Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 19:59
Moderator
Dr Kings avatar
Imponerande tävlande ikväll. Ett stort skämt dock att det nu kommer att dröja två veckor tills man får se frågan på 500 000 kr p.g.a. En skall bort och Grannyran.
Citera
2018-01-12, 20:00
Medlem
kukflashs avatar
Jösses vilken kvinna!! Hon vet hur man ska spela spelet iallafall. Får hoppas hon kommer långt
Citera
2018-01-12, 20:01
Medlem
Tråkigt att när damen bara är 2 frågor från millen så får man vänta 2 veckor på upplösningen. dessutom är hon riktigt vass. Har klarat några riktigt svåra frågor.
Citera
2018-01-12, 21:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Problemet är ju att dom uppenbarligen skiter i vad tittarna vill se för att kunna visa vinstutdelningar och annan smörja istället...
Värst är dock varken "En ska bort" eller "Drömpyramiden" etc utan avsnitten när det ENBART delas ut vinster på nåt torg. Dessa avsnitt kan väl ingen vettig människa se längre?

Ja, det är lustigt att Tv4 bryr sig så mycket om tittarsiffror när det gäller andra program, men just när det gäller Postkodmiljonären kör man sitt eget race och skiter fullständigt i tittarna. De vill inte ens svara på varför de lade ner det ursprungliga "Vem vill bli miljonär?".

Grannyra-avsnitten ja, som visas helt istället för frågesport nästa vecka. Vem fan är intresserad av det förutom de som vinner och möjligtvis de som bor i samma stad? Kan de inte lägga upp det som extramaterial istället?

Någon som vet vem som äger formatet till Vem vill bli miljonär? Man kanske ska skriva till dem och be dem sälja det till en annan kanal eftersom Tv4 misshandlar sönder det.
Citera
2018-01-13, 08:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, det är lustigt att Tv4 bryr sig så mycket om tittarsiffror när det gäller andra program, men just när det gäller Postkodmiljonären kör man sitt eget race och skiter fullständigt i tittarna. De vill inte ens svara på varför de lade ner det ursprungliga "Vem vill bli miljonär?".

Grannyra-avsnitten ja, som visas helt istället för frågesport nästa vecka. Vem fan är intresserad av det förutom de som vinner och möjligtvis de som bor i samma stad? Kan de inte lägga upp det som extramaterial istället?

Någon som vet vem som äger formatet till Vem vill bli miljonär? Man kanske ska skriva till dem och be dem sälja det till en annan kanal eftersom Tv4 misshandlar sönder det.

Grannyre-avsnittet skiter jag i, det är nog det mest meningslösa som visas på tv. Det är ju otroligt konstigt att tv4 väljer att sända det på i princip bästa sändningstid en fredag. Antagligen tror många att det är vanligt fråge-avsnitt och tittar varvid tittarsiffrorna blir höga ändå.
Själv tröttnar jag snart på hela upplägget med all skit förutom själva frågesporten.

"Vem vill bli miljonär?" var en hit, det kan man ju bara drömma om att det sänds igen dock.
Tyvärr har jag ingen aning om vem som äger konceptet.
Citera
2018-01-26, 19:51
Medlem
kukflashs avatar
Hur kan han inte veta om Djungelboken och vad en kajman är?! På 20.000kr har han bränt 2 livlinor.
Citera
2018-01-26, 19:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tråkigt att när damen bara är 2 frågor från millen så får man vänta 2 veckor på upplösningen. dessutom är hon riktigt vass. Har klarat några riktigt svåra frågor.
Vann hon miljonen? Missade att kolla
Citera
2018-01-26, 19:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vann hon miljonen? Missade att kolla
Nej, hon visste inte att Asjchabad är huvudstad i Turkmenistan.
Citera
2018-01-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hur kan han inte veta om Djungelboken och vad en kajman är?! På 20.000kr har han bränt 2 livlinor.
Prova att sätta dig själv i Heta Stolen och se om det är lika enkelt då innan du hackar på dom tävlande
Citera
2018-01-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Nej, hon visste inte att Asjchabad är huvudstad i Turkmenistan.
Var det miljonfrågan?
Citera
2018-01-26, 21:44
Medlem
Okej nu har jag sett avsnittet i efterhand och visst var det svagt av honom att bränna 2 livlinor men jag tycker knappast han förtjänar att bli hånad. Antagligen är han väldigt nervös. Var ju exakt samma sak när diplomaten som inte kunde Johann Cruyff deltog. Vill minnas att han uppe på näst sista frågan och kikade till slut efter debaclet. Så jag tror nog den här killen besitter en del vassa kunskaper han också bara nerverna släpper lite.
Citera
2018-01-26, 21:50
Bannlyst
Kajman-frågan var ganska svår fråga för att vara på den låga nivån och tigern i Djungelboken kunde inte jag heller. Helt försvarbart att ta livlinor på dessa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in