Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Är jag ensam om att tycka att deltagaren nu senast framstod som enormt kaxig och dryg? Enormt långa utläggningar på varenda svar för det första. Hans rabblande om tronföljderna var bara jobbigt att höra på. Och i gårdagens program drog han nån referens till nån malisk musikgrupp som typ ingen här hemma ens hört talats om. Nog för att killen var duktig och uppenbarligen sitter inne på en hel del kunskap men jag har svårt för deltagare som verkar ha nåt sorts behov av att glänsa och briljera.
Nu är det ju segt med sådana utläggningar men man ska ha klart för sig att deltagarna uppmanas/krävs på "långa svar"/"betänketider" av TV4 med.
Man har åtskilliga gånger sett folk som kommer på sig själva med att svara snabbt men sedan ska snacka ut det och försöka låtsas vara osäkra.
Alla/en förkrossande majoritet av deltagarna är ju ovana vid tv och gör helt som dessa blir tillsagda. Jag vill se en deltagare som bara svarar rakt upp och ner och inte lägger ut texten, fyran kan knappast straffa denne för det såvida det inte finns nån obskyr paragraf i nåt kontrakt nånstans. (Tv-kontrakt kan vara rätt udda).
Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Ja, men Tv4 borde ändå fundera på vad det är som gör att programmet får tittare öht. Är det för att se Elsa, 82 vinna 100.000 eller är det för frågesportens skull?
Frågar du fyran är det säkert så att det är att se Elsa, 82 vinna 100tusen...