Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Så j_vla less på deras reklam som dimper ner i brevlådan hela tiden., sen verkar det som det blir värre om man skriver att man inte vill ha med dem att göra alls. Veckan efter skickar de ett nytt kuvert i mindre format.

Vidrigt att Postkodlotteriet tagit över Vem vill bli miljonär bara för att få ut sin reklam. Programmet på en halvtimme är ju fan 50 procent reklam för lotteriet så att de ska få mer i fickan. Och folk är så hjärndöda och stödjer skiten också.
Citera
2021-09-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vidrigt att Postkodlotteriet tagit över Vem vill bli miljonär bara för att få ut sin reklam. Programmet på en halvtimme är ju fan 50 procent reklam för lotteriet så att de ska få mer i fickan. Och folk är så hjärndöda och stödjer skiten också.
Människor blir lyckliga över 20 000 kr.

Å andra sidan, namnet Postkodmiljonären gör anspråk på att programmet består i huvudsak av ett postkodlotteri.
Citera
2021-09-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Människor blir lyckliga över 20 000 kr.

Å andra sidan, namnet Postkodmiljonären gör anspråk på att programmet består i huvudsak av ett postkodlotteri.

Jo men innan hette det ju Vem vill bli miljonär och det var inget jävla bingolotto över det hela. Lotteriet har stulit konceptet bara så att dom kan göra reklam för lotteriet och tjäna mer pengar.
Citera
2021-09-13, 16:38
Medlem
Citat:
Jo men innan hette det ju Vem vill bli miljonär och det var inget jävla bingolotto över det hela. Lotteriet har stulit konceptet bara så att dom kan göra reklam för lotteriet och tjäna mer pengar.
Så är det, och det var roligare då också för då kunde man vinna minst 3 miljoner (först 10, sedan 5 och till sist 3).
Citera
2021-09-14, 11:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Som sagt har jag sett många frågor på de "lätta" nivåerna, som var helt hopplösa för mig.
Jag kan ju nästan inget om sport eller om populära TV-program som jag aldrig har sett på.
Och nu var det så att den här mannen aldrig pluggade Sveriges landskap och landsdelar.
Det gör man inte i Tanzania och knappast i Sverige heller om man är sexton år eller äldre.
Jag har inte läst om det i skolan efter mellanstadiet.

Jag minns att en tävlande på Bengt Magnussons tid fick en fråga om Lennart Hellsings "Herr Gurka".
Men den här mannen var invandrare och visste inget om svenska barnvisor.
Ibland är det helt förståeligt att någon inte kan en "lätt" fråga på grund av sin bakgrund i ett annat land.
Men det är tydligen så att vissa tycker om att få klaga på andra...

Man behöver inte ha pluggat för att veta sådant, det är sådant man ska ha snappat upp. Det är under kategorin "kunna extremt lite om".
Jag är rätt kass på radiopop t.ex. men nog har man snappat upp det som krävts för att greja frågorna på dylika nivåer i en frågesport.
Dessutom när man vet att man ska ställa upp i en dylik frågesport och har så katastrofala kunskapsluckor bör man ju läsa på det simplaste inom ämnet.

Klaga på andra? Om man inte kan diskutera tävlandes tillkortakommaden/bedrifter i programmet så skulle trådar som denna vara döda efter tre inlägg ungefär. Det finns ju deltagare som varit fenomenala på mycket men att utlämna en fadäs likt den nu diskuterade skall ju ändå inte göras.

Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Så är det, och det var roligare då också för då kunde man vinna minst 3 miljoner (först 10, sedan 5 och till sist 3).

Och rent spontant kändes deltagarna då också betydligt skickligare.
Citera
2021-09-14, 14:07
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man behöver inte ha pluggat för att veta sådant, det är sådant man ska ha snappat upp. Det är under kategorin "kunna extremt lite om".
Jag är rätt kass på radiopop t.ex. men nog har man snappat upp det som krävts för att greja frågorna på dylika nivåer i en frågesport.
Dessutom när man vet att man ska ställa upp i en dylik frågesport och har så katastrofala kunskapsluckor bör man ju läsa på det simplaste inom ämnet.
Du vet ju inte vilka frågor som ska komma, eller vad typer som vi aldrig får se tycker är lätt eller svårt.
Och det finns nog även svenskar som aldrig bott i Afrika, som inte har koll på var landsdelarna slutar och börjar.
Jag vill se dig sitta i Heta Stolen och kunna allt utan att göra bort dig.
Det är nog inte så lätt som du tror...

Citat:
Klaga på andra? Om man inte kan diskutera tävlandes tillkortakommaden/bedrifter i programmet så skulle trådar som denna vara döda efter tre inlägg ungefär. Det finns ju deltagare som varit fenomenala på mycket men att utlämna en fadäs likt den nu diskuterade skall ju ändå inte göras.
Och nu vet jag att jag har gjort väldigt rätt, som inte har varit med i programmet.
Jag har ingen lust att bli sliten i stycken på Flashback för att jag hade svårt att svara på en "lätt" fråga.
Citera
2021-09-14, 14:09
Medlem
Citat:

Smartaste jävla lotteriet egentligen, FOMO för att grannen ska vinna pengar när du sitter lottlös
Citera
2021-09-14, 14:14
Medlem
Rickard Sjöberg måste ju vara Sveriges absolut mest allmänbildade person så länge som han hållit på med detta. Skulle nog lätt vinna miljonen.
Citera
2021-09-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Rickard Sjöberg måste ju vara Sveriges absolut mest allmänbildade person så länge som han hållit på med detta. Skulle nog lätt vinna miljonen.

Beror väl på hur bra han är på att memorera frågorna, han kanske bara sitter och tänker på pengarna han lyckas lura svenska folket på ner i sin ficka.

Tror inte att han skulle väga ställa upp i frågesport själv.
Citera
2021-09-14, 14:32
Medlem
Citat:
Beror väl på hur bra han är på att memorera frågorna, han kanske bara sitter och tänker på pengarna han lyckas lura svenska folket på ner i sin ficka.

I det oklippta programmet sitter ju deltagarna jättelänge och tänker så frågorna lär ju matas in i hjärnan på honom. Om han får se svaret i förväg då alltså.
Citera
2021-09-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
I det oklippta programmet sitter ju deltagarna jättelänge och tänker så frågorna lär ju matas in i hjärnan på honom. Om han får se svaret i förväg då alltså.

Jo han ser väl rätt svar på skärmen tror jag. Det är ju så många frågor genom tiderna så det vettefan om man verkligen memorerar allt så bra såvida det inte är något han själv tyckte vara intressant och sedan kommer ihåg bara därför.
Citera
2021-09-14, 15:09
Medlem
Citat:
Jo han ser väl rätt svar på skärmen tror jag. Det är ju så många frågor genom tiderna så det vettefan om man verkligen memorerar allt så bra såvida det inte är något han själv tyckte vara intressant och sedan kommer ihåg bara därför.

Svårt att säga men jag uppfattar honom som en som tycker allmänbildning i sig är något roligt, alltså bara att lära sig om allt som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in