Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-11, 19:52
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Tjejen som är med nu måste skela grymt mycket! Ögonen går kors och tvärs bakom glasögonen

Nu börja hon böla på det också
Citera
2019-01-11, 20:44
Bannlyst
Störande med hennes "jag hade inget när jag kom" hela tiden.
Citera
2019-01-11, 21:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Dagens lärare tror alltså att nederländska är ett romanskt språk, och de vet ej att rumänska är det? Inte konstigt att det går åt helvete för dagens ungdomar när lärarna är lika puckade.

Nja. Det var väl ändå hennes livlina som trodde på Nederländska.
Citera
2019-01-12, 00:49
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Som fan. Irriterande förlorarmentalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Mannen hon ringde var en SO-kollega från skolan.
Citera
2019-01-12, 02:58
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Vilket språk är ett Romanskt språk? livlina på detta Hur enkelt som hellst att det var Rumänska, livlinan när hon ringde sa Nedeländska också men efter en till livlina 50-50 så grejade hon när det återstod Bulgariska och Rumänska.

Alla är väl bra på olika saker. Sen är det nog ett stressmoment som heter duga att sitta där med kamerorna inzoomade. Sen har jag en viss förståelse för att man spontant tror att rumänska är fel eftersom det verkar för lätt när frågan är om romanska språk. Då är ju nederländskan den som skiljer sig mest från de där tre öststatsspråken (albanska, bulgariska och rumänska) som i svenska öron låter ganska likadant och geografiskt är placerade tätt intill varandra.

Men eftersom hon var lärare så har man ju ganska höga förväntningar. Men eftersom intaget fortfarande på vissa lärarlinjer är 0,3 på högskoleprovet så bör man skruva ner förväntningarna riktigt rejält. Men visst finns det otroligt skärpta och smarta lärare även nuförtiden, det är bara lite glesare mellan dem än förut.
Citera
2019-01-12, 06:16
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Sant, men det bör ändå poängteras att Vietnam klår Sverige i senaste PISA - resultaten. Fullständigt horribelt, och med annalkande regering bör man fly från Sverige och givetvis ta barnen med sig.
Citera
2019-01-12, 09:27
Medlem
kostymnisses avatar
Svårigheten varierar ju ibland men igår kändes det väldigt enkelt för läraren.
Även om dennes svar beträffande språken först kändes lite väl svaga, speciellt iom att livlinan inte hjälpte till heller. Nu vågade hon ju inte svara själv men det är ju redan konstaterat att ringa en vän gör man på mer lättgooglade frågor. Han hon ringde till verkade ju inte googla alls.
Citera
2019-01-12, 23:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks

Hon menade nog: Jag hade inga kunskaper när jag kom och inga när jag går heller. Hon var ganska klen och fick lätta frågor.
Citera
2019-02-01, 19:36
Moderator
Dr Kings avatar
Kollektivkärringen med trippelhakorna ser ut som hämtad ur en sagobok. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan och jag skulle tro att hon får svårt på de lite högre nivåerna (om hon ens kommer dit).
Citera
2019-02-01, 19:50
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kollektivkärringen med trippelhakorna ser ut som hämtad ur en sagobok. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan och jag skulle tro att hon får svårt på de lite högre nivåerna (om hon ens kommer dit).

Hon verkar rätt vass, tycker jag.
Citera
2019-02-01, 19:55
Medlem
kukflashs avatar
No country for old men är rätt
Citera
2019-02-01, 19:59
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon verkar rätt vass, tycker jag.
Jo skenet bedrog och hon var skarpare än vad hon såg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in