Citat:
Ursprungligen postat av klshnkv
Som sagt: jag försöker vara neutral, jag vill varken försvara henne eller skriva något som kan skada henne. Jag menar att jag tycker att det av en större, medmänsklig princip är väldigt lågt att sitta och skriva skit om någon på internet, hur offentlig den personen nu än är- särskilt om den här personen är sjuk. Det är Bernys ansvar att själv dementera saker som eventuellt inte stämmer, eller berätta sanningar, men eftersom hon verkar vara väldigt nergången nu och inte må så jäkla bra så tror jag att hon har ganska låg prioritet på det.
Och nej, jag kan ärligt säga att jag INTE sitter på något "smaskigt" som skulle kunna försämra hennes rykte mer, så du kan lägga ner elakt flin och detektivarbetet på en gång rörande min del i hennes liv... Skoj att du skriver "alla här vet att du haft/har en god relation till Berny", det vet de väl inte alls det, utöver vad jag själv nämnt? Jag finns inte med i hennes böcker, jag är ingen offentlig person, jag skulle snarare tippa att det inte alls är särskilt många som vet att jag och Berny är kompisar.
Jag menade inte att ge dig eller någon annan en lektion i vad ett tufft liv är eller inte är, jag ville bara dra en parallell till att de allra flesta av oss säkert har haft sämre upplevelser och relationer i våra liv och därmed kanske kan förstå att det inte alltid är så lätt att ge en nyanserad bild av någon person man ogillar/har bråkat med. Du behöver inte vara dryg för det.
Och nej, jag kan ärligt säga att jag INTE sitter på något "smaskigt" som skulle kunna försämra hennes rykte mer, så du kan lägga ner elakt flin och detektivarbetet på en gång rörande min del i hennes liv... Skoj att du skriver "alla här vet att du haft/har en god relation till Berny", det vet de väl inte alls det, utöver vad jag själv nämnt? Jag finns inte med i hennes böcker, jag är ingen offentlig person, jag skulle snarare tippa att det inte alls är särskilt många som vet att jag och Berny är kompisar.
Jag menade inte att ge dig eller någon annan en lektion i vad ett tufft liv är eller inte är, jag ville bara dra en parallell till att de allra flesta av oss säkert har haft sämre upplevelser och relationer i våra liv och därmed kanske kan förstå att det inte alltid är så lätt att ge en nyanserad bild av någon person man ogillar/har bråkat med. Du behöver inte vara dryg för det.
Jag har väl inte sagt ett ont ord om Berny hitills?
Har bara konstaterat allt annat som skrivits.
Men att hon t.ex stjäl från sina egna (forna)vänner är väl t.ex knappast något som bara kan viftas bort med att hon mår dåligt?
Och ja, det kanske på sätt och vis är hennes ansvar att berätta sanningen, men lixom det ligger i mitt intresse att försvara min polare på krogen om han blir angripen så borde det ligga i hennes vänner att försvara henne om hon blir angripen.
Men ni kanske inte har samma gruppmentalitet i erat gäng.
Sen är det rätt svårt att lita på Berny i det här läget.
En del i att jag vill veta vad som gör att hon "mår så dåligt" är att min lillasyster har läst hennes bok, och jag är rädd att hon lixom många andra redan gjort börjar se upp till Berny och hennes beteende och medvetet eller omedvetet apa efter.
Om jag då kan säga till henne att "Berny minsann hade tuffare uppväxt än dig" eller liknande så kanske hon tänker till en extra gång.
Att Berny fått så mycket positiv uppmärksamhet i media genom dokumentärer och böcker etc är jag inte helt positiv till.
Många unga, främst tjejer mår dåligt, tar man då efter Berny eftersom "man känner igen sig själv i henne" så löper man en överhängande risk att fastna där, lixom för dig utan anledning.
Man ska inte dra sig till folk som mår dåligt bara för att man själv gör det, folk som mår dåligt och framförallt Berny vet mycket väl hur det är att må kasst, men hon vet inte ett skit hur man tar sig ur det och det är faran.
Hon har alltså ingenting att lära någon, någon som mått skit och sedan tagit sig upp däremot har mer att lära ut, för denne vet hur man gör, vilket tänk som krävs etc.
.