklyn Lager, fyfan.

Jaa det finns många vidriga som Sofiero ,Spendrups Slots, m.m
men som sagt Brooklyn Lager, jag försökte dricka den grumliga gästa skiten på ett ölhak i sommras..

Den smakar för fan som den har filtrerats igenom en gammal bondes mögliga strumpa efter han har lagrat strumpan på sin fot hela säsongen med nageltrång...
Citera
2014-02-14, 17:47
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Jaa det finns många vidriga som Sofiero ,Spendrups Slots, m.m
men som sagt Brooklyn Lager, jag försökte dricka den grumliga gästa skiten på ett ölhak i sommras..

Den smakar för fan som den har filtrerats igenom en gammal bondes mögliga strumpa efter han har lagrat strumpan på sin fot hela säsongen med nageltrång...

Jag tycker att det kan vara bra att skriva någon öl man gillar, så man kan se vad personen jämför med. Inom en spoiler kanske.

Så, vad gillar du för öl? Jag tycker att Brooklyn Lager är riktigt fin!
Citera
2014-02-14, 17:57
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag tycker att det kan vara bra att skriva någon öl man gillar, så man kan se vad personen jämför med. Inom en spoiler kanske.

Så, vad gillar du för öl? Jag tycker att Brooklyn Lager är riktigt fin!

Jaha se där, det finns människor till precis allt... Men en öl jag gillar är carnegie porter den är fin
men bara en och sitta och smutta på, men till fyllan gillar jag Norrlands guld 5,3 & Arboga 5,2..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in