Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-16, 23:35
Medlem
Ganonitos avatar
Går bara en gång i veckan numera. På lördagar sänds istället En ska bort, också i samarbete med Postkodlotteriet och med Rickard Sjöberg. Inte alls lika roligt imo.
Citera
2016-01-17, 02:57
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Går bara en gång i veckan numera. På lördagar sänds istället En ska bort, också i samarbete med Postkodlotteriet och med Rickard Sjöberg. Inte alls lika roligt imo.
Kan bara instämma. Nu kanske de där flabbande stollarna till deltagare gjorde att man fick ett extra negativt första intryck men nej, Vem vill bli miljonär?-formatet är överlägset “En ska bort”...

Det var inte många frågor man hann med per vecka med alla dessa inslag hela tiden som kortar ner essensen av programmet avsevärt. Nu blir det alltså halverat.
Citera
2016-02-18, 17:14
Medlem
Kan någon förklara Rilles yardsskämt från i fredags? Ingen i publiken skrattade och inte ens deltagaren. Bara han själv. Någon som fattar den grejen?
Citera
2016-02-19, 19:53
Medlem
Pierre som tävlar nu verkar vara lite bakom flötet. Har nu bränt alla livlinor på 50 papp och läste inte ens upp alla alternativen

Edit. Han stannade på 50000.
Citera
2016-02-20, 00:30
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Pierre som tävlar nu verkar vara lite bakom flötet. Har nu bränt alla livlinor på 50 papp och läste inte ens upp alla alternativen

Varför ska han läsa upp alla alternativ när han sparar tid på att skippa de han vet är fel? Men jag håller med om att han inte var den skarpaste kanoten i stallet.
Citera
2016-02-20, 10:24
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:

Jag gillar när tävlanden tar fyra livlinor och jag skulle själv göra det.
Tyvärr var detta en person som hade alldeles för dålig kunskapsnivå att gå långt och dessutom ställde till det genom att använda livlinorna på fel sätt. Varför ens använda publiken om han inte litar på att 57 % svarar rätt mot alternativ 2 som var på 33%?
Citera
2016-02-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Tyvärr var detta en person som hade alldeles för dålig kunskapsnivå att gå långt och dessutom ställde till det genom att använda livlinorna på fel sätt. Varför ens använda publiken om han inte litar på att 57 % svarar rätt mot alternativ 2 som var på 33%?
Till hans försvar fick han ju rätt svåra frågor på slutet och dessutom var ju sista frågan rätt svår för publiken. Nu hade dom visserligen rätt, men samtidigt snackade han ju för mycket innan vilket publiken ofta påverkas av.

Vad är grejen med att välja 4 livlinor? Säger inte att det är negativt på något sätt, men låt säga att man kommer upp i 100000 eller mer och står utan livlinor och sedan svarar fel? Fallet blir enormt stort om så blir fallet. Visst, man kan ge fan i att svara, men tacka vet jag 3 livlinor, då är man i alla fall säker på 100 k.
Senast redigerad av Azdz 2016-02-20 kl. 10:37.
Citera
2016-02-20, 10:41
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Till hans försvar fick han ju rätt svåra frågor på slutet och dessutom var ju sista frågan rätt svår för publiken. Nu hade dom visserligen rätt, men samtidigt snackade han ju för mycket innan vilket publiken ofta påverkas av.

Du har rätt i att han strular till det med publiken. Som jag skrev så använde han alla livlinorna på fel sätt, publiken för användas tidigare och dessutom ska man givetvis inte påverka dom. Han brände dessutom den värdefulla 50/50 på 20 000 kr på en fråga som han egentligen visste. Jag håller inte med att frågorna var speciellt svåra, visst, alla kanske han inte spikar men att en kille som är lärare och 40+ tvekar på finansministerfrågan känns illa.
Citera
2016-02-20, 10:57
Medlem
Citat:
Du har rätt i att han strular till det med publiken. Som jag skrev så använde han alla livlinorna på fel sätt, publiken för användas tidigare och dessutom ska man givetvis inte påverka dom. Han brände dessutom den värdefulla 50/50 på 20 000 kr på en fråga som han egentligen visste. Jag håller inte med att frågorna var speciellt svåra, visst, alla kanske han inte spikar men att en kille som är lärare och 40+ tvekar på finansministerfrågan känns illa.
Visst, en lärare borde kunna vem som inte varit finansminister, men samtidigt är det inte helt lätt att veta vem som har vilken post. Jag tycker ministrar överlag är svårt. Jag tycker personligen det var snäppet värre när lärarinnan som inte visste hur många riksdagspartier vi har deltog förut. Nu vet vi inte hur publiken svarat om han "hjälpt" dom innan, men jag tycker inte att det var en lätt fråga för publiken. Man har ju inte kartan framför sig när man ska hjälpa deltagaren.

20000-frågan kunde faktiskt till och med jag, utan alternativ dessutom. Men det kan ju visserligen bero på att jag har en syrra som bor i Kambodja. Han vart väl osäker när Pakistan kom upp som alternativ antar jag.
Senast redigerad av Azdz 2016-02-20 kl. 11:02.
Citera
2016-02-20, 13:09
Medlem
Citat:

Det roliga var ju att han tyckte att 33% var nästan lika mycket som 57%
Citera
2016-02-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Det roliga var ju att han tyckte att 33% var nästan lika mycket som 57%
Var kanske inte det smartaste av honom att säga så, men det var ju faktiskt jämnt vad publiken trodde så jag kan ändå förstå hur han tänkte.
Citera
2016-02-26, 19:36
Medlem
Mattefråga på 10000 nivån? Oerhört svår på den nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in