Citat:
Ursprungligen postat av
DidierDrogba02
Ny rant om fulöl och dessa två drack jag inom loppet på en vecka, slår alla möjliga rekord när det kommer till att vara helt jävla odrickbara!
1. The Pawn's Pilsener Coppersmith's Westerås:
Doften var som en salig blandning av nagellack och rengöringsmedel, smaken kändes konstgjord med en ton av frukt. Jag hatar nästan all fruktig öl drick smoothies istället för fan om du vill hälla i dig dessa häxdrycker!
2. Pistonhead Flat Tire:
Den som bryggt denna ska ruttna i helvetet, vad fan är det frågan om försöker ni ta livet av mig eller?
IPA är aldrig något som står högst upp på min lista och första klunken var ungefär vad man kan förvänta sig av denna ölsort. Men sen kommer en riktigt rälig ton av you guessed it fucking frukt! Skit ner er som brygger dessa hädelser till öl!
Nån som kan tipsa mig om bra öl från Coppersmith's? Jag har tidigare tex sågat Remmarlöv men gav dem en andra chans vill gärna kunna göra samma sak med Coppersmith's.
Du kan inte dra all IPA över samma kam! IPA är som sagt en
typ av öl, men kan smaka väldigt olika beroende på vilken humle som används. Du verkar inte gilla humlesorter som drar åt citrushållet, vilket många moderna sorter med hög alfasyra gör och är populär at använda i IPA, men det finns massor av andra humlesorter. Tyvärr framgår det väldigt sällan vilken humle som finns i ölen, så det kan vara svårt att hitta rätt utan att smaka många olika öl.
Mitt tips är att prova helt andra öltyper, t.ex engelsk bitter, rököl, imperial stout, belgisk dubbel/trippel, det finns garanterat något för alla smakriktningar om man bara vågar tänka utanför boxen och prova med öppet sinne.