Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-04-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
NÅGON SOM HAR ETT SVAR PÅ DETTA?

Hur kommer det sig att det ALDRIG är någon av de tävlande som BER SIN PUBLIK (när de agerar livlina), att bara de som känner sig säkra på svaret svarar på frågan, för på så sätt så skulle ju publiken i stort sett alltid ge rätt svar!!!

Som det är nu, så verkar ju ALLA i publiken svara (därför som de oftast har fel), eftersom de i första hand själva vill vara med och gissa, och inte tycker det är så noga om de svarar rätt eller fel på frågan...

Att be bara de som känner sig säkra på svarsalternativet, skulle ju eliminera i stort sett alla röster på de felaktiga alternativen!

Är det förbjudet att be publiken om hjälp, "Bara ni som känner er säkra svarar!"?

Någon?

Jag i min enfald har trott att publiken fanns där att rösta för att hjälpa de tävlande...
.

Är helt fel att kalla publikens hjälp för en livlina då oftast publiken är helt jävla korkad och inte många kan svaret.

Hade varit bättre att säga att bara dom som är säkra på svaret får svara i publiken.
Citera
2013-04-14, 18:33
Medlem
De i publiken kan ju ha en anförvant som står i tur att tävla om den som just då tävlar åker ut och då svarar man ju givetvis fel även om man vet svaret, min tanke.
Citera
2013-04-14, 23:31
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Är helt fel att kalla publikens hjälp för en livlina då oftast publiken är helt jävla korkad och inte många kan svaret.

Hade varit bättre att säga att bara dom som är säkra på svaret får svara i publiken.

Så varför ber aldrig de tävlande om detta?

Skumt...
Citera
2013-04-15, 05:55
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:

Alla som svarar är väl säkra, annars svarar man ju inte? Hur skulle det kontrolleras då?
När jag var med så tog jag 50/50 innan jag frågade publiken. Då flaxar de iaf inte ut på fyra olika alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
De i publiken kan ju ha en anförvant som står i tur att tävla om den som just då tävlar åker ut och då svarar man ju givetvis fel även om man vet svaret, min tanke.
"De i publiken"? Det är ingen släktträff man åker på.
När jag var med så var det jag som tävlade och frugan i publiken....
Citera
2013-04-16, 00:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Alla som svarar är väl säkra, annars svarar man ju inte?

ALLA SVARAR ALLTID!

Slutsats?

Ja, publiken svarar även när den inte är säker ... alla vill helt enkelt "delta" i programmet...

Vi har säkert någon här på forumet som kan bekräfta detta?
Citera
2013-04-16, 01:01
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Alla som svarar är väl säkra, annars svarar man ju inte? Hur skulle det kontrolleras då?
När jag var med så tog jag 50/50 innan jag frågade publiken. Då flaxar de iaf inte ut på fyra olika alternativ.

"De i publiken"? Det är ingen släktträff man åker på.
När jag var med så var det jag som tävlade och frugan i publiken....
Hur gick du tillväga när du kom med i programmet? Jag vill gärna tävla, men vet inte hur jag ska göra för att komma med, söka på deras hemsida, intervjuer, tester? Enlighten me, please
Citera
2013-04-16, 06:11
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Hur gick du tillväga när du kom med i programmet? Jag vill gärna tävla, men vet inte hur jag ska göra för att komma med, söka på deras hemsida, intervjuer, tester? Enlighten me, please
Bor en bit från en ort med ca. 75 000 inv. Vi var där en dag och det stod en reklamskylt på en trottoar i centrum att de hade uttagning. Svarade tillräckligt många rätt på 80 frågor så jag blev uttagen. Omloppstiden från frågorna tills jag var i studion (i Göteborg) var mellan 12-13 månader. Så det är inte riktigt en impulsgrej.
För "Vem vet mest" så tog det ca. 4 månader. Där söker man iaf via webben. För att sedan ev. bli uppringd och svara på (stressiga) frågor.

Saxat från: https://www.postkodlotteriet.se/Kundservice/Fragor-Svar.htm

Hur gör jag om jag vill sitta i publiken?

PostkodMiljonären spelas in i Eyeworks TV-studio i Göteborg. Är du intresserad av att vara med som studiopublik skickar du ett mejl med namn, adress och telefonnummer till publik@eyeworks.tv så kontaktar de dig.

Testa att kontakta Eyeworks och fråga...
Citera
2013-04-16, 17:12
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Bor en bit från en ort med ca. 75 000 inv. Vi var där en dag och det stod en reklamskylt på en trottoar i centrum att de hade uttagning. Svarade tillräckligt många rätt på 80 frågor så jag blev uttagen. Omloppstiden från frågorna tills jag var i studion (i Göteborg) var mellan 12-13 månader. Så det är inte riktigt en impulsgrej.
För "Vem vet mest" så tog det ca. 4 månader. Där söker man iaf via webben. För att sedan ev. bli uppringd och svara på (stressiga) frågor.

Saxat från: https://www.postkodlotteriet.se/Kundservice/Fragor-Svar.htm

Hur gör jag om jag vill sitta i publiken?

PostkodMiljonären spelas in i Eyeworks TV-studio i Göteborg. Är du intresserad av att vara med som studiopublik skickar du ett mejl med namn, adress och telefonnummer till publik@eyeworks.tv så kontaktar de dig.

Testa att kontakta Eyeworks och fråga...
Okey, i vilken stad är det de har uttagningar? Stockholm, Göteborg? Tack för ditt svar!
Citera
2013-04-16, 18:41
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-D
Okey, i vilken stad är det de har uttagningar? Stockholm, Göteborg? Tack för ditt svar!
I mitt fall var det Växjö i Småland. Tror de "turnerar" med uttagningarna, eller iaf gjorde de det...
Citera
2013-04-20, 09:06
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Jag har alltid trott att det har varit live Nu när du säger det sü lär det vara inspelat under dagtid. Det lüter rimligt.
Jag har varit med som publik på liknande program, och det är inte ovanligt att man till och med spelar in flera avsnitt efter varandra samma dag. När programledaren säger att "vi fortsätter spela nästa vecka", så innebär det egentligen att programledare och tävlande går ut och byter om till andra kläder och så spelar man in nästa avsnitt när dom kommer tillbaks ombytta.
Citera
2013-04-20, 09:14
Bannlyst
Citat:

När jag var med så fick jag reda på, från vakten efteråt, att publiken var ett flertal SFI-klasser. De hade med andra ord säkert inte ens förstått frågan.

Borde kanske förstått det då de tidigare svarat "Kvarteret skatan" på en fråga om Widerbergs "Kvarteret korpen".

Jag åkte ut. Sur blev jag när jag fick reda på detta. 100000 blev det iaf minus 30%
Citera
2013-04-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Jag har varit med som publik på liknande program, och det är inte ovanligt att man till och med spelar in flera avsnitt efter varandra samma dag. När programledaren säger att "vi fortsätter spela nästa vecka", så innebär det egentligen att programledare och tävlande går ut och byter om till andra kläder och så spelar man in nästa avsnitt när dom kommer tillbaks ombytta.

Självklart är det så, trodde jag att dom flesta var medvetna om men tydligen inte

Är likadant med Vem Vet Mest, Smartare än en femteklassare osv.......det spelas ju in en massa avsnitt under en dag och deltagarna ombedes att ta med två klädbyten samt att man kan låna kläder utav produktionen. Till exempel på SVT får man ju inte ha kläder med fabrikatlogga eller skjortor med ett smått rutmönster osv.....och då får man låna kläder istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in