Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-25, 09:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Jag tycker också att frågorna verkar enklare när det är välgörenhetsspecial. Enklare frågor + dubbla hjärnor. Postkodlotteriet skänker ju enligt dem själva redan en fantasiljon per år till välgörenhet så dessa program känns överflödiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, ta bara frågan om Lemmy t.ex förra helgen på 150.000. Den hörde snarare hemma på typ 20.000.

Det är likadant när de har studentspecial. Då är det också lättare frågor. Därför jag väljer att inte kolla på programmet de gånger det är två st.

Då var jag inte ensam om den uppfattningen således. Jag förstår ju att t.ex. frågan om Pelé och även Lemmy-frågan kan vara svårt om man inte är det minsta fotbolls/musik intresserad men är man två personer är ju i princip alltid en såpass kunnig inom dessa områden att sådana frågor tas.

Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Jäkla otur dom hade på frågan om Jehovas Vittnens grundare då datorn valde bort dom två man visste att det inte var. Hade också chansat på en av Charles-männen och jag hade också chansat fel .

Synd för dom var rätt så duktiga annars, iofs rätt lätta frågor dom hade fått hitills.

Den stora frågan är ju snarare varför dom inte fick sin uppringda vän att googla...Hade ju gett svaret på två sekunder. Dels gjorde dom inte det, bara att säga till innan att googla och sedan när frågan kom bara säga "Googla vem som grundade Jehovas".
Dessutom tjötade dom ju bort 25 av 30 sek...
Citera
2016-09-30, 19:41
Moderator
Dr Kings avatar
Att få en fråga om Machiavellis Fursten på 225000 kr måste vara en av de lättaste frågorna någonsin på den nivån. Den hade passat bättre på 50000 kr eller liknande. Exakt alla vet att Leonardo da Vinci har målat Mona Lisa. Nummer två i kunskap från den tidsperioden är att Machiavelli skrev Fursten. Att t.o.m. den normalt så blåsta publiken klarade frågan säger allt.
Citera
2016-10-01, 10:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Att få en fråga om Machiavellis Fursten på 225000 kr måste vara en av de lättaste frågorna någonsin på den nivån. Den hade passat bättre på 50000 kr eller liknande. Exakt alla vet att Leonardo da Vinci har målat Mona Lisa. Nummer två i kunskap från den tidsperioden är att Machiavelli skrev Fursten. Att t.o.m. den normalt så blåsta publiken klarade frågan säger allt.

Jag var så säker att jag blev osäker just p.g.a. nivån frågan kom på. Direkt när frågan ställts så visste man svaret men sedan började jag fundera på om jag verkligen var nykter (trots att jag varit spiknykter i över tio år) eftersom det kändes alldeles för lätt och som en 10-50tusens fråga.
Citera
2016-10-01, 11:12
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Ännu ett tydigt exempel dom anpassar frågorna efter vem som sitter i stolen. Hade det varit någon som haft chans att gå långt hade frågan varit på 20 000...
Citera
2016-10-01, 14:19
Medlem
Glidarmannens avatar
Som redan konstaterat var Machiavellifrågan på en alldeles för hög nivå, sen om den ska vara på 20 000 kr eller 75 000 kr må så vara.

Jag vill slänga in inför nästa omgång att han gubben som hamnade i stolen igår tror jag kan gå långt.
Givetvis fick han inga svåra frågor upp till 10 000 men tvekade inte på något därefter och kunde dessutom namnge namn och årtal på Lincolns mördare (nej inte jättesvårt men bra jämfört med många andra stolpskott i heta stolen). Dessutom var han berest och lite äldre. Synd han inte valde 4 livlinor bara, (min eviga käpphäst).
Citera
2016-10-02, 02:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Som redan konstaterat var Machiavellifrågan på en alldeles för hög nivå, sen om den ska vara på 20 000 kr eller 75 000 kr må så vara.

Jag vill slänga in inför nästa omgång att han gubben som hamnade i stolen igår tror jag kan gå långt.
Givetvis fick han inga svåra frågor upp till 10 000 men tvekade inte på något därefter och kunde dessutom namnge namn och årtal på Lincolns mördare (nej inte jättesvårt men bra jämfört med många andra stolpskott i heta stolen). Dessutom var han berest och lite äldre. Synd han inte valde 4 livlinor bara, (min eviga käpphäst).

Bara för det lär han säkert få någon skitsvår fråga på 75.000 som den 89-åriga gubben förra säsongen fick.

Synd att det nu bara ska gå en gång i veckan i 10 veckor pga det urtrista En ska bort.
Citera
2016-10-02, 04:40
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Synd att det nu bara ska gå en gång i veckan i 10 veckor pga det urtrista En ska bort.
Riktigt segt att de ska pusha det där skitprogrammet igen. Endast ett avsnitt av Postkodmiljonären i veckan duger inte. Det ska vara fredag och lördag.
Citera
2016-11-04, 19:38
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Kreml High! Hoppas han vinner miljonen.

Mvh
Godzilla Hårddisksson
Citera
2016-11-05, 02:46
Medlem
Ferry31s avatar
Sympatisk kille. Att Shawshank-frågan kunde vara värd 150k är dock ganska obegripligt. På den nivån bör det ju krävas en viss fördjupning på olika ämnen för att klara frågorna. Jag är själv ingen filmfantast, men har givetvis koll på den högsta rankade filmen på imdb.

Frågan hade varit i proportion med sin svårighetsgrad om inte Shawshank funnits med i själva titeln.
Citera
2016-11-05, 09:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Sympatisk kille. Att Shawshank-frågan kunde vara värd 150k är dock ganska obegripligt. På den nivån bör det ju krävas en viss fördjupning på olika ämnen för att klara frågorna. Jag är själv ingen filmfantast, men har givetvis koll på den högsta rankade filmen på imdb.

Frågan hade varit i proportion med sin svårighetsgrad om inte Shawshank funnits med i själva titeln.

Ja, det verkade vara en trevlig kille. Synd att han inte litade mer på sig själv bara så han kunde sparat livlinor till högre nivåer. Han kunde ju frågorna men var osäker på sig själv.

Just Shawshank-frågan var väldigt enkel ja. Det är en film som väl iaf så gott som alla sett och fängelsets namn nämns ju under filmen med så det kan inte ha undgått någon som sett den. Och då är inte jag heller någon filmfantast.
Citera
2016-11-05, 15:05
Medlem
KingStanniss avatar
Har inte frågan om Metusalem varit med tidigare? För jag sa svaret högt innan alternativen kom ut och är typ 99,9% säker att jag lärde mig det via programmet.... Eller har det varit någon väldigt liknande fråga? Någon med bättre minne än mig? Förövrigt var både Besiktas och framförallt Shawshank löjligt enkelt.
Citera
2016-11-18, 19:56
Moderator
Dr Kings avatar
Kärringen som tvekade på hur många liter 200 deciliter var
Henne skulle man göra affärer med. Man skulle nog kunna ge henne 2 femtiolappar och växla till sig en femhundralapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in