Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-28, 15:25
Bannlyst
Ni måste lugna ned er. Varför måste folk så fort det händer något logga in på flashback och skriva det? Är det så viktigt att vara först? Samma sak med solsidan - så fort flashback nämns är ni som flugor runt en koskit på den tråden och skriver hur fantastiskt det är
Citera
2013-02-28, 16:11
Medlem
Kickexs avatar
Har aldrig tänkt på det innan men när de väl vill så kan dom förvandla den lokalen till ett riktigt Rave med den belysningen
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vi är aldrig först eller bäst på något.
Allmänbildad, något?
Citera
2013-02-28, 16:45
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Tyckte att deras Harlem Shake var riktigt rolig. Att det utspelade sig under livesändning gjorde det hela mycket roligare.
Citera
2013-02-28, 18:18
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Tyckte att deras Harlem Shake var riktigt rolig. Att det utspelade sig under livesändning gjorde det hela mycket roligare.

Nu missade jag avsnittet, men det brukar väl aldrig vara livesändningar? De spelar in det dagtid tror jag.
Citera
2013-02-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nu missade jag avsnittet, men det brukar väl aldrig vara livesändningar? De spelar in det dagtid tror jag.
Jag har alltid trott att det har varit live Nu när du säger det sü lär det vara inspelat under dagtid. Det lüter rimligt.
Citera
2013-02-28, 22:55
Bannlyst
det är aldrig livesänt, och tävlare får bestämma om de får visa programmet i TV
vidare tror jag också att "ring en vän"-alternativet består av att innan de börjat tävla skriver ner tre namn att välja ifrån

utöver det betalar vinnare inkomstskatt, jag vet inte vad den ligger på, det i sig gör det lite konstigt för vinner man en miljon så får man inte en miljon och därför kan man (kanske) inte kalla sig miljonär
Citera
2013-02-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith
vidare tror jag också att "ring en vän"-alternativet består av att innan de börjat tävla skriver ner tre namn att välja ifrån

utöver det betalar vinnare inkomstskatt, jag vet inte vad den ligger på, det i sig gör det lite konstigt för vinner man en miljon så får man inte en miljon och därför kan man (kanske) inte kalla sig miljonär
Tack för informationen! Nu förstår jag hur det ligger till.
Citera
2013-03-19, 18:53
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harman-Smith

Man betalar 30% i vinstskatt, samma som en sidoinkomst, eftersom det inte är ett lotteri. Vilket i sig är sinnesjukt. Om man vinner på "tur" så är det skattefritt, men kunskap så ska man betala skatt.

Var och gjorde uttagningsprovet själv idag. Var en riktig gröt av frågor, många enkla, andra som man var helt ställd på.

Några frågor jag minns (inga alternativ ges):
Vilket län befinner du dig i?
Vem vann 100m för herrar i OS 2012?
Vilket lag spelar Zlatan i?
Vad heter 2 under par i golf?
I vilket land är Addis Abeba huvudstad?
Vad är kemiska beteckningen för silver?
Vad heter det när man bildar ord med samma bokstäver som i ett annat ord?
Vem var Oskar den 1as far?
Vem var president i USA 11e september 2011?

Castingen är öppen till 19:30. Gratis, 18 års gräns.
Citera
2013-03-20, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Man betalar 30% i vinstskatt, samma som en sidoinkomst, eftersom det inte är ett lotteri. Vilket i sig är sinnesjukt. Om man vinner på "tur" så är det skattefritt, men kunskap så ska man betala skatt.

Var och gjorde uttagningsprovet själv idag. Var en riktig gröt av frågor, många enkla, andra som man var helt ställd på.

Några frågor jag minns (inga alternativ ges):
Vilket län befinner du dig i?
Vem vann 100m för herrar i OS 2012?
Vilket lag spelar Zlatan i?
Vad heter 2 under par i golf?
I vilket land är Addis Abeba huvudstad?
Vad är kemiska beteckningen för silver?
Vad heter det när man bildar ord med samma bokstäver som i ett annat ord?
Vem var Oskar den 1as far?
Vem var president i USA 11e september 2011?

Castingen är öppen till 19:30. Gratis, 18 års gräns.
kan du berätta mer om hur antagningsprocessen går till? är det bara att gå in i lokalen och göra testet?

hittade detta inlägg via google och fann detta, intressant! trodde ej att detta var Eyeworks tillgångasätt
http://na.se/nyheter/orebro/1.1404137-testa-har-du-vad-som-kravs-for-att-bli-miljonar-

vad menar Prytz med att man kan tänka sig ta in fast man har under 30 rätt, via intervju?

edit oj nu var jag jäkligt trött.... telefontävlingen gällde 20 000...
och hur får man reda på när och var de håller sina uttagningsprov?
Senast redigerad av Harman-Smith 2013-03-20 kl. 02:27.
Citera
2013-04-14, 17:04
Medlem
Död o återfödds avatar
.
NÅGON SOM HAR ETT SVAR PÅ DETTA?

Hur kommer det sig att det ALDRIG är någon av de tävlande som BER SIN PUBLIK (när de agerar livlina), att bara de som känner sig säkra på svaret svarar på frågan, för på så sätt så skulle ju publiken i stort sett alltid ge rätt svar!!!

Som det är nu, så verkar ju ALLA i publiken svara (därför som de oftast har fel), eftersom de i första hand själva vill vara med och gissa, och inte tycker det är så noga om de svarar rätt eller fel på frågan...

Att be bara de som känner sig säkra på svarsalternativet, skulle ju eliminera i stort sett alla röster på de felaktiga alternativen!

Är det förbjudet att be publiken om hjälp, "Bara ni som känner er säkra svarar!"?

Någon?

Jag i min enfald har trott att publiken fanns där att rösta för att hjälpa de tävlande...
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2013-04-14 kl. 17:22.
Citera
2013-04-14, 17:22
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
NÅGON SOM HAR ETT SVAR PÅ DETTA?

Hur kommer det sig att det ALDRIG är någon av de tävlande som BER SIN PUBLIK (när de agerar livlina), att bara de som känner sig säkra på svaret svarar på frågan, för på så sätt så skulle ju publiken i stort sett alltid ge rätt svar!!!

Som det är nu, så verkar ju ALLA i publiken svara (därför som de oftast har fel), eftersom de i första hand själva vill vara med och gissa, och inte tycker det är så noga om de svarar rätt eller fel på frågan...

Att be bara de som känner sig säkra på svarsalternativet, skulle ju eliminera i stort sett alla röster på de felaktiga alternativen!

Är det förbjudet att be publiken om hjälp, att bara de som känner sig säkra svarar?

Någon?

Jag skulle tro att publiken måste trycka på något av alternativen när de tillfrågas. Det smarta skulle ju dock vara om man själv som tävlande var säker på att det inte kunde vara något av alternativen. Då skulle man be alla som var osäkra att trycka på det alternativet. På så sätt skulle man få en väldigt bra fördelning bland säkra personer på övriga 3 alternativ.
Citera
2013-04-14, 17:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag skulle tro att publiken måste trycka på något av alternativen när de tillfrågas..

Så kan det ju definitivt inte vara!

Vet man inte svaret, så är det ju definitivt inte till någon hjälp att trycka på knappen, eftersom man då bara har 1/4 chans att svara rätt...eller hur?

Det är ju ungefär som att vännen man ringer till, skulle vara tvungen att svara...

Då är det ju ingen livlina man får, utan en stenbumling...
Senast redigerad av Död o återfödd 2013-04-14 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in