Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-11, 19:57
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, där blev han lite smått fucked over. Synd att han inte fick höra miljonfrågan...

Ja han var ju en skön liten gubbe, jag stannar på 225 000 kr, men du har 350 000 kr säger Sjöberg. Ja men då är det ju ännu bättre.
Citera
2015-12-11, 20:01
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
kostade förmodligen en massa ändå eftersom gubben blev vilseledd av honom fast han egentligen säkert långt därinne trodde att Victoria var rätt

Btw, varför kan inte personen bara sitta vid sin laptop/smartphone whatever och göra en enkel googling? Eller kontrolleras detta på något sätt så att de inte får göra det?
Fast trodde han verkligen det då? Det sa han ingenting om så det kan vi bara spekulera i. Jag tror han hade stannat i vilket fall som helst, verkade inte ha en susning.

Självfallet kan man googla, han sa ju om svärsonen innan samtalet "hoppas han är snabb i fingrarna".
Citera
2015-12-11, 20:03
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Jävla fitta till svärson, varför säger han en sån sak när han har absolut noll koll? Kunde ha kostat en massa pengar. Och kostade förmodligen en massa ändå eftersom gubben blev vilseledd av honom fast han egentligen säkert långt därinne trodde att Victoria var rätt, så han hade säkert chansat rätt där med om det inte var pga svärsonen som sade galler i huvudet på honom.

Btw, varför kan inte personen bara sitta vid sin laptop/smartphone whatever och göra en enkel googling? Eller kontrolleras detta på något sätt så att de inte får göra det?

Ja har man noll koll, då kan man ju bara säga att jag vet inte tyvärr.Sen måste man vara väldigt snabb med att Googla eftersom man har så lite tid, jag tror att det är omöjligt att kontrollera var livlinorna befinner sig och vad de gör.
Citera
2015-12-11, 21:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jävla fitta till svärson, varför säger han en sån sak när han har absolut noll koll? Kunde ha kostat en massa pengar. Och kostade förmodligen en massa ändå eftersom gubben blev vilseledd av honom fast han egentligen säkert långt därinne trodde att Victoria var rätt, så han hade säkert chansat rätt där med om det inte var pga svärsonen som sade galler i huvudet på honom.

Jodå. Man får använda google. Dock tror jag att många inte känner till det eller så spelar det faktum in att programmet spelas in på vardagar när folk är på sina jobb och kanske inte har tillgång till internet precis när de blir uppringda.
Citera
2015-12-12, 18:08
Medlem
Men det är ju märkligt ändå, man tycker ju att folk borde snabbt kunna söka fram svar. Tar inte många sekunder att ta reda på Seychellernas huvudstad exempelvis. Känns som att det är många som inte vill hjälpa när de blir uppringda?
Citera
2015-12-12, 19:51
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Även jag tyckte att det var konstigt att personen som blev uppringd inte var smart nog att sitta vid en dator och googla fram svaret. Kunde inneburit 150k+ extra för gubben samt en möjlig 1 millesfråga. Det var en riktigt sympatisk och skön gubbe, och jag är verkligen glad att han ändå kamma hem 350k.

Förövrigt någon som vet varför Olsson inte leder programmet idag?

Edit: ja Sjöberg heter han såklart
Senast redigerad av keyboardwarri0r 2015-12-12 kl. 20:03.
Citera
2015-12-12, 19:57
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Även jag tyckte att det var konstigt att personen som blev uppringd inte var smart nog att sitta vid en dator och googla fram svaret. Kunde inneburit 150k+ extra för gubben samt en möjlig 1 millesfråga. Det var en riktigt sympatisk och skön gubbe, och jag är verkligen glad att han ändå kamma hem 350k.

Förövrigt någon som vet varför Olsson inte leder programmet idag?

Rickard Sjöberg heter han, tydligen så hade han lett programmet över 10 år utan att ha varit ledig en endaste dag.Sen fick folk söka för att bli en programledare för en dag som en vikarie för Rickard.Det var över tusen sökare och han valdes.
Citera
2015-12-12, 20:01
Medlem
Ganonitos avatar
Jonathan var ju fjantigare än Rickard Sjöberg. De hann med ännu färre frågor än vanligt.
Citera
2015-12-12, 20:20
Medlem
Magnums avatar
Skamkrypare idag angående frågan om Atlantkust! Chile har enligt vissa källor kust mot Atlanten. Jag var tvungen att googla då jag anade att så var fallet. Nån som är mer insatt?
Citera
2015-12-12, 20:27
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Skamkrypare idag angående frågan om Atlantkust! Chile har enligt vissa källor kust mot Atlanten. Jag var tvungen att googla då jag anade att så var fallet. Nån som är mer insatt?

Ja, söder om Patagonien finns det en del landremsor mot atlanten
Citera
2015-12-19, 19:57
Medlem
junazs avatar
Inget ont om killen alls, han verkar kunnig. Men känns som att produktionen bjudit honom på ganska lätta frågor så här långt... Hyfsat elementär allmänbildning att känna till Ockhams rakkniv, till exempel.
Citera
2015-12-19, 19:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Inget ont om killen alls, han verkar kunnig. Men känns som att produktionen bjudit honom på ganska lätta frågor så här långt... Hyfsat elementär allmänbildning att känna till Ockhams rakkniv, till exempel.

Ja, hans flickvän har lite väl uppskruvad uppfattning om hans kunskap. Att inte kunna Ockhams rakkniv är klart underbetyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in