2012-04-10, 16:07
Medlem
Tycker inte att Pistonhead levde upp till mina förväntningar, och är nog den "äckligaste" jag har smakat, det smakade ju inte skit men inte den bästa iaf
Citera
2012-04-10, 16:12
Medlem
Wajis avatar
LEFFE heter den äckligaste ölen.
Citera
2012-04-10, 16:26
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte-fraga
Vet inte vad den heter, men har en krokodil som logga. Helt värdelös öl
Om det är Crocodile lager från Krönleins du menar så håller jag inte med dig om den är sämst om det gäller kategorin billig skitlager, där jag faktiskt tycker att den är bland de bättre. I den kategorin finns det däremot många riktigt dåliga öl på bolaget.
Citera
2012-04-10, 19:20
Medlem
Harboe Gold!
Blaskigt värre.
Citera
2012-04-15, 22:13
Medlem
Jag dricker ganska mycket öl och jag brukar prova alla möjliga öl som jag hittar. Några av dessa öl tycker jag verkligen inte om.

Brooklyn Brewery Black Chocolate Stout. Denna ölen var något av det värsta jag har druckit, men den verkar ha ett bra betyg för övrigt. Ner i vasken med den.

Jacobsen Bramley Wit. Ett veteöl som är bryggt av Calsberg. Tog en klunk och sen åkte resten i vasken.

Rochefort 10. Detta är ett öl som är hyllat världen över, men jag gillar det verkligen inte. Även denna åkte i vasken efter en klunk.
Citera
2012-04-15, 22:22
Medlem
IhazbankZs avatar
Spendrups Guld
Citera
2012-04-15, 23:02
Medlem
brutefishs avatar
alltid skoj med sådana här trådar, egentligen borde det finnas ett visst kriterium för att uttala sig, speciellt när man läser något i stil med: "allt svenskt/amerikanskt/danskt starköl är äckligt" mmm...bra koll...

jaja, det absolut sämsta öl jag har druckit är Rocky Cellar Világos Sör.
http://www.ratebeer.com/beer/rocky-cellar-vilagos-sor/40835/137803/
smakade diskvatten, totalt odrickbart.
Citera
2012-04-16, 09:39
Medlem
Testade nyss en öl som heter Carlsberg Copenhagen. Någon nyhet tror jag. Carlsberg riktar denna öl i första hand mot kvinnliga, stilmedvetna öldrickare. Flaskan såg bra ut där på hyllan i butiken, men när jag nu skulle smaka så blev jag enormt besviken. Det här var det värsta jag har smakat på vad gäller ljus öl.

En klunk räckte för mig och resten åkte i vasken.
Citera
2012-04-19, 18:48
Medlem
Raudsepps avatar
Den i särklass äckligaste ölen jag druckit måste vara Rodenbach Grand Cru, försökte mig på den idag men var ju tamefasiken helt omöjligt. Första ölen någonsin som var så odrickbar att jag hällde ut den i vasken. Inte ens den värsta av bakfyllor hade fått mig att använda den som återställare om det så var den enda alkohol tillgänglig.
Citera
2012-04-19, 21:23
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Den i särklass äckligaste ölen jag druckit måste vara Rodenbach Grand Cru, försökte mig på den idag men var ju tamefasiken helt omöjligt. Första ölen någonsin som var så odrickbar att jag hällde ut den i vasken. Inte ens den värsta av bakfyllor hade fått mig att använda den som återställare om det så var den enda alkohol tillgänglig.
underbart gott öl. dock antar jag att du inte är en sourhead.
Citera
2012-04-20, 09:07
Medlem
Skräckfilm på flaska?

Italiensk 'Imperial Stout' som ikke likes av norsk kritiker:

Citat:
ølet med det liksom-franske navnet Marche’l Re som uhyggelig overkarbonert og skremmende søtlig i kaffearomaen.

En kommentar säger att de har tillsatt en kontrollerad infektion i ölet som ändrar hela smakbilden.

Hur funkar det egentligen?
Citera
2012-04-20, 10:03
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp

Haha. Precis som för mig. Första försöket: "Vad är det här för gammal vinäger? Ska det smaka så här?". Ölen åkte i avloppet. Andra försöket några månader senare: "Ok, det SKA vara gott säger förståsigpåare. Låt se... Nä fy fan det här går inte."

Jag är inte heller ett surhuvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in