Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-28, 23:23
Medlem
Kupongfritts avatar
Det här är ju ingen list-tråd men det skulle vara kul att veta vad ni andra skulle koncentera er på om ni skulle lägga en dag på att plugga extra inför ett deltagande i Postkodmiljonären. Vilka fem ämnen tror ni skulle ge er åtminstone ett svar på en fråga mer än om ni inte förberett er alls? Mitt förslag:
- USA:s stater och städer
- Planeterna (namn, läge, storlek)
- Nobelpristagare (åtminstone litteratur och fysik)
- Geografi (länder och huvudstäder)
- OS (städer och främsta guld-medaljerna)

Kanske det t o m finns någon kalenderbitare som fört statistik över vilka ämnen som dyker upp oftast? USA:s stater känns i alla fall som en stammis. Planeterna också + en del mysko stater i före detta Sovjetunionen.
Citera
2015-11-29, 12:25
Medlem
Livlinan när de ringer nån polare. De är ju bara för polaren att sitta i en soffa med 10 andra och få snabbt svar av dem eller typ googla fort som fan. Hur lätt som helst
Citera
2015-12-01, 10:35
Medlem
Citat:
Rickard Sjöberg har blivit en stor ikon i tv-rutan - i synnerhet genom sina tio år som programledare för Postkodmiljonären.

Därför kommer det på många sätt kännas annorlunda för tittarna när programmet sänds den 12 december.

För då kommer den 27-årige arboristen Jonathan Borghesi istället leda programmet.

– Jag är väldigt exalterad. Jag vet att jag kan det här, säger han.

Totalt var det över 150 personer som sökte in till tävlingen att få gästspela i programmet. En tävling som gick ut på att man skulle skicka in sitt bidrag genom ett filmklipp.

http://www.expressen.se/gt/noje/han-blir-rickard-sjobergs-vikarie/

https://www.facebook.com/TV4/videos/vb.161213550620219/964241986984034/?type=2&theater

Citat:
I filmklippet där Rickard Sjöberg ringer upp 27-åringen satt han, precis som vanligt under arbetstid, uppe i ett träd tio meter från marken.

I sin eufori över beskedet berättade han att han skulle säga upp sig från sitt nuvarande arbete.

– Haha, jo men jag fick inte göra det. Chefen är den enda som inte är glad över det här. Han gillar inte när jag tar ledigt.
Citera
2015-12-04, 22:04
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Jag kan köpa att han inte vet vem som inte sitter i juryn. Alla ser inte på meningslösa program och läser nöje. Han har en poäng att Boork kunnat sitta i juryn. Att han vet utgången för personen som yttrade
Citat:
rubba inte mina cirklar
och svarar Pythagoras är oförlåtligt
Citera
2015-12-05, 19:58
Bannlyst
Löjlig fråga på 100 000 kr nivån för nån som är någorlunda intresserad av film

Gubben kunde ju t.om.
Citera
2015-12-11, 19:36
Moderator
Dr Kings avatar
Riktigt skön och allmänbildad gubbe som tävlar ikväll. Hoppas han går vidare och får chansen på miljonfrågan.
Citera
2015-12-11, 19:42
Bannlyst
Skön asperger-gubbe.
Citera
2015-12-11, 19:43
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Riktigt skön och allmänbildad gubbe som tävlar ikväll. Hoppas han går vidare och får chansen på miljonfrågan.

Ja en riktig skön gubbe det där, värdelöst vetande är viktigt sa han också.Jag hoppas också att han går hela vägen, det kan ju bara gå åt helvete sa han också innan.
Citera
2015-12-11, 19:51
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Jag tror inte på Victoria säger livlinan, som är rätt
Citera
2015-12-11, 19:52
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Ja, där blev han lite smått fucked over. Synd att han inte fick höra miljonfrågan...
Citera
2015-12-11, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter

Jävla fitta till svärson, varför säger han en sån sak när han har absolut noll koll? Kunde ha kostat en massa pengar. Och kostade förmodligen en massa ändå eftersom gubben blev vilseledd av honom fast han egentligen säkert långt därinne trodde att Victoria var rätt, så han hade säkert chansat rätt där med om det inte var pga svärsonen som sade galler i huvudet på honom.

Btw, varför kan inte personen bara sitta vid sin laptop/smartphone whatever och göra en enkel googling? Eller kontrolleras detta på något sätt så att de inte får göra det?
Senast redigerad av peterj76 2015-12-11 kl. 19:57.
Citera
2015-12-11, 19:53
Moderator
Dr Kings avatar
Bra spelat av gubben att hoppa av. Dåligt dock av svärsonen som var "snabb i fingrarna" att inte bara göra en snabb Googling. Inga problem att få fram svaret på 15 sekunder och hinna ge det till gubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in