2009-04-17, 08:22
Medlem
asså varför vill köper ni så starka öler? alla vet väl att alkohol i sig inte är gott, klart som fan öl med mycket alkohol smakar fan.
Citera
2009-04-17, 08:26
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
asså varför vill köper ni så starka öler? alla vet väl att alkohol i sig inte är gott, klart som fan öl med mycket alkohol smakar fan.

Nej, alla öl med mycket alkohol smakar inte fan
Citera
2009-04-17, 08:49
Medlem
EverlastingScars avatar
Det var inte dåligt vad folk hade hjärta till att klaga på öl. Det enda jag har riktigt dåliuga minnen av var ljummen Royal. Smakade fan piss. Men när jag drack det kallt dagen efter, gick det faktiskt mycket bättre! Annars går all öl ner. Fast öl med hög procenthalt, tex. Arboga, har jag inte druckit, så kan inte uttala mig fullt ut.
Citera
2009-04-17, 11:03
Medlem
Jullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n

En av de största öl fördomamarna som finns. Ok, ett blaskigt lager öl från Pripps eller Åbro på 7,5% kanske jag kan hålla med om. Men knappast ett öl så som Tokens Clusterbomb eller något liknadne.

Sen så är det är en vesäntlig skillnad om ölet bryggs tills det når så pass höga alokoholhalter eller om det spetsas.
Citera
2009-04-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undergroundman
Åbros öl Feever är riktigt spyäcklig!

Allt som heter Åbro andas äckligt för mig
Citera
2009-04-17, 11:24
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammadam
Allt som heter Åbro andas äckligt för mig
Ska vi bilda en klubb?
Citera
2009-04-17, 11:30
Medlem
BohemianSons avatar
C. Firtal, Påskebrygg från Harboe, Sort guld från Harboe, den jävla australiensiska ölen Foster's Lager, fy fan...
Citera
2009-04-17, 14:15
Medlem
Rifter666s avatar
Kung och Sofiero. Billiga jävla alkis öl. Brr!!!!

För sakens skull säger jag även dom bästa. Lapin Kulta och Staro Pramen.Även en kall guinnes på en Engelsk pub fyller sitt syfte.

Edit. All öl över 6% räknas inte ens till drickbar öl
Senast redigerad av Rifter666 2009-04-17 kl. 14:17.
Citera
2009-04-17, 14:55
Medlem
WaRs avatar
Blaskiga budget-öl typ Harboe och Sofiero är väl inte direkt goda men dom glider ner iaf. Förstaplatsen går till billiga alkisöl ala Arboga 10.2, måste infinna sig ett jävla sug på att bli full för att tvinga i sig den skiten...
Citera
2009-04-17, 14:58
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullen
En av de största öl fördomamarna som finns. Ok, ett blaskigt lager öl från Pripps eller Åbro på 7,5% kanske jag kan hålla med om. Men knappast ett öl så som Tokens Clusterbomb eller något liknadne.

Sen så är det är en vesäntlig skillnad om ölet bryggs tills det når så pass höga alokoholhalter eller om det spetsas.

Ja, i vissa fall gör de nog så att de spetsar med 96% alkohol men oftast tillsätter de nog bara extra socker eller råfrukt för att jäsa till högre %
Citera
2009-04-17, 15:34
Medlem
Av de vanliga ölen som finns är åbro ett öl som jag tycker är förjävla äckligt. Åbro är verkligen inte gott.
Citera
2009-04-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyps
Ölen som serverades i öltältet på Polacksbacken under min nollning var ytterst oaptitlig. Var från nå lokalt bryggeri tror jag (Uppsala). Kan tillägga att jag är van att dricka Sofiero, Bellman, Kung etc. Så brukar inte bry mig men aldrig mer den ölen!

LOOOOL, den är ju NÖten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in