Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-11, 14:33
Medlem
Synd att Björn inte knep miljonen. Det var nära där.
Citera
2012-03-02, 20:52
Medlem
Vobblers avatar
Ännu en miljonär i dagens program. Den frågan hade suttit fint om man själv var i samma sits, "Seven" har man väl sett 20 gånger.
Citera
2012-03-02, 21:33
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ännu en miljonär i dagens program. Den frågan hade suttit fint om man själv var i samma sits, "Seven" har man väl sett 20 gånger.
Var det en Seven-fråga sist? Hur löd den? En film som alla mellan 15 och 60 har sett, jag förväntar mig klurigare grejer på miljonen.

Fast jag måste så klart höra frågan först. "Vilket företag stod för statistmaten?" och liknande är ju förstås klurigt.
Citera
2012-03-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Var det en Seven-fråga sist? Hur löd den? En film som alla mellan 15 och 60 har sett, jag förväntar mig klurigare grejer på miljonen.

Fast jag måste så klart höra frågan först. "Vilket företag stod för statistmaten?" och liknande är ju förstås klurigt.

Vilken av dödssynderna hade mördaren i Seven själv!
Citera
2012-03-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77

För enkel fråga, helt klart.

Men han klarade en del kluriga frågor innan det, så som tur är så var han värd segern ändå.
Citera
2012-03-02, 22:23
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler

Han missade dock att göra klassikern som John Carpenter gjorde när han vann en miljon (dollar) och hade alla livlinor kvar på sista frågan inkl. "ring en vän". Han använde livlinan för att ringa sin Pappa. Inte för att få hjälp med svaret utan bara för att tala om för honom att han vunnit 1 miljon dollar innan han iskallt gav det rätta svaret som han redan visste.

http://www.youtube.com/watch?v=gjfg5tS3nDs&feature=youtube_gdata_player
Citera
2012-03-02, 22:23
Medlem
perezhiltohs avatar
Grym kille!
Citera
2012-03-02, 22:24
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty

Som redan svarats så var frågan: Vilken av de 7 dödssynderna var det seriemördaren John Doe själv hade begått? (på ett ungefär). Konstigt nog var det faktiskt bara jag på jobbet som kunde svaret och naturligtvis redan innan svarsalternativen hade radats upp.
A. Lättja
B. Lust
C. Avund
D. Vrede

Han ringde en polare som svarade någon annan dödssynd än de som var med bland alternativen. Kan inte komma på vilken det var men det kan ha varit girighet.
Snubben körde på sin magkänsla vilket var korrekt agerat.
Citera
2012-03-02, 23:19
Medlem
Var inte frågan om pyrrhusseger på näst högsta nivån lite för lätt? Det begreppet används ju vardagligen.
Citera
2012-03-02, 23:28
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Då var frågan lite för enkel. Men grattis ändå, kul med pengar för killen.
Citera
2012-03-23, 19:46
Medlem
Puffepills avatar
Alltså, den gamla tanten med djävulsskrattet är tamefan extremt irriterande.

Skulle behöva en smäll
Citera
2012-03-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffepill
Alltså, den gamla tanten med djävulsskrattet är tamefan extremt irriterande.

Skulle behöva en smäll

Härligt när hon började jubla över ljudeffekten som skapas när det valda svaret låses in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in