Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-31, 00:13
Medlem
Sic_s avatar
Den här personen som det har spekulerats om i de senaste inläggen, finns han kvar att beskåda i morgondagens avsnitt eller har han stannat/förlorat? Hur mycket fick han isf?
Citera
2009-10-31, 00:25
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Den här personen som det har spekulerats om i de senaste inläggen, finns han kvar att beskåda i morgondagens avsnitt eller har han stannat/förlorat? Hur mycket fick han isf?

Han valde att stanna, på nivån efter 100 000, vad det nu är, 250?

Det var han här för övrigt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article937698.ab

Frågan var ungefär
Vilken av följande författarna hade en fru med samma namn skådespelerskan Anne Hathaway?
William Shakespeare, Daniel DeFoe, Mark Twain eller Jonathan Swift
Citera
2009-10-31, 00:52
Medlem
wonderlands avatar
Visst nu är det ju så att alla frågor är lätta för de som kan svaren, men nu verkar ju flera stämma in i kören så då kan väl även jag säga att han hade flyt med frågorna på så pass höga nivåer. Lejonkungen var väl på 30000kr nivån. Eller om det var 10k, men iaf. Nä tyckte det var enkla frågor överlag. Men kul för honom.

Även om det är bra med pengarna de drar in, så saknas entimmes Vem vill bli miljonär med hesa rösten.
Citera
2009-10-31, 01:22
Medlem
Sic_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Han valde att stanna, på nivån efter 100 000, vad det nu är, 250?

Det var han här för övrigt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article937698.ab

Frågan var ungefär
Vilken av följande författarna hade en fru med samma namn skådespelerskan Anne Hathaway?
William Shakespeare, Daniel DeFoe, Mark Twain eller Jonathan Swift

Jaha, då får vi hoppas att det finns någon ny klyftig person imorgon då..

Lite väl mycket pengautdelning är det faktiskt, konstigt nog så är det bara folk över 50 som vinner också, eller iaf presenteras i TV.
Citera
2009-10-31, 01:26
Moderator
Dr Kings avatar
"Vem vill bli miljonär?" har verkligen devalverats sedan det blev "Postkodmiljonären" ja. Hälften av programmet är en massa dravel och endast hälften av programmet handlar om själva frågorna. Sedan har ju högsta prisnivån sänkts från 3 miljoner till 1 miljon.

I ursprungsserien kan man ju vinna 1 miljon dollar och jämfört med det är det bara kaffepengar i svenska programmet numera.

Sedan är det ju ingen i Sverige som varit i närheten av att uppträda så coolt som följande tävlande i den amerikanska versionen av programmet:

http://www.youtube.com/watch?v=hr3tsMCrQgo
Citera
2009-10-31, 03:02
Medlem
solid302s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
"Vem vill bli miljonär?" har verkligen devalverats sedan det blev "Postkodmiljonären" ja. Hälften av programmet är en massa dravel och endast hälften av programmet handlar om själva frågorna. Sedan har ju högsta prisnivån sänkts från 3 miljoner till 1 miljon.

I ursprungsserien kan man ju vinna 1 miljon dollar och jämfört med det är det bara kaffepengar i svenska programmet numera.

Sedan är det ju ingen i Sverige som varit i närheten av att uppträda så coolt som följande tävlande i den amerikanska versionen av programmet:

http://www.youtube.com/watch?v=hr3tsMCrQgo
Fan vad skön snubbe!

Sen är ju "Vem vill bli miljonär?" och "Postkodsmiljonären" två olika program,
då Postkodsmiljonären är bättre och pengarna som man köper lotterna med går till bra ändamål.
Citera
2009-10-31, 05:35
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sangsom
Tycker det verkar vara baggis att ta sig upp till 100 000 på tre livlinor.
Sen är det ju bara att chansa eller lyssna på frågan och hoppa. Dessutom får man ju svarsalternativ och att man får tänka i typ en halvtimme.

Det tillsamans med det otroligt dåliga upplägget gör att man inte ser det längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sangsom
Nä, tacka vet jag Vem vet mest. Det är en riktig frågesport det.

Eller The weakest link, där snackar vi att svara under press.
Citera
2009-10-31, 06:20
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Har för mig det var 10 miljoner när programmet var nytt.
Citera
2009-10-31, 09:17
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo

Det var väl 5?
Har för mig att den där halvunga killen med finneutseende, han som kom till näst sista frågan och klarade den, fick 2,5 millar eller liknande.
Citera
2009-10-31, 09:20
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:

Stämmer. På den tiden då det var ett frågeprogram och hette Vem vill bli miljonär? och hade Bengt Magnusson som programledare kunde man vinna 10 miljoner.
Citera
2009-10-31, 09:35
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Lite väl mycket pengautdelning är det faktiskt, konstigt nog så är det bara folk över 50 som vinner också, eller iaf presenteras i TV.

Det kan vara så att det oftast är äldre som spelar på lotteriet men det kan ju också vara så att om de kommer och spelar in prisutdelningen under dagen en vardag så är det bara pensionärer som är hemma för att ställa upp i prisutdelningen.
Citera
2009-10-31, 10:25
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

Jo 10 miljoner var det t.o.m. ja. Jag kom ihåg fel av någon anledning. Jag undrar om de kanske körde 3 miljoner några säsonger på väg ner till dagens 1 miljon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in