Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-24, 20:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Läs gärna tidigare inlägg. På en fråga (löjligt enkel fråga) så kör man spännande musik, kör något "klarar hon av frågan", och drar ut hela "skiten in absurdum", bara för att få plats med ett reklamavbrott...
Frågan kan vara så löjligt enkel som exempelvis "är det kallt eller varmt vatten som kommer ur kranen när man skruvar på "blått".. Men ändå ska det vara "spänningsmusik", och det löjliga "är du säker på ditt svar", bara för att dra ut på skiten så det "hinns med" ett reklamavbrott... Med ICA, blöjor och allt annat.. Man skulle kunna (lätt!) krympa ner hela programmet till 15-20 minuter, om man tar bort trams. (Samt reklam!)

Egentligen samma grej med Bingolotto. "Spänningen", den påhittade, är inte äkta. Enligt lotteriinspektionen är allt fixat på förhand!

Ja, jag håller med om att det är löjligt, men det är det minsta problemet med programmet. Att de har reklamavbrott är inte så konstigt då Tv4 trots allt är en reklamkanal. Det största problemet som många i den här tråden verkar hålla med mig om är att det inte är ett rent frågesportsprogram som det var när det hette Vem vill bli miljonär och leddes av Bengt Magnusson. De flesta är inte intresserade av att se lotteriutdelningarna som är på ca 5 min och tar tid ifrån frågorna, men ändå vägrar Tv4 återgå till programmets ursprungliga format.

Varför du blandar in lotteriinspektionen i detta förstår jag inte då de inte har något att göra med tävlingsdelen av programmet.
Citera
2017-02-24, 21:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, jag håller med om att det är löjligt, men det är det minsta problemet med programmet. Att de har reklamavbrott är inte så konstigt då Tv4 trots allt är en reklamkanal. Det största problemet som många i den här tråden verkar hålla med mig om är att det inte är ett rent frågesportsprogram som det var när det hette Vem vill bli miljonär och leddes av Bengt Magnusson. De flesta är inte intresserade av att se lotteriutdelningarna som är på ca 5 min och tar tid ifrån frågorna, men ändå vägrar Tv4 återgå till programmets ursprungliga format.

Varför du blandar in lotteriinspektionen i detta förstår jag inte då de inte har något att göra med tävlingsdelen av programmet.

Därför att man (om man köpt lott) vill ha reda på om man vunnit eller ej, så snart som möjligt. Eftersom "lotterna redan är dragna", bör man få reda på om man sitter på nitlott eller ej. Ungefär så.
Samma grej anser jag om triss: Trisslotter räcker det med en endaste skrapruta: Vinst (belopp) eller NIT. Det är så en slipsten skall dragas!

-Är jag FÖR pragmatisk?
Citera
2017-02-24, 22:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Därför att man (om man köpt lott) vill ha reda på om man vunnit eller ej, så snart som möjligt. Eftersom "lotterna redan är dragna", bör man få reda på om man sitter på nitlott eller ej. Ungefär så.
Samma grej anser jag om triss: Trisslotter räcker det med en endaste skrapruta: Vinst (belopp) eller NIT. Det är så en slipsten skall dragas!

-Är jag FÖR pragmatisk?

Det är ju inte direktsänt, varken frågesporten eller checkutdelningen. Alla vinstutdelningar visas ju inte i tv heller så förmodligen får man ett telefonsamtal om man vinner, precis som på Lotto.
Citera
2017-02-25, 10:04
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande programmets upplägg är det just dom där utdelningarna av 15tusen i resecheckar etc jag är trött på, det har hänt flera gånger att jag gått ifrån då för att jag varit så trött på det men risken är ju då att man missar nån fråga sen.
Det var roligare förr med dels högre summor och dels ett rent frågeprogram.

Gårdagens avsnitt var som vanligt, det kändes dock rent idiotiskt att byta bort frågan beträffande Farbror Melker. Dels trodde det var det själv, dels visade den meningslösa publiken en såpass stor procentövervikt och dels föll ju dom andra alternativen bort otroligt enkelt.
Kul dock att det är fyra livlinor, det är det bästa för att nå långt.
Citera
2017-02-25, 11:14
Medlem
Otroligs avatar
Få saker är så provocerande när deltagare slösar livlinor. Vid Astrid Lindgren-frågan hade han själv inte sagt något vilken innebär att publiken inte har påverkats. Procentövervikten på Fabror Melker var stor plus att han själv tänkte Fabror Melker - vad mer behövs?

Angående lotteriutdelningarna är det mest obegripligt att rättighetsinnehavarna till konceptet accepterar att det ser ut så här. Okej att de har en dragning och att det heter Postkodmiljonären, men där borde det räcka. Det är ju fullständigt ointressant för oss att se andra vinna pengar. Spelar själv alltid in programmet på TiVO så kan som tur är spola förbi den skiten.
Citera
2017-02-25, 13:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Få saker är så provocerande när deltagare slösar livlinor. Vid Astrid Lindgren-frågan hade han själv inte sagt något vilken innebär att publiken inte har påverkats. Procentövervikten på Fabror Melker var stor plus att han själv tänkte Fabror Melker - vad mer behövs?

Angående lotteriutdelningarna är det mest obegripligt att rättighetsinnehavarna till konceptet accepterar att det ser ut så här. Okej att de har en dragning och att det heter Postkodmiljonären, men där borde det räcka. Det är ju fullständigt ointressant för oss att se andra vinna pengar. Spelar själv alltid in programmet på TiVO så kan som tur är spola förbi den skiten.

Det är givetvis en variant att spela in etc men det blir ju tyvärr inte längre program för det. Det känns som att det, precis när det startat tar slut igen.
Värst är ändå tveklöst när det bara är prisutdelning (Heter det inte grannyra eller nåt?) och det är sändning i en halvtimme från ett torg i valfri svensk bonnhåla? (Det är alltid bonnhålor, det är ju aldrig från mitt i en stad). Ja, man kan skita i att se det då men jag ser bara att det är fredag 19:30 och tänker aldrig på att kolla upp i förväg om det är en av de gånger det är torg-sändning.

Bra är iaf nu att det är två gånger i veckan och att man skippat pyramider, en ska bort etc...
Citera
2017-02-25, 16:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det är ju inte direktsänt, varken frågesporten eller checkutdelningen. Alla vinstutdelningar visas ju inte i tv heller så förmodligen får man ett telefonsamtal om man vinner, precis som på Lotto.

Givetvis, men vilka är det som sitter där och vinner pengar genom att svara på frågor? -Det är väl ändå lottvinnare eller? Sen oavsett om det är direktsänt eller inte, är programmet redigerat för att reklamavbrotten ska passa in vid "spännande" tillfällen.
Citera
2017-02-25, 16:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Givetvis, men vilka är det som sitter där och vinner pengar genom att svara på frågor? -Det är väl ändå lottvinnare eller? Sen oavsett om det är direktsänt eller inte, är programmet redigerat för att reklamavbrotten ska passa in vid "spännande" tillfällen.

Nej, man behöver inte ens vara med i postkodlotteriet. Det är bara att ansöka precis som man gjorde när det hette Vem vill bli miljonär?
Citera
2017-02-25, 16:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Nej, man behöver inte ens vara med i postkodlotteriet. Det är bara att ansöka precis som man gjorde när det hette Vem vill bli miljonär?

Tack för infot! -Trodde att det var lotterivinnare som satt där.
Citera
2017-02-25, 19:59
Moderator
Dr Kings avatar
Hyfsat bra att ha en doktor i biokemi som "ring en vän" på frågan om vad fosfor har för kemisk beteckning. Hade han inte kunnat hade det varit riktigt pinsamt dock eftersom även jag kunde som inte läst någon kemi sedan gymnasiet.
Citera
2017-02-26, 09:37
Medlem
kostymnisses avatar
Undrar hur säker han egentligen var på Limousin? Jag tror nog han var säkrare än han gav sken av annars var det en skön gissning dock.

Härlig livlina med doktorn i biokemi ja, det kunde ju varit en betydligt knepigare fråga som denne hade kunnat med men som man varit helt väck på. Då är det skönt med vänner med rejäla spetskunskaper.
Citera
2017-02-26, 10:07
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Undrar hur säker han egentligen var på Limousin? Jag tror nog han var säkrare än han gav sken av annars var det en skön gissning dock.

Härlig livlina med doktorn i biokemi ja, det kunde ju varit en betydligt knepigare fråga som denne hade kunnat med men som man varit helt väck på. Då är det skönt med vänner med rejäla spetskunskaper.
Hur svårt är de för den bekanta man ringer att helt sonika sitta vid en dator och googla fram svaret? Jag menar man är väl förbered på att TV4 ska ringa dom eftersom man lämnat ut sitt nr så man sitter ju inte och runkar under kvällen. Är programmet live?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in