Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-25, 19:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Dagens väg mot miljonen gav ett lysande exempel på när "ring en vän" utgjordes av en vän med internet i full stridsberedskap. Nu är det visserligen tillåtet, men det hade kunnat skötas snyggare. Varför ska de säga »jag tror...« för att sedan säga att de är »helt säkra...«? Svaret är naturligtvis att de är nervösa.

Nåväl, uselt att inte veta att Degerfors IF är »Heja röda-vita laget«. Han har kommit högt utan att ha några briljerande kunskaper.
Citera
2016-01-01, 19:39
Moderator
Dr Kings avatar
Vad är det för pajas som tävlar idag? Det låter som en parodi på en lillgammal tävlande gjord av Grotesco eller liknande när han pratar.
Citera
2016-01-01, 19:47
Medlem
Han verkar väldigt fyrkantig. Brände två livlinor på Ludmila Engquist. Ludmila var ju det enda alternativet som var aktuellt 1997.
Citera
2016-01-02, 19:37
Medlem
Asså herregud, han är så fruktansvärt dryg.. Han snackar alldeles för mycket
Citera
2016-01-02, 19:49
Medlem
junazs avatar
Näe, en livlina på 5000kr, killen lär inte gå långt om han inte har allmänbildning för att klara den frågan...
Citera
2016-01-02, 19:49
Medlem
Denna killen är för ung för att delta, endast 23. Har inte samlat på sig tillräckligt mycket kunskap.
Citera
2016-01-02, 19:55
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tholbox
Denna killen är för ung för att delta, endast 23. Har inte samlat på sig tillräckligt mycket kunskap.
Nja, det vet jag inte, han är snarare en av de som inte har tillräcklig koll på saker och ting. De frågor han har fått kunde man utan problem i den åldern...
Citera
2016-01-02, 20:02
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Nja, det vet jag inte, han är snarare en av de som inte har tillräcklig koll på saker och ting. De frågor han har fått kunde man utan problem i den åldern...
Håller med, det verkar inte vara åldern utan allmän intelligens, kunskap och vilja att lära sig nya saker som saknas hos denna yngling. Han verkade helt nollställd när Rille frågade honom om andra ramsor och när Rille tipsade honom om att se "Tillbaka till framtiden"-filmerna visade han ett ansiktsuttryck som sa ungefär "varför skulle jag titta på dem".

Jag kan tänka mig att han läst 0 böcker totalt i sitt liv och har en väldigt smal kunskap som begränsar sig till olika fotbollslag och fotbollsspelare i dessa lag.
Citera
2016-01-02, 22:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Nu har jag ingen aning om hur mycket äldre du är än han, men det som är lätt för en äldre kan vara helt okänt för en yngre. Nu bländades jag inte direkt av honom på något sätt, men 10 års längre liv kan innebära skillnad som natt och dag.
Citera
2016-01-03, 19:20
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu har jag ingen aning om hur mycket äldre du är än han, men det som är lätt för en äldre kan vara helt okänt för en yngre. Nu bländades jag inte direkt av honom på något sätt, men 10 års längre liv kan innebära skillnad som natt och dag.
Jo, visst är det så. Nu är jag dock i hans ålder (skulle jag kalla det, skiljer bara 3 år mellan oss om han är 23).
Citera
2016-01-08, 19:41
Moderator
Dr Kings avatar
Snorvalpen som tävlar idag uppfyller alla fördomar man har om hur inkompetenta personer som är utbildade inom "finans" som han sa är. Tyvärr är det personer med hans intelligensnivå som sedan skall styra och ställa över fonder m.m.

Nu hade han dessutom råtur och fick en fråga om den svarta måndagen på New York börsen på 75.000 kr. Skrämmande att han inte verkade veta något mer om den när Rille frågade honom. Maximal kunskap om den och andra börskrascher borde ju verkligen vara obligatorisk när man är civilekonom och utbildad inom "finans".
Citera
2016-01-08, 19:41
Medlem
Åh herregud, vilken dryg en. Synd att han kunde svaret på var Doha är huvudstad, hade gärna sett en ny tävlande.

Och för att besvara någon annans fråga: Det är tillåtet för livlinorna att googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in