Citat:
Nja 10k är ju säkerhetsnivå så den är ju oftast väldigt enkel, därför känns det fel med en så pass svår fråga där. Med svår menar jag att svaret inte känns helt sjävklart och man måste ha rejäl otur med att få nåt ämne man är dålig i. Sen från 20k och uppåt kan det vara både lätt och svårt. Tycker att det nästan alltid finns någon fråga mellan 10k och 35k som är betydligt svårare än många, många frågor betydligt högre upp. Man får ta nivåerna med en nypa salt.
Sedan var både den frågan och den hon hoppade av på hyfsat enkla (men så är ju allt som bekant väldigt enkelt om man kan det). Båda är typiska mellanstadiefrågor som lätt kan ställa till det för folk på Smartare än en femteklassare, men grundläggande nordisk geografi respektive svensk samhällskunskap.
Sedan var både den frågan och den hon hoppade av på hyfsat enkla (men så är ju allt som bekant väldigt enkelt om man kan det). Båda är typiska mellanstadiefrågor som lätt kan ställa till det för folk på Smartare än en femteklassare, men grundläggande nordisk geografi respektive svensk samhällskunskap.
Såg inte avsnittet så vet inte vad hon stannade på. Såg bara klipp med bergfrågan. Men vett fan om en femteklassare har koll på vilket land som har högst berg i Norden? Jag hade sagt Norge men tyckte att snubben som vann miljonen hade en enklare fråga för 225k (Adams skapelse) nu tycker ju jag att den för 350k var ännu enklare men den innan känns det som alla som har i ett frågesportprogram att göra bör kunna. Typ som att fråga vem som målade Mona Lisa. Men för 225k var den frågan löjligt enkel oavsett var ens kunskaper ligger och för 10k var bergfrågan för svår för nivån. Den 225k frågan hade varit mer rimlig på 10k tom. Med det sagt menar jag inte att bergfrågan skulle varit på 225k men kändes taskigt att ha den på första säkerhetsnivån.