2011-02-10, 22:00
Medlem
Denosynliges avatar
Jag håller också med. Det är så synd... ett sånt slöseri med talang liksom. Jag tror det kan vara på det viset att Berny känner att hon gjort bort sig så mycket att hon orkar inte ta tag i allt och ställa allt till rätta. Kanske därför hon gömmer sig bakom drogerna och slutat vara online mer eller mindre. Man har väl viss förståelse för det. Men frågan är väl om hon tänkt ta sig i kragen och ställa allt till rätta och börja leva ett värdigt liv eller om hon tänkt låta det gå så långt att hon dör av en överdos i någon sunkig lägenhet. Hon har inte så mycket mer än så att välja på om ni frågar mig.
Citera
2011-02-24, 01:27
Medlem
shaunryder99s avatar
Eftersom tråden mer eller mindre håller på att dö ut så kan jag ju med föga intressant information ändå meddela att Berny varit inloggad på helgon alldeles nyligen efter ett jättelåååångt uppehåll. Hittar dock inget inlägg i hennes dagbok eller annat värt att notera just nu. Såg däremot att Nicklas uppdaterat sig på facebook och skrivit kommentarer på två olika vänners loggar:

"vi är på rätt väg, snälla hör av dig till berny hon litar på dig, peace trollet"

"hej, bruttan vart fan är du undrar berny"

På rätt väg, hmm... vad kan detta tänkas innebära? Ett litet hopp tänds ändå inom mig, Berny brukar nämligen återuppta bloggande/skrivande efter längre missbruksperioder, men samtidigt är ju sannolikheten att hon ska komma på rätt köl minimal efter ett års hemlöshet, kriminalitet, tjack, heroin och gud vet allt. Har följt Bernys liv i flera år och skulle gärna fortsätta med det. Hon är ett fascinerande livsöde om än en föga sympatisk person i mina ögon.

Har funderat över det linaja skrev den 26/1. Du är ju den ende som verkar ha sett Berny relativt nyligen. Vart såg du henne? I Gbg och så fall vart i stan? Hur ser hon ut nu för tiden, sliten? Känner man igen henne? Någon som vet vad som hänt med hunden?
Citera
2011-02-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
På rätt väg, hmm... vad kan detta tänkas innebära?

Äh, det finns ingen "rätt väg" för två jonkare som hänger ihop. Enda chansen för såna människor är att de separerar och sticker ifrån stan och tillgången till heroin. Det är en obrytbar loop som alltid ser likadan ut; både tänder av sen trillar den ena och därmed den andra också dit. Repeat.
Citera
2011-03-01, 23:28
Medlem
sinfons avatar
Kommentaren om "på rätt väg" är ju till en Aftonbladet-journalist, som verkar ha haft med Berny att göra förut att döma av hennes svar. Jag visste väl att hon haft någon stackars batikhäxa lindad runt fingret där, vem fan ser något nyhetsvärde i hennes löjliga stories annars. Nu hoppas väl paret Pundare kunna få lite pengar därifrån igen.
Citera
2011-03-02, 13:59
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Kommentaren om "på rätt väg" är ju till en Aftonbladet-journalist, som verkar ha haft med Berny att göra förut att döma av hennes svar. Jag visste väl att hon haft någon stackars batikhäxa lindad runt fingret där, vem fan ser något nyhetsvärde i hennes löjliga stories annars. Nu hoppas väl paret Pundare kunna få lite pengar därifrån igen.

Nicklas har ju skrivit till Kerstin Weigl ("Nyhetskolumnist på Aftonbladet") på Facebook, så det är väl hon då.
Citera
2011-03-02, 18:56
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Nicklas har ju skrivit till Kerstin Weigl ("Nyhetskolumnist på Aftonbladet") på Facebook, så det är väl hon då.

Japp, en snabb googling visade att det är hon som skrivit bland annat de här episka verken:

http://www.aftonbladet.se/wendela/article351481.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/article1675372.ab
Citera
2011-03-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Har funderat över det linaja skrev den 26/1. Du är ju den ende som verkar ha sett Berny relativt nyligen. Vart såg du henne? I Gbg och så fall vart i stan? Hur ser hon ut nu för tiden, sliten? Känner man igen henne? Någon som vet vad som hänt med hunden?

Jag har sett henne två gånger på typ fyra månader

Gång 1 var i Nordstan, Apoteket där.. då var Milo med och hennes kille. Dom var arga för att dom inte fick ta med Milo in på apoteket, såg henne igen efter mitt eget besök på apoteket och då såg hon helt borta ut så jag antar att det hunnits med en liten sil
Gång 2 var väl en månad sen på hållplatsen Gamlestadstorget, hon missade den spårvagnen jag åkte med. Hon såg sliten ut, hade en rastainspirerad hoodtröja och grå jeans tror jag. Det som gör att jag känner igen henne är att hon båda gångerna haft på sig ett par skor som jag sedan innan visste att hon hade.
Citera
2011-03-20, 22:01
Medlem
candyfleshs avatar
nicklas skriver på facebook att han "vart ren i 4 månader hallelulja"
man kan ju hoppas på det bästa...
Citera
2011-03-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
nicklas skriver på facebook att han "vart ren i 4 månader hallelulja"
man kan ju hoppas på det bästa...

Man ska inte lyssna för mycket på folk som skriver om sitt missbruk på facebook.
Citera
2011-03-20, 23:52
Medlem
rescue_mes avatar
1:a december publicerade hon en efterfrågan i en utav Berny Pålsson-grupperna.
https://www.facebook.com/group.php?gid=47811628977&v=wall
Det verkar inte ha blivit någonting av det...
Citera
2011-03-21, 20:45
Medlem
Radioaktivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rescue_me
1:a december publicerade hon en efterfrågan i en utav Berny Pålsson-grupperna.
https://www.facebook.com/group.php?gid=47811628977&v=wall
Det verkar inte ha blivit någonting av det...

Detta hade ju faktiskt vart väldigt intressant om det blev av!!
Dock tycks ju ingen i gruppen heller velat ställa upp och prata om den.
Ingen här ifrån som är insatt och kan föreslå sigsjälv?
Här finns ju åsikter om inte annat!
Citera
2011-03-26, 16:44
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radioaktivitet
Detta hade ju faktiskt vart väldigt intressant om det blev av!!
Dock tycks ju ingen i gruppen heller velat ställa upp och prata om den.
Ingen här ifrån som är insatt och kan föreslå sigsjälv?
Här finns ju åsikter om inte annat!

Ja det hade varit otroligt roligt om någon ställde upp, frågan är om aftonhoran verkligen skulle vilja publicera något om henne efter allt för jag tror nog dom skulle nog vilja inrikta sig på det istället för om hennes böcker så. Men det vore roligt om någon i tråden ringde upp henne och ställde upp, fast jag har en känsla av att det eventuellt skulle kunna spåra ut totalt, det skulle gjort det om jag ställde upp i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in