Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-04, 00:19
Medlem
Sic_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Så man har fler än en person att ringa?

Hade en bekant som var uttagen när man kunde vara en av tio som hade ringt in och hon fick ge 3-4 personer som man kunde använda som livlina.
Citera
2011-12-04, 00:38
Medlem
r_o_ns avatar
Jag var med där och satt i "heta stolen" för drygt ett år sedan.
Man fick uppge 4 stycken som man kunde använda när det kom till "ring en vän".
Väl på inspelningen så när jag sa att jag ville använda "ring en vän" så avbröt de inspelningen så att de kunde ringa upp den vän jag tyckte var lämplig. När han svarat så startade inspelningen igen.
Senast redigerad av r_o_n 2011-12-04 kl. 00:40.
Citera
2011-12-04, 01:23
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Jag var med där och satt i "heta stolen" för drygt ett år sedan.
Man fick uppge 4 stycken som man kunde använda när det kom till "ring en vän".
Väl på inspelningen så när jag sa att jag ville använda "ring en vän" så avbröt de inspelningen så att de kunde ringa upp den vän jag tyckte var lämplig. När han svarat så startade inspelningen igen.

Jo, det låter ju rimligt och förklarar också varför de alltid får tag på livlinan, att det alltid är livlinan och inte livlinans sambo eller barn som svarar o.s.v. De ringer alltså upp först och ser till att de får tag på livlinan och säger att de kommer att ringa igen inom 5-10 minuter och att livlinan då skall vara beredd och svara inom 2-3 signaler och låta lita överraskad.

Det hade annars varit kul om något liknande det som en gång drabbade Loket i Bingolotto hade inträffat.

Livlinan: Johan Bengtsson
Rickard Sjöberg: Hej, är det Johan?
Livlinan: Ja och vem fan är du då?
Citera
2011-12-04, 04:38
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Tidigare i år när det var studentspecial eller nåt liknande var det nån som lät livlinan sitta vid datorn. Den tävlande frågade t.o.m. om det var wikipedia eller google som skulle tackas för rätt svar. Rickard skrattade bara, han tyckte inte det var fusk.
Citera
2011-12-04, 10:09
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Tidigare i år när det var studentspecial eller nåt liknande var det nån som lät livlinan sitta vid datorn. Den tävlande frågade t.o.m. om det var wikipedia eller google som skulle tackas för rätt svar. Rickard skrattade bara, han tyckte inte det var fusk.
När jag var med så fick inte mina "livlinor" några förhållningsregler. Så det är nog OK om man hinner få fram det på en dator eller liknande.
Citera
2011-12-27, 21:13
Moderator
Dr Kings avatar
Mycket starkt spelat av Georgios som vann 225000 i kvällens program. Hans spelande där han var lite osäker på ett par frågor men tvingades svara för att han inte kunde passa visar också mycket på psykologin och att det man har en känsla av är rätt också ofta är rätt. Alltför ofta som en tävlande hoppar av p.g.a. en viss feghet eftersom de inte är tillräckligt säkra på ett svar. Kul med denna spelform då de tvingas köra på lite hårdare.

Intressant skulle också vara den vanliga spelformen med en tävlande men med två livlinor som skulle bestå i att man kunde chansa och om man svarade fel utnyttjades livlinan och man fick en till fråga på samma nivå. Betydligt fler som skulle vinna en mille då trots endast två livlinor eftersom man mycket oftare skulle kunna svara på saker som man hade en känsla av eller göra begåvade gissningar.
Citera
2012-01-14, 18:51
Bannlyst
Jag vill vara med och tävla. Hur ansöker man. Har de ansökning snart igen eller.
Citera
2012-01-21, 19:56
Medlem
Selviks avatar
Han Karsten är vass alltså. Modigt agerande vid 225 000 kronorsfrågan.
Citera
2012-01-21, 22:26
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selvik
Han Karsten är vass alltså. Modigt agerande vid 225 000 kronorsfrågan.

Riktigt duktig. Han har ju faktiskt kunnat alla frågor. Bara det han inte vågat gå på sin tanke alla gånger.
Citera
2012-02-04, 20:03
Moderator
Dr Kings avatar
Björn som tävlade ikväll är riktigt duktig. 3 frågor kvar till miljonen nu och 2 livlinor kvar.

Inte så ofta de har så duktiga tävlande som honom. Ganska så ofta de tävlande är lite halvkassa. Jag har en känsla av att fyran har ganska enkla frågor i uttagningen eftersom de egentligen inte har något intresse av att få fram de allra bästa till programmet eftersom de då skulle behöva betala ut större vinstsummor.
Citera
2012-02-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Björn som tävlade ikväll är riktigt duktig. 3 frågor kvar till miljonen nu och 2 livlinor kvar.

Jag tycker han var klen som inte kände igen Aria från Goldberg variationerna av Bach. Den är ju med i massor av filmer, exempelvis Engelska patienten.
Citera
2012-02-04, 22:13
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Ärligt talat är väl publiklivlinan totalt värdelös på nivåer över 100K. Det är enligt mig den första livlinan man ska använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in