Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-15, 06:25
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Med tanke på hur breda kunskaper han hade intill sista fråga så slutade det i ett antiklimax. Spelet bakom finalen på 200 meter vid OS 1968 är ju kulturhistoria.

Att han inte kände till Mennea och Borsov får väl tillskrivas hans ålder. Där handlar det ju om rena sportkunskaper.

En lista att plugga in

http://www.alltime-athletics.com/m_200ok.htm
Citera
2015-03-15, 06:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hur kan han inte känna till vad som hände på prispallen i 200-metersloppet 1968?

Inte heller verkade han känna till Mennea och Borzov som var riktigt stora sprinters, Mennea med världsrekordet i dryga 20 år.

Du är en sporttönt bevisligen, han gjorde misstaget att öppet be om naturvetenskap. Tv4s snåla producenter lyssnade och gav han så långt ifrån en fysikfråga man kan komma; sport.
Citera
2015-03-15, 07:11
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du är en sporttönt bevisligen, han gjorde misstaget att öppet be om naturvetenskap. Tv4s snåla producenter lyssnade och gav han så långt ifrån en fysikfråga man kan komma; sport.
Jo, men det han sa var att han ville ha naturvetenskap eller sport. Efter frågan när Rille frågade vilken typ av sport han hade velat ha fick han inskränka sig till att det var fotboll han kunde.
Citera
2015-03-15, 10:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
En lista att plugga in

http://www.alltime-athletics.com/m_200ok.htm

Nja, jag kände ju till dem alla. Mennea var något av en personlig favorit för mig och mot bakgrund av min ålder sp har jag ju även järnkoll på såväl Borsov som Eugen Ray (skulle ju bli den nye Borsov).
Citera
2015-03-15, 11:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jo, men det han sa var att han ville ha naturvetenskap eller sport. Efter frågan när Rille frågade vilken typ av sport han hade velat ha fick han inskränka sig till att det var fotboll han kunde.

Ok, personligen tyckte jag frågan var helt omöjlig men sport är inte mitt ämne
Citera
2015-03-15, 11:25
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ok, personligen tyckte jag frågan var helt omöjlig men sport är inte mitt ämne

Tyckte också den var svår.
Citera
2015-03-27, 19:43
Moderator
Dr Kings avatar
Blues Bertil höll på att göra bort sig rejält genom det klassiska misstaget att först säga att man tror något och på så sätt vilseleda publiken innan de får chansen på en livlina. Tur att han var tillräckligt kall för att inte lita på publikens svar utan tog ännu en livlina.
Citera
2015-03-27, 20:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Blues Bertil höll på att göra bort sig rejält genom det klassiska misstaget att först säga att man tror något och på så sätt vilseleda publiken innan de får chansen på en livlina. Tur att han var tillräckligt kall för att inte lita på publikens svar utan tog ännu en livlina.

Ja, det var riktigt korkat. Har han aldrig sett programmet förr? Tror ändå han kan gå rätt långt trots två använda livlinor. En som gör korsord känns som att den är väldigt allmänbildad.
Citera
2015-03-28, 19:50
Moderator
Dr Kings avatar
Blues-Berra var en riktig kultfigur. Synd att han bytte fråga när han hade rätt svar på känn.
Citera
2015-03-28, 22:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Blues-Berra var en riktig kultfigur. Synd att han bytte fråga när han hade rätt svar på känn.

Han har ju varit med i något annat frågesportprogram, men jag kommer inte ihåg vilket.
Citera
2015-03-29, 01:34
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Verkligen. Men riskerar man att falla ner till 10K så vill man ju vara 110%. Dock var han säkert 90 på Bugsy. Däremot jävligt svagt med majsbrännvinet, på tok för lätt fråga för hans nivå. Man märkte ju rätt fort att den snubben hade potentialen att kunna gå hela vägen
Citera
2015-03-29, 10:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Man märkte ju rätt fort att den snubben hade potentialen att kunna gå hela vägen

Nej, det hade han inte. Han är en som får maximalt 250000:-. Med mycket tur kan ju visserligen ganska många gå hela vägen. Dock räcker det ju med en fråga för att det ska gå åt skogen. Han bytte en fråga han nästan kunde, men inte vågade svara på, till en fråga han inte kunde. Detta trots att han [påstod sig ha] läst boken som var rätt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in