Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-21, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Såg ut att vara mycket unga i publiken ikväll. Kanske var någon klass eller liknande? Känns svårt att hitta henne bara!

Tycker förövrigt att han fick rätt lätta frågor. Hade också haft 100 papp om jag satt där med tre livlinor kvar.

Ja helt klart för lätta frågor... Hur fan kan man inte veta vilka som gjort "Sweet Home Alabama"?

Riktigt underhållande tv är det iaf!
Citera
2011-10-22, 00:29
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugo91
Ja helt klart för lätta frågor... Hur fan kan man inte veta vilka som gjort "Sweet Home Alabama"?

Riktigt underhållande tv är det iaf!

Uppenbarligen inte han, när han var tvungen att ringa sin fru.

Men ja, han har fått rätt enkla frågor hittills. Men han ger intrycket av att vara klipsk ändå, så borde nog klara sig långt om han vågar chansa lite.
Citera
2011-10-22, 00:37
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Uppenbarligen inte han, när han var tvungen att ringa sin fru.

Men ja, han har fått rätt enkla frågor hittills. Men han ger intrycket av att vara klipsk ändå, så borde nog klara sig långt om han vågar chansa lite.
Han ringde sin frus vännina, inte sin fru. Jag håller med om att det var enkla frågor fast det tycker jag ofta det brukar vara.
Citera
2011-10-22, 03:07
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Han ringde sin frus vännina, inte sin fru. Jag håller med om att det var enkla frågor fast det tycker jag ofta det brukar vara.

Ok, jag kanske är korkad men att judarna kallar moseböckerna Torah tycker jag inte var överdrivet lätt. Jag kan ärligt säga att jag inte kunde den frågan

Sett folk få mycket lättare väg till 100k än vad han har fått.
Citera
2011-11-05, 20:01
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Vad är detta, 50 000 kronor och frågan lyder "hur många ben har en insekt?". Det värsta var att hon inte kunde, och ringde en vän (allmänbildad sådan), som inte heller kunde, men gissade på 6 (a10, b4, c8, d6), sedan tog hon 50-50 och 10 och 6 blev kvar. Då tog hon publiken varpå 99 % sa 6. Inte ens då var hon helt säker.

Men seriöst, kan inte folk sådant här?
Citera
2011-11-06, 15:32
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Vad är detta, 50 000 kronor och frågan lyder "hur många ben har en insekt?". Det värsta var att hon inte kunde, och ringde en vän (allmänbildad sådan), som inte heller kunde, men gissade på 6 (a10, b4, c8, d6), sedan tog hon 50-50 och 10 och 6 blev kvar. Då tog hon publiken varpå 99 % sa 6. Inte ens då var hon helt säker.

Men seriöst, kan inte folk sådant här?

Håller med. Satt nästan och blev förbannad på kärringen.
Frågan som skulle varit till dessa svarsalternativ borde lydit: Hur många hjärnceller har en postkodmiljonärsdeltagare i genomsnitt?
Citera
2011-12-02, 20:09
Medlem
Man blir ju verkligen mörkrädd vad gäller publiken. De svarar att Indien har högertrafik. Har man helt missat att Indien var en brittisk koloni?
Citera
2011-12-03, 20:12
Medlem
Varför sätter de inte livlinan vid google? Bara att bestämma att man säger "helt säker" eller liknande om man är hundra på att man hittat rätt svar.

Ofta räcker det ju med ett enstaka ord för att få fram svaret, och tid finns även för att testa olika namnkombinationer.

Säkert skrivits innan men störde mig på detta extra mycket när det nu senast hade räckt att slå på "gucci" på Wikipedia och läst de färgade länkarna.
Senast redigerad av narcissist_ 2011-12-03 kl. 20:15.
Citera
2011-12-03, 20:22
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Varför sätter de inte livlinan vid google? Bara att bestämma att man säger "helt säker" eller liknande om man är hundra på att man hittat rätt svar.

Ofta räcker det ju med ett enstaka ord för att få fram svaret, och tid finns även för att testa olika namnkombinationer.

Säkert skrivits innan men störde mig på detta extra mycket när det nu senast hade räckt att slå på "gucci" på Wikipedia och läst de färgade länkarna.

Det gäller dock att man har livlinor som är tillgängliga, tror det spelas in tidigt på dagen. Dock har de flesta mobiler med internet så går väl att fippla med det på jobbet, bussen, bilen eller var man nu är.
Citera
2011-12-03, 20:31
Medlem
Mjo, men man kan ju ha en enda som ansvarar för att vara internetlivlina. Denne kan ju få veta långt innan när inspelningsdatumet är och längre fram mellan vilka tider. Sedan får denne helt enkelt ha datorn redo och vara beredd på att svara med högtalaren eller annan handsfree.
Citera
2011-12-03, 20:42
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Mjo, men man kan ju ha en enda som ansvarar för att vara internetlivlina. Denne kan ju få veta långt innan när inspelningsdatumet är och längre fram mellan vilka tider. Sedan får denne helt enkelt ha datorn redo och vara beredd på att svara med högtalaren eller annan handsfree.

Jovisst någon borde ju kunnas fixas, glömde förövrigt helt av att man ska prata i telefonen också. Lite svårt att köra mobilsökning då, hehe.

I USAs version måste man förbestämma vilka kategorierna livlinorna ska vara experter på, var iaf så förr. Vet inte om det är samma i Sverige. Men får man ha allmäna borde det inte vara så svårt att googla lite.
Citera
2011-12-03, 23:44
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jovisst någon borde ju kunnas fixas, glömde förövrigt helt av att man ska prata i telefonen också. Lite svårt att köra mobilsökning då, hehe.

I USAs version måste man förbestämma vilka kategorierna livlinorna ska vara experter på, var iaf så förr. Vet inte om det är samma i Sverige. Men får man ha allmäna borde det inte vara så svårt att googla lite.

Så man har fler än en person att ringa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in