2022-12-17, 19:05
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Ny rant om fulöl och dessa två drack jag inom loppet på en vecka, slår alla möjliga rekord när det kommer till att vara helt jävla odrickbara!

1. The Pawn's Pilsener Coppersmith's Westerås:

Doften var som en salig blandning av nagellack och rengöringsmedel, smaken kändes konstgjord med en ton av frukt. Jag hatar nästan all fruktig öl drick smoothies istället för fan om du vill hälla i dig dessa häxdrycker!

2. Pistonhead Flat Tire:

Den som bryggt denna ska ruttna i helvetet, vad fan är det frågan om försöker ni ta livet av mig eller?

IPA är aldrig något som står högst upp på min lista och första klunken var ungefär vad man kan förvänta sig av denna ölsort. Men sen kommer en riktigt rälig ton av you guessed it fucking frukt! Skit ner er som brygger dessa hädelser till öl!

Nån som kan tipsa mig om bra öl från Coppersmith's? Jag har tidigare tex sågat Remmarlöv men gav dem en andra chans vill gärna kunna göra samma sak med Coppersmith's.
Citera
2022-12-17, 20:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ny rant om fulöl och dessa två drack jag inom loppet på en vecka, slår alla möjliga rekord när det kommer till att vara helt jävla odrickbara!

Doften var som en salig blandning av nagellack och rengöringsmedel, smaken kändes konstgjord med en ton av frukt. Jag hatar nästan all fruktig öl drick smoothies istället för fan om du vill hälla i dig dessa häxdrycker!

2. Pistonhead Flat Tire:

Den som bryggt denna ska ruttna i helvetet, vad fan är det frågan om försöker ni ta livet av mig eller?

IPA är aldrig något som står högst upp på min lista och första klunken var ungefär vad man kan förvänta sig av denna ölsort. Men sen kommer en riktigt rälig ton av you guessed it fucking frukt! Skit ner er som brygger dessa hädelser till öl!

Nån som kan tipsa mig om bra öl från Coppersmith's? Jag har tidigare tex sågat Remmarlöv men gav dem en andra chans vill gärna kunna göra samma sak med Coppersmith's.
Du kan inte dra all IPA över samma kam! IPA är som sagt en typ av öl, men kan smaka väldigt olika beroende på vilken humle som används. Du verkar inte gilla humlesorter som drar åt citrushållet, vilket många moderna sorter med hög alfasyra gör och är populär at använda i IPA, men det finns massor av andra humlesorter. Tyvärr framgår det väldigt sällan vilken humle som finns i ölen, så det kan vara svårt att hitta rätt utan att smaka många olika öl.

Mitt tips är att prova helt andra öltyper, t.ex engelsk bitter, rököl, imperial stout, belgisk dubbel/trippel, det finns garanterat något för alla smakriktningar om man bara vågar tänka utanför boxen och prova med öppet sinne.
Citera
2022-12-17, 21:06
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

2. Pistonhead Flat Tire:

Är ju mer fokus på humle i dessa öl oftast nåt amerikanskt som har mer tropisk frukt arom.
Ett tips läs på om ölen tex bolagets smakbeskrivning innan provsmakning så vet du vad du har att förvänta dig.
Citera
2022-12-19, 14:42
Medlem
Carlsberg eller Bud Light (nån amerikansk icke smakande öl)
Citera
2022-12-19, 16:53
Medlem
Har nog provat öl från något microbryggeri som varit vidrig, som jag inte minns namnet på.

Men den värsta "mainstream ölen" så att säga är utan tvekan Heineken. Så. Jävla. Vidrig.

Och då gillar jag andra ganska blaskiga lager som Carlsberg, Stella och Falcon m.m. Men Heineken är odrickbar.
Citera
2023-01-06, 02:48
Medlem
errass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Har nog provat öl från något microbryggeri som varit vidrig, som jag inte minns namnet på.

Men den värsta "mainstream ölen" så att säga är utan tvekan Heineken. Så. Jävla. Vidrig.

Och då gillar jag andra ganska blaskiga lager som Carlsberg, Stella och Falcon m.m. Men Heineken är odrickbar.

Skärp dig. Bärs som bärs, det har tom TKU gjort en låt om...
Citera
2023-05-09, 18:53
Medlem
Nkpgisits avatar
Arboga 10.2 är den vidrigaste men druckit en hel del sådana då mitt mål är att bli full snabbt.

2 Arboga är som 4 5.2 starköl nästan vilket blir mindre mängd att dricka.
Citera
2023-05-09, 19:01
Medlem
hroobarbs avatar
Vi vet inte hur väl vi har det här i svärje. Vi slipper alla dessa miljard-flaskor-ölen som görs med majs, (istället för malt, humle, vatten, och jäst) och smakar helt fel. Detta dricker de i USA och Asien.
Citera
2023-05-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade

Heineken är så äckligt att frågan är om det ens kan kallas öl?
Citera
2023-05-25, 12:57
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drknow
Heineken är så äckligt att frågan är om det ens kan kallas öl?

Ah smakar bara vatten, Arboga extrastark smakar bara sprit, usch
Citera
2023-05-25, 13:25
Medlem
Sverighiztans avatar
Björnebrygg 7,2%

Farsan drack alltid sådana förr i tiden och fy i helvete vad de smakade grisigt.
Citera
2023-05-26, 23:56
Avstängd
Craiggs avatar
Typ all IPA smakar öronvax. Hur fan kan folk dricka det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in