Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-13, 22:03
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jo, fast det är ju ingen garanti att man kan det bara för att man läst latin, men jag förstår vad du menar. Kul dock med ett par intelligenta deltagare än dom som brände 4 livlinor på dom låga nivåerna för ett par veckor sedan.
Haha ja ingen slår väl dem! Kommer det in nya välgörenhetstävlare imorgon/på lördag eller fortsätter programmet som vanligt?
Citera
2014-11-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Haha ja ingen slår väl dem! Kommer det in nya välgörenhetstävlare imorgon/på lördag eller fortsätter programmet som vanligt?
Det är sista helgen med välgörenhetsveckor tack och lov. Hoppas PKM tar åt sig av kritiken mot dessa specialprogram.
Citera
2014-11-13, 22:07
Medlem
Citat:
Myntfrågan är egentligen inte så svår, om man bara kan sitt latin.

Guld = aurium, även om "öre" inte låter jättelikt, så anar man ju att de två har ett samband. Med de alternativen givna så klart. Utan alternativ hade det varit mycket skickligt att ta frågan. Nu hade Pascalidou läst latin i tre år så hon kunde ju den frågan. Frågan är dock om hon den andra egentligen kan nånting. Har hon svarat rätt på en enda sak? Lite Sören och Axel över dem, en kan alla svar och den andre håller bara med eller gissar fel

Nästa fråga borde vara typ: Vem är arkitekten bakom Vasilijkatedralen i Moskva?

A. Dmitrij Donskoj
B. Postnik Jakovlev
C. Jurij Dolgorukij
D. Dmitrij Pozjarskij

Fast å andra sidan var det en som fick frågan: "Vem var första kvinnan i rymden?" som miljonfråga för ett par år sedan
Den lättaste miljonfrågan måste ju ändå ha varit vad som finns i bakgrunden på Da Vincis berömda tavla Mona Lisa. Den frågan kan man ju utan alternativ oavsett konstintresse eller ej.
Citera
2014-11-13, 22:11
Medlem
Kan ju ha varit tillfälligheter men tyckte dom hade lite väl "tur" med frågorna efter 100k nivån. En fråga om latin när en av dom hade studerat latin i några år, en annan fråga som handlade om någon president i Sydamerika som råkade vara deras favoritpolitiker och som dom nästan verkade vara förälskade i, en tredje fråga om en stad i Indonesien som en av dom nyligt hade besökt. Nu går ju pengarna till välgörenhet så det är väl inte så noga om det skulle vara mer än tur inblandat.
Citera
2014-11-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Kan ju ha varit tillfälligheter men tyckte dom hade lite väl "tur" med frågorna efter 100k nivån. En fråga om latin när en av dom hade studerat latin i några år, en annan fråga som handlade om någon president i Sydamerika som råkade vara deras favoritpolitiker och som dom nästan verkade vara förälskade i, en tredje fråga om en stad i Indonesien som en av dom nyligt hade besökt. Nu går ju pengarna till välgörenhet så det är väl inte så noga om det skulle vara mer än tur inblandat.
Frågorna var svåra men blev lätta av den anledning som du beskriver. Förhoppningsvis får dom en fråga som ingen kan i nästa program och därför ger upp men när det gäller en organisation för ett jämställt samhälle så blir det väl tvärtom. Men hade dom inte varit så himla tramsiga så hade jag haft lättare att sympatisera med dom.
Citera
2014-11-14, 06:15
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Den lättaste miljonfrågan måste ju ändå ha varit vad som finns i bakgrunden på Da Vincis berömda tavla Mona Lisa. Den frågan kan man ju utan alternativ oavsett konstintresse eller ej.
Haha den minns jag. Kan man inte den så har man fan aldrig sett Mona Lisa.
Citat:
Frågorna var svåra men blev lätta av den anledning som du beskriver. Förhoppningsvis får dom en fråga som ingen kan i nästa program och därför ger upp men när det gäller en organisation för ett jämställt samhälle så blir det väl tvärtom. Men hade dom inte varit så himla tramsiga så hade jag haft lättare att sympatisera med dom.
Lite så tänker jag också. Ädelt av TV4 att främja jämställdhet i fjärran länder men inte är det rent spel inte. Då kan de väl anordna en gala eller nåt?
Citera
2014-11-14, 09:18
Medlem
Citat:
Haha den minns jag. Kan man inte den så har man fan aldrig sett Mona Lisa.

Lite så tänker jag också. Ädelt av TV4 att främja jämställdhet i fjärran länder men inte är det rent spel inte. Då kan de väl anordna en gala eller nåt?
Dom är ökända för att ha lätta frågor på dom höga nivåerna och tvärtom så det är nog inte mycket vi kan göra åt det. Tjejerna är duktiga som sagt men postkodmiljonären är ju inget humorprogram så jag hoppas dom som kommer efter dom koncentrerar sig på tävlingen och inte tramsar så förbannat.
Citera
2014-11-14, 19:32
Medlem
Har inte tittat på några gånger men är alltså dom jobbiga feministerna kvar...
Och varför är det en förbannad textremsa i vägen???
Citera
2014-11-14, 19:34
Medlem
Hyfsat svår halvmiljonfråga.
Citera
2014-11-14, 19:35
Medlem
Fan! Nu tar dom miljonen
Dom har sån jävla tur med frågorna alltså.
Citera
2014-11-14, 19:36
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Har inte tittat på några gånger men är alltså dom jobbiga feministerna kvar...
Och varför är det en förbannad textremsa i vägen???

Ja samma här faktiskt, TV 4 har väl en döv prao i studion.
Citera
2014-11-14, 19:37
Medlem
Sen ska dom givetvis kaxa upp sig innan miljonen kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in