Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-18, 20:33
Medlem
På tal om Se7en så handlade ju miljonfrågan för några år sedan om just denna rulle. Då var frågan vilken som var filmens sista dödssynd.

Citera
2017-02-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
På tal om Se7en så handlade ju miljonfrågan för några år sedan om just denna rulle. Då var frågan vilken som var filmens sista dödssynd.

Avund är väl det rätta svaret på Seven.
Citera
2017-02-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Avund är väl det rätta svaret på Seven.

Edit: Så var det. Frågan var visst: "Vilken var John Does egna synd i filmen?" och inte "Vilken är den sista synden i filmen?". Det förklarar saken.
Senast redigerad av Riven-Ost 2017-02-18 kl. 23:53.
Citera
2017-02-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Edit: Så var det. Frågan var visst: "Vilken var John Does egna synd i filmen?" och inte "Vilken är den sista synden i filmen?". Det förklarar saken.

Jo, kom på att jag hade fel, avund var ju filmens näst sista synd, du hade rätt att vrede är den sista. Men frågan löd annorlunda, var därför jag fått för mig att svaret skulle vara avund.
Citera
2017-02-19, 00:40
Medlem
Alla som är på vetgirig kan nog gissa sig till vem den senaste millevinnaren är där
Citera
2017-02-19, 00:50
Medlem
GoPojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Jo, kom på att jag hade fel, avund var ju filmens näst sista synd, du hade rätt att vrede är den sista. Men frågan löd annorlunda, var därför jag fått för mig att svaret skulle vara avund.

Har för mig att ordningen var följande men kan ha fel: frosseri, girighet, likgiltighet, vrede(någon prostituerad som blev påsatt med kniv om jag inte minns fel), högmod, avund(John Doe), hämnd(Brad Pitt skjuter ihjäl John Doe).
Citera
2017-02-19, 06:51
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoPojke
Har för mig att ordningen var följande men kan ha fel: frosseri, girighet, likgiltighet, vrede(någon prostituerad som blev påsatt med kniv om jag inte minns fel), högmod, avund(John Doe), hämnd(Brad Pitt skjuter ihjäl John Doe).
Hämnd är ingen dödssynd. Sista är vrede. Horan var lust.
Citera
2017-02-19, 08:33
Medlem
kostymnisses avatar
Kul att hon fick vinna miljonen.
Alltid kul när någon vågar chansa lite och med en livlina kvar dessutom! Nu var det ju som hon sa själv dumt att byta frågor hon kunde men totalt sett givetvis starkt att ha kvar en livlina men ändå vinna millen.
Hon litade på sig själv och vågade ta en risk när hon inte var 100 men kanske 80% säker, det är så man är tvungen att göra för att vinna.

Gött att det går två gånger/vecka nu med. Varken "en ska bort" eller "pyramiden" var ju några hitar.
Citera
2017-02-24, 16:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag ogillar följande saker med programmet:

"Spännande musik"/dramatisk musik och utdraaaaaaget när man kan utleverera svaret lika snabbt som en magsjuka i Egypten. Enbart för att kunna klämma in ett reklamavbrott.
På hjärndöda och löjliga frågor typ "Är det kallt eller varmt vatten i en vattenkran om du väljer blått alternativ?"

Jag har kollat/zappat programmet några gånger under årens lopp, och det är lika dåligt fortfarande.
Ingen förbättring alls. Samt så är det väl ett lotteri? -Då ska det lottas ut de där miljonerna som utlovas, inte vara någon fejkvariant på "Jeopardy"!

Är det fortfarande Linda DeMool som äger rättigheterna till konceptet? -Kommer ihåg henne från 80-talet när hon jobbade på random satellitkanal man plockade ner med parabol. -Het blondin då! (Antagligen "gammal" blondin nu, men oerhört rik).

Det är både och. Programmet samarbetar med Postkodlotteriet och därför får man se lotterivinster utdelas i varje program och då och då kommer det upp reklam för de olika välgörenhetsorganisationerna de samarbetar med.
Citera
2017-02-24, 19:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är både och. Programmet samarbetar med Postkodlotteriet och därför får man se lotterivinster utdelas i varje program och då och då kommer det upp reklam för de olika välgörenhetsorganisationerna de samarbetar med.

Jag syftar på blöjreklam, ICA-reklam etc. Vanliga reklamavbrott alltså, som TV4 har.
Inte att man pratar om att pengarna går till välgörenhet.
Citera
2017-02-24, 20:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag syftar på blöjreklam, ICA-reklam etc. Vanliga reklamavbrott alltså, som TV4 har.
Inte att man pratar om att pengarna går till välgörenhet.

Vad är det med dessa?
Citera
2017-02-24, 20:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad är det med dessa?

Läs gärna tidigare inlägg. På en fråga (löjligt enkel fråga) så kör man spännande musik, kör något "klarar hon av frågan", och drar ut hela "skiten in absurdum", bara för att få plats med ett reklamavbrott...
Frågan kan vara så löjligt enkel som exempelvis "är det kallt eller varmt vatten som kommer ur kranen när man skruvar på "blått".. Men ändå ska det vara "spänningsmusik", och det löjliga "är du säker på ditt svar", bara för att dra ut på skiten så det "hinns med" ett reklamavbrott... Med ICA, blöjor och allt annat.. Man skulle kunna (lätt!) krympa ner hela programmet till 15-20 minuter, om man tar bort trams. (Samt reklam!)

Egentligen samma grej med Bingolotto. "Spänningen", den påhittade, är inte äkta. Enligt lotteriinspektionen är allt fixat på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in