Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-05, 19:59
Medlem
Haha! Fruktansvärt pinsamt. Det här bevisar i alla fall att dom få som är välutbildade & som kommer hit till Sverige kan i princip ingenting heller.
Citera
2014-12-05, 20:18
Medlem
Ttoclaws avatar
Störtskön kille synd att han skulle åka så tidigt.
Citera
2014-12-05, 20:27
Medlem
Ganonitos avatar
Första blatten i Heta stolen och han är lika intelligent som genomsnittsblatten som kommer hit. Varför är jag inte förvånad?

Tanten från förra veckan, skrev tidigare i tråden när jag hörde att hon var god man för ensamkommande att det inte verkade krävas någon vidare utbildning för det. Och att hon dessutom jobbat på Migrationsverket bevisar bara att vem som helst kan få jobb där. Inte undra på att vissa blattars rövarhistoria köps hur enkelt som helst. Att inte veta var Kiev ligger, speciellt efter de senaste månaderna.

Tycker också att Tim borde få en ny chans. Frågan var alldeles för luddig och arkelogi och etnologi ligger alldeles för nära varandra. Jag valde mellan de två, men trodde till slut även jag på etnologi då jag främst förknippar arkeologi med utgrävningar och stuff. Tror killen hade kunnat gå långt om han fått chansen. Man kunde riktigt se besvikelsen i hans blick när han såg att det var fel.
Citera
2014-12-05, 21:36
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Den här killen tyckte inte att man kastar tärning när man gamblar, han kastar sten!
Citera
2014-12-05, 21:51
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Första blatten i Heta stolen och han är lika intelligent som genomsnittsblatten som kommer hit. Varför är jag inte förvånad?

Bra skrivet, han måste ju ha haft samma intelligens som en tredje klassare i våra särskolor har, men detta bevisar åter hur många låsas ekonomer det finns i våra förorter, men sjukt underhållande var det i allafall och det gav en god stämpel till alla andra från dessa länder.
Citera
2014-12-05, 23:13
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Tanten från förra veckan, skrev tidigare i tråden när jag hörde att hon var god man för ensamkommande att det inte verkade krävas någon vidare utbildning för det. Och att hon dessutom jobbat på Migrationsverket bevisar bara att vem som helst kan få jobb där. Inte undra på att vissa blattars rövarhistoria köps hur enkelt som helst. Att inte veta var Kiev ligger, speciellt efter de senaste månaderna.

Tycker också att Tim borde få en ny chans. Frågan var alldeles för luddig och arkelogi och etnologi ligger alldeles för nära varandra. Jag valde mellan de två, men trodde till slut även jag på etnologi då jag främst förknippar arkeologi med utgrävningar och stuff. Tror killen hade kunnat gå långt om han fått chansen. Man kunde riktigt se besvikelsen i hans blick när han såg att det var fel.

Någon borde kontakta postkodmiljonären. Tim förtjänar en ny chans. Håller med om att frågan var luddig. Jag själv svarade etnologi :/ Arkeologi ser jag också som utgrävningar. Jag trodde att dem sökte efter ett speciellt namn.
Citera
2014-12-06, 21:38
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Tror ni dömer honom för tidigt. Han är uppväxt i Pakistan och har inte västerländsk allmänbildning som vi svenskar. Han kan säkert saker om indisk historia som inte en jävel här har koll på.

För övrigt ser hon som tävlar nu ut som Dolores Umbridge från Harry Potter
Citera
2014-12-06, 23:55
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpop
Någon borde kontakta postkodmiljonären. Tim förtjänar en ny chans. Håller med om att frågan var luddig. Jag själv svarade etnologi :/ Arkeologi ser jag också som utgrävningar. Jag trodde att dem sökte efter ett speciellt namn.

Förlåt, men innehöll inte frågan till och med "förhistorisk"? Tydligare än så blir det ju inte.

Edit: Kanske inte nödvändigtvis för att man vet exakt vad arkeologi betyder, men även om man bara förknippar det med utgrävningar, så har man någon som helst koll på vad historia är så inser man att förhistorisk kunskap just måste komma från arkeologi.
Senast redigerad av Oformad 2014-12-07 kl. 00:02.
Citera
2014-12-07, 03:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Tror ni dömer honom för tidigt. Han är uppväxt i Pakistan och har inte västerländsk allmänbildning som vi svenskar. Han kan säkert saker om indisk historia som inte en jävel här har koll på.

För övrigt ser hon som tävlar nu ut som Dolores Umbridge från Harry Potter

Då är frågan varför han söker till programmet och hur han kan komma med då man ändå måste svara rätt på ett visst antal kvalfrågor för att kunna komma med. Tror som någon skrev tidigare att Tv4 kvoterade in honom då de aldrig haft med en blatte förr.
Citera
2014-12-13, 19:54
Medlem
Ganonitos avatar
Någon som hörde vad det var som den tävlande frågade efter efter reklamen som Rickard sa att han inte fick?
Citera
2014-12-13, 19:56
Medlem
junazs avatar
Hyfsat enkla frågor så här långt... Förutom möjligtvis yrket i den där deckaren, om man nu inte har läst något av Stieg Trenter.
Citera
2014-12-13, 19:59
Moderator
Dr Kings avatar
Den äldre mannen som tävlade sist visar återigen att de äldre tävlande ofta är betydligt duktigare än yngre tävlande i 20-30 årsåldern. Äldre tävlande visar ofta prov på stora kunskaper och en bred allmänbildning medan yngre tävlanden inte sällan är dumma som spån och visar sig ha stora kunskapsluckor på triviala saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in