Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-21, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WasabiFlower
Riktigt pinsamt av NO-läraren att inte kunna väte Det ska man kunna i sömnen, utan alternativ, om man har någon sorts utbildning inom naturvetenskap.
Man kan undra hur snacket går i fikarummet efteråt
Citera
2024-09-21, 19:37
Medlem
Jösses vad Rille påverkade deltagaren att ta en livlina där
Citera
2024-09-21, 19:39
Bara jag som får dåliga vibbar av den här deltagaren? Känns som en sån som skryter om sina fyra Masters på Linkedin och älskar att få höra hur bra hon är, vilket förmodligen bottnar i dålig självkänsla.

Hela sättet hon pratar på känns så falskt. Som om hon spelar.
Citera
2024-09-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora
Bara jag som får dåliga vibbar av den här deltagaren? Känns som en sån som skryter om sina fyra Masters på Linkedin och älskar att få höra hur bra hon är, vilket förmodligen bottnar i dålig självkänsla.

Nej låter snarare som avundsjuka från din sida
Citera
2024-09-21, 19:44
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jösses vad Rille påverkade deltagaren att ta en livlina där
Ja det var riktigt uselt gjort av Rille. Samtidigt borde den tävlande haft is i magen och vetat att han aldrig kommer att försöka leda den tävlande vare sig till rätt svar eller fel svar. Att ”slösa” livlinor när man är 95% säker som hon var här är skillnaden på de som går riktigt långt och de som åker ut lite tidigare.

Även på frågan efter kunde hon rätt svar men slösade ännu en livlina. Det är som jag har sagt tidigare. Den allra största faktorn för att ta sig långt är hur mycket pengar man har innan. Är man redan miljonär gör några hundratusen hit eller dit inte lika mycket och man är beredd att chansa mycket mer än någon som lever från lön till lön och knappt har några sparade pengar alls.
Citera
2024-09-21, 19:52
Medlem
Rille gör verkligen allt för att få deltagaren osäker , vad håller han på med?
Citera
2024-09-21, 20:05
Medlem
Stod det att Karl XII var lillebror?
Citera
2024-09-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Stod det att Karl XII var lillebror?
Ja, vilket ju inte stämmer. Det fanns alltså återigen inget korrekt svar på frågan. Men givet alternativen var det ju ändå uppenbart vilket svar som skulle vara rätt. Lite oväntat att inte von Essen fångade upp den.
Citera
2024-09-21, 22:55
Medlem
Citat:
Jag hade inte vågat infinna mig i fikarummet igen efter det Bara söka nytt jobb direkt
Citera
2024-09-22, 06:48
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora

Sällan jag blir irriterad på en människa. Men jag blev mäkta irriterad på hästflabbet. Flamsig och tramsig tant. I all välmening till tanten, skratta inte med öppen mun, le med munnen stängd istället, i alla fall på tv. Det såg groteskt ut. Verkligen. Så pass att jag drömde om hästflabb under natten.
Citera
2024-09-22, 07:19
Medlem
TouchMyShadows avatar
Jag kunde inte se färdigt gårdagens avsnitt, men blev det nån häst till hästflabbens dotter?
Citera
2024-09-22, 09:29
Medlem
Citat:

Hon drar väl den gamla snyftisen om att "åååå det var så stressigt... jag hade bara 25 sekunder på mig..."

Universums vanligaste grundämne skall man, som NO-lärare i synnerhet, kunna på 1 sekund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in