Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Okey, och då är du också i minoritet i det avseendet.
Att han vann någon ungdomstävling i kula förändrar ju ingenting. När såg du honom i en kultävling senast?
Citera
2021-05-01, 20:18
Medlem
Det finns väl ingen annan känd friidrottare som har eller haft namnet Daniel Ståhl?
Citera
2021-05-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Värst är ändå de sk "graanyrorna". När hela avsnittet bara är vinstutdelningar. Då kan man tycka att de för att kompensera borde köra ett avsnitt utan postkodtrams, men nejdå.
Å andra sidan heter det faktiskt Postkodmiljonären.
Citera
2021-05-01, 23:26
Bannlyst
Så sjukt irriterande med deras jävla utläggningar på varje fråga. Allt detta + reklam tar ju halva programtiden. Det är nästan så man tror att TV4 bett deltagarna om att dra sina livs historier.
Citera
2021-05-02, 01:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Å andra sidan heter det faktiskt Postkodmiljonären.

Ja, men Tv4 borde ändå fundera på vad det är som gör att programmet får tittare öht. Är det för att se Elsa, 82 vinna 100.000 eller är det för frågesportens skull?
Citera
2021-05-02, 01:57
Medlem
Citat:
Ja, men Tv4 borde ändå fundera på vad det är som gör att programmet får tittare öht. Är det för att se Elsa, 82 vinna 100.000 eller är det för frågesportens skull?
En 82-åring i sina sista år. Hinner inte göra mycket med de pengarna.
Citera
2021-05-02, 08:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är jag ensam om att tycka att deltagaren nu senast framstod som enormt kaxig och dryg? Enormt långa utläggningar på varenda svar för det första. Hans rabblande om tronföljderna var bara jobbigt att höra på. Och i gårdagens program drog han nån referens till nån malisk musikgrupp som typ ingen här hemma ens hört talats om. Nog för att killen var duktig och uppenbarligen sitter inne på en hel del kunskap men jag har svårt för deltagare som verkar ha nåt sorts behov av att glänsa och briljera.

Nu är det ju segt med sådana utläggningar men man ska ha klart för sig att deltagarna uppmanas/krävs på "långa svar"/"betänketider" av TV4 med.
Man har åtskilliga gånger sett folk som kommer på sig själva med att svara snabbt men sedan ska snacka ut det och försöka låtsas vara osäkra.
Alla/en förkrossande majoritet av deltagarna är ju ovana vid tv och gör helt som dessa blir tillsagda. Jag vill se en deltagare som bara svarar rakt upp och ner och inte lägger ut texten, fyran kan knappast straffa denne för det såvida det inte finns nån obskyr paragraf i nåt kontrakt nånstans. (Tv-kontrakt kan vara rätt udda).

Citat:

Frågar du fyran är det säkert så att det är att se Elsa, 82 vinna 100tusen...
Citera
2021-05-17, 04:55
Medlem
Kan man förvänta sig en miljonär varje säsong?

Och vem är er favoritmiljonär?
Citera
2021-05-27, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Absolut. Visst är det så. Fast som jag sa förut. Jag själv hade inte chansat på dom höga nivåerna om jag inte var säker. Men det är dråpligt när folk med 4 livlinor klättrat högt upp och svarat fel.
Fast man kanske blir mer benägen att svara vid samma konfidensgrad.
Citera
2021-05-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kan man förvänta sig en miljonär varje säsong?

Och vem är er favoritmiljonär?

Ulf Jensen är nog den som imponerat mest tror jag, han tog ju en miljon utan att ens svettas.
Citera
2021-05-27, 10:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ulf Jensen är nog den som imponerat mest tror jag, han tog ju en miljon utan att ens svettas.
Han blev jag också mest imponerand av. Var en fröjd att se honom i heta stolen.
Citera
2021-05-28, 13:48
Medlem
Instämmer i kören om att Ulf Jensen är den mest imponerande deltagaren genom tiderna. För er som inte vet kan jag meddela att Ulf utöver sin medverkan i Postkodmiljonären såväl blivit femfaldig stormästare i Jeopardy samt vunnit Internationella uttagningen .

Det som var mest imponerande med hans medverkan i Heta Stolen var att han var i stort sett tvärsäker på dom flesta frågorna även på dom frågor han var osäker på. Det är absolut en av dom viktigaste ingredienserna att gå långt i programmet dvs att vara bra även på sina svaga områden . Mycket imponerande av Ulf trots att det gått 24 år sedan han medverkade i Jeopardy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in