Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Eftersom tråden mer eller mindre håller på att dö ut så kan jag ju med föga intressant information ändå meddela att Berny varit inloggad på helgon alldeles nyligen efter ett jättelåååångt uppehåll. Hittar dock inget inlägg i hennes dagbok eller annat värt att notera just nu. Såg däremot att Nicklas uppdaterat sig på facebook och skrivit kommentarer på två olika vänners loggar:
"vi är på rätt väg, snälla hör av dig till berny hon litar på dig, peace trollet"
"hej, bruttan vart fan är du undrar berny"
På rätt väg, hmm... vad kan detta tänkas innebära? Ett litet hopp tänds ändå inom mig, Berny brukar nämligen återuppta bloggande/skrivande efter längre missbruksperioder, men samtidigt är ju sannolikheten att hon ska komma på rätt köl minimal efter ett års hemlöshet, kriminalitet, tjack, heroin och gud vet allt. Har följt Bernys liv i flera år och skulle gärna fortsätta med det. Hon är ett fascinerande livsöde om än en föga sympatisk person i mina ögon.
Har funderat över det linaja skrev den 26/1. Du är ju den ende som verkar ha sett Berny relativt nyligen. Vart såg du henne? I Gbg och så fall vart i stan? Hur ser hon ut nu för tiden, sliten? Känner man igen henne? Någon som vet vad som hänt med hunden?
Jag tycker det är dags att sluta romantisera dessa människor och deras kaos. För det är kaoset de lever av. Ju fler som köper Bernys jävla böcker om sina sönderkarvade armar etc och ju fler som besöker hennes sajter och fascineras av dylikt, desto mer tjänar hon på att fortsätta missbruka och leva allmänt miserabelt för det ger kickar att få uppmärksamhet där man får läsa/höra att man är "speciell", något extra etc (och annat dravel folk skriver på hennes sidor), plus att hon indirekt inspirerar andra att leva på det sättet. Så jag hoppas hon inte dumpar sin misär på tonåringar när /om hon repar sig igen. Vad fan har hon att komma med annat än sin misär som hon ska skriva böcker om och göra filmer av? Who cares? Ingen borde bry sig, för Bernys bästa. Låt psykvården försöka hjälpa henne och håll er borta ifrån hennes enorma självhävdelsebehov mellan "skoven" av kaos.
Hon är snart 30 år gammal och ser ut som ett fjortisemo och beter sig som ett omoget barn. Hon har en hord av fans som ser hennes som någon Marilyn Monroe, Einstein eller Kafka, fast hennes litterära och intellektuella begåvning är noll, och det är fan med rätta tråden dör ut för annars kan "Berny" aldrig dö. Den Berny som lever på ett kaos andra beundrar. Den Berny som
bara har kaos att leva av.
Glöm Berny, i bästa fall stiger hon upp ur underjorden som en helare människa, men då är hon inte intressant längre och det vet/tror hon. Och då blir det kaos igen. Men sluta göda hennes ego (myten Berny) så hon inte drar med sig andra fjortisemos i sin undergång.