2023-07-22, 23:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag drack (försökte dricka) Pripps Radler Grape till lunchen idag. Den var verkligen inte god.

Men är det verkligen en öl?

Radler brukar väl vara 50/50, läsk och öl?
Citera
2023-07-23, 23:30
Medlem
prominentens avatar
Schlenkerla har knappast tappat på 25 cl Knappast de andra i Bamberg heller.
Edit! Fel av mig. Kaiserdom Rsuchbier finns på 25 cl.

Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Ölen kom från Bamberg. 25 cl glasflaska
Senast redigerad av prominenten 2023-07-23 kl. 23:37.
Citera
2023-11-10, 21:46
Medlem
ProfessorAs avatar
Bumpar visst lite här, men kunde inte låta bli att snacka skit om en av de värsta ölerna jag druckit; Cookies & corpsepaint (Imperial girl scout edition).

Otroligt vedervärdig med obehagligt dominant mintsmak. Fick flashbacks till barndomens hostmedicin och klarade knappt av att ha den i munnen. Tog några små sippar innan jag fick slå den i vasken. Första och hittills enda gången jag hällt ut nästan en hel öl. Får rysningar av obehag bara jag tänker på den.
Citera
2023-11-25, 16:46
Medlem
Vilken öl är den fulaste finölen?
Citera
2023-12-03, 16:24
Medlem
Sonny00s avatar
Jag köpte av någon outgrundlig anledning några Kopparbergs Special Brew 6,3% häromdagen. Jag vill inte påstå att den egentligen smakade illa, men den var märkligt intetsägande. Ser ingen anledning att köpa den igen.
Citera
2023-12-03, 21:28
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Bistro Lager är så bitter och besk att den i princip blir odrickbar. Man får kämpa ner den.

Bishops Finger ger en bisarr eftersmak av mediumstekt fläskkarré. Det tar bara emot.

Harboe får en att undra över vad man har ätit innan, som ger ölen den konstiga bismaken när man slutligen inser att det faktiskt är ölen som smakar kartong.
Citera
2023-12-07, 14:43
Avslutad
Köpte en del julöl och beslöt mig för att testa en lusse lelle öl. Tydligen ska den ha saffran i sig och påminna om en lussebulle . Kan nog med 100% säkerhet säga att det är den äckligaste ölen jag någonsin smakat.

Den är ju riktigt horribel . Smakar inte alls saffran eller som en lussebulle , smakar typ ... rengöringsmedel . Blir illamående av att smutta på den .

Om någon gillar denna måste deras smaklökar vara helt defekta . Kan inte ens dricka upp allt av den. Fy fan undvik och testa den aldrig " för skoj skull".
Senast redigerad av Captinhero 2023-12-07 kl. 14:48.
Citera
2024-01-05, 17:03
Avslutad
Privjet imperial stout är fullständigt vedervärdig. Smakar som sojasås. Drack bara en klunk, sedan åkte resten ut i vasken. Fyfan alltså!

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/destihl-1053612/
Citera
2024-01-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Privjet imperial stout är fullständigt vedervärdig. Smakar som sojasås. Drack bara en klunk, sedan åkte resten ut i vasken. Fyfan alltså!

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/destihl-1053612/

Tror det var den jag också hällde ut faktiskt. Var den söt men samtidigt typ sur? Samtidigt som Imperial stout naturligt är väldigt "tunga", fyfan. De är farliga, för imperial stout kan vara riktigt bra så länge de inte är söta, jag hatar de översöta varianterna så jävla mycket.
Citera
2024-01-13, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSniffy777
Tror det var den jag också hällde ut faktiskt. Var den söt men samtidigt typ sur? Samtidigt som Imperial stout naturligt är väldigt "tunga", fyfan. De är farliga, för imperial stout kan vara riktigt bra så länge de inte är söta, jag hatar de översöta varianterna så jävla mycket.

"Russian imperial stout, eller bara imperial porter och stout, är en kraftigare variant av ölstilen som ursprungligen bryggdes extra alkoholstark för att klara transporten till det ryska kejsardömet där drycken var mycket populär under 1700- och 1800-talet. En imperial stout har dessutom ofta sötma"
Citera
2024-01-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
"Russian imperial stout, eller bara imperial porter och stout, är en kraftigare variant av ölstilen som ursprungligen bryggdes extra alkoholstark för att klara transporten till det ryska kejsardömet där drycken var mycket populär under 1700- och 1800-talet. En imperial stout har dessutom ofta sötma"

Mjo, imperial stout kan vara ganska söta. Men hur det smakar kan bero på vad kraftbryggerier hittar på, det har kommit helt retarderade saker de senaste åren. Tror den kan ha varit ett sådant påhitt den smakar som smakar som en mjölkchoklad oboy men som en mongo-ryss pissat i och hällt i lite fulvodka för att få upp alkoholhalten. Dvs, när jag menar översöta imperial stout så är de dessa vedervärdiga kraftöl som kommit på senare tid med mjölk å allt möjligt skit i. Nu kanske inte denna var just en sådan men minns i alla fall. att det var vedervärdig.

Jag drack en helt underbar imperial stout i idag - Grand Teton, som var helt jävla underbar, ärligt det var som att dricka gudars nektar till skillnad från det radioaktiva avfallet från tjernobyl som de fyllde "Privyet Imperial Stout"-burkarna med. Fina rostade toner med en härlig besk eftersmak.
Citera
2024-01-14, 10:04
Medlem
superbioks avatar
Åbro 7,3%
Hemsk smak, påminner om riktigt äcklig mat. Självklart drack jag upp skiten, men jag var tvungen att koncentrera mig för att det inte skulle vända och komma upp igen.
Rekommenderas ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in