Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-29, 13:20
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det hade han inte. Han är en som får maximalt 250000:-. Med mycket tur kan ju visserligen ganska många gå hela vägen. Dock räcker det ju med en fråga för att det ska gå åt skogen. Han bytte en fråga han nästan kunde, men inte vågade svara på, till en fråga han inte kunde. Detta trots att han [påstod sig ha] läst boken som var rätt svar.

Vi får enas om att vara oense angående hans potential då.. För övrigt har väl de flesta vuxna läst 1984 i sin ungdom, att känna igen inledningen är desto knivigare
Citera
2015-03-29, 13:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vi får enas om att vara oense angående hans potential då.. För övrigt har väl de flesta vuxna läst 1984 i sin ungdom, att känna igen inledningen är desto knivigare

Ja, jag tänker inte driva någon längre diskussion om det. Min känsla är dock att han bara är lite »allmän upplyst« och »vaken« utan att ha de där specifika kunskaperna som utmärker den som ska gå hela vägen.

Jag har sett honom i något tidigare frågesportprogram (kommer inte ihåg vilket) och fick samma känsla. Bra, men inte excellent.
Citera
2015-04-03, 19:52
Moderator
Dr Kings avatar
Livlinan Hans: "Jag får tänka lite till, jag får tänka lite till..." och så med 5 sekunder kvar tvärsäkert England.

Det hade ju varit bättre om han ärligt sagt som det var: "Vänta jag ska bara Googla lite".
Citera
2015-04-04, 19:39
Bannlyst
De kunde väl åtminstone haft med Milan som alternativ på Pirlofrågan för att röra till det lite.
Citera
2015-04-04, 23:50
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
De kunde väl åtminstone haft med Milan som alternativ på Pirlofrågan för att röra till det lite.
Exakt min första tanke! På den nivån borde alternativen varit typ enbart italienska lag.
Citera
2015-04-05, 12:11
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Livlinan Hans: "Jag får tänka lite till, jag får tänka lite till..." och så med 5 sekunder kvar tvärsäkert England.

Det hade ju varit bättre om han ärligt sagt som det var: "Vänta jag ska bara Googla lite".

Missade avsnittet, nu måste jag kolla bara för det du skrev
Senast redigerad av kompjuter 2015-04-05 kl. 12:13.
Citera
2015-04-10, 21:16
Medlem
Ganonitos avatar
"Femtiotuten" kommer utan tvekan att komma med i Agnetas nyårskarameller efter årsskiftet.
Citera
2015-04-11, 19:52
Moderator
Dr Kings avatar
Stor humor med tanten i kvällens program som inte verkar ha så mycket till övers för sin man på läktaren.
Citera
2015-04-11, 19:55
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Va fan Pete Sampras kan ju alla att det är Tennis
Citera
2015-04-11, 20:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Va fan Pete Sampras kan ju alla att det är Tennis

Det kunde ju inte ens »alla« i publiken. Världen är större än du tror.
Citera
2015-04-12, 13:39
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det kunde ju inte ens »alla« i publiken. Världen är större än du tror.

Det är ju ungefär som att inte veta vem som är Björn Borg, fast Pete Sampras har 7 titlar i Wimbledon
Citera
2015-04-12, 14:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Det är ju ungefär som att inte veta vem som är Björn Borg, fast Pete Sampras har 7 titlar i Wimbledon

Nej, det är det inte i Sverige. Björn Borg känner folk till för att han var en framgångsrik svensk. Pete Sampras är en utövare i en sport som l¨långt ifrån alla följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in