2010-03-02, 22:52
Medlem
sympats avatar
Rent spontant kommer jag och tänka på diverse öl med fruktsmak (namnen på sorterna har jag dock glömt som följd av fylla och att de kom från obskyra lokalbryggerier) jag druckit i Berlin. Efter ett par innanför västen kan jag ibland bli missriktat kulturkåt och vilja undersöka den lokala floran och faunan vilket ibland kan visa sig ödesdigert.

Bananöl och citronöl toppar nog listan på vidrigheter. Banan gillar jag inte i vanliga fall så där får jag nog skylla mig själv. Citronöl smakar ungefär som ett urinblock luktar en lördag klockan 5 på valfri krogs herrtoalett.

Kort och gott: håll er borta från fruktöl.
Citera
2010-03-02, 23:16
Medlem
Aerials avatar
Min röst får nog falla på Slotts guld och Carlsberg sort guld...den förstnämnda är den allra äckligaste.
Nog för att alla snackar om "piss på burk" , "kattpiss" och allt om vissa öler men i detta fall måste det nog stämma.
Skulle inte bli förvånad om Slotts bryggeriet verkligen får stänga en vacker dag då det visar sig att det verkligen är piss i ölet.
Citera
2010-03-02, 23:59
Medlem
Quorthons avatar
Vågar knappt beställa Staropramen längre. Säkert en gång av fem så får jag något som i det närmaste luktar svavel och är odrickbart. Det är inte bara i Sverige jag varit med om detta fenomen och det är endast med just Staropramen jag upplevt detta. Är de kända för att ofta ha dåliga fat?
Dålig staropramen är det i särklass äckligaste jag druckit.

Annars är det fan Tuborg.
Citera
2010-03-03, 14:55
Medlem
Jaegermeizters avatar
Carlsberg sort guld, den är inge vidare
Citera
2010-03-03, 20:22
Avslutad
Slots guld aka Slots piss
Citera
2010-03-03, 20:29
Medlem
Punk öl. Helt odrickar.

Pratade med en kille jag känner på bolaget, och den har tydligen slutat säljas.... som öl iaf.

/ V
Citera
2010-03-03, 20:30
Medlem
L3V3RM1NDR0Ms avatar
Spitfire!
Citera
2010-03-03, 21:25
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3V3RM1NDR0M
Spitfire!
Det där får du motivera, och gärna skriva vad du tycker om för öl.
Citera
2010-03-03, 21:35
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Det där får du motivera, och gärna skriva vad du tycker om för öl.

Tvåar på den, okey om man inte gillar spitfire - men dålig öl är det inte. Isf är det för att man inte föredrar bitters - men då är det en fråga om smak, vilket är något annat.
Citera
2010-03-06, 21:03
Medlem
utan tvekan Danish Gold! fyfan
Citera
2010-03-07, 12:16
Medlem
MajorMongos avatar
Arboga 10,2. Vilket jävla helvete till öl. Hittade denna sida när jag googlade skiten, kolla kommentarerna:
http://www.beermaster.se/ljus-lager/arboga-102.html
Citat:
Mustig,underbar,läcker!!
Procentpris och smak är
klockrent. Det enda drickbara.
Annars tar jag hellre mjölk.
Ingen spritsmak, bara gott!!!
What?!

Annars smakar Kung och Sofiero blöt hund också.
Citera
2010-03-07, 13:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegermeizter
Carlsberg sort guld, den är inge vidare

Ja, fyfan för den ölen. Går dock ner när man är full, om man då inte är så full att man är nära på att spy, för då funkar ölen som hjälp till att spy snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in