2011-03-27, 14:37
Medlem
Radioaktivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Ja det hade varit otroligt roligt om någon ställde upp, frågan är om aftonhoran verkligen skulle vilja publicera något om henne efter allt för jag tror nog dom skulle nog vilja inrikta sig på det istället för om hennes böcker så. Men det vore roligt om någon i tråden ringde upp henne och ställde upp, fast jag har en känsla av att det eventuellt skulle kunna spåra ut totalt, det skulle gjort det om jag ställde upp i alla fall.

Det är ju helt klart en risk att det spårar ur. Vi vet ju vem vi snackar om. Men jag hade tyckt det vore en ärlig chans för henne att få säga som det faktiskt är. Trots att folk tycks ha en del information är ju det mesta spekulationer och inte mer.
Jag själv hade mycket gärna ställt upp om jag bara vore en bättre verbal talare för argument osv.
Citera
2011-03-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaunryder99
Eftersom tråden mer eller mindre håller på att dö ut så kan jag ju med föga intressant information ändå meddela att Berny varit inloggad på helgon alldeles nyligen efter ett jättelåååångt uppehåll. Hittar dock inget inlägg i hennes dagbok eller annat värt att notera just nu. Såg däremot att Nicklas uppdaterat sig på facebook och skrivit kommentarer på två olika vänners loggar:

"vi är på rätt väg, snälla hör av dig till berny hon litar på dig, peace trollet"

"hej, bruttan vart fan är du undrar berny"

På rätt väg, hmm... vad kan detta tänkas innebära? Ett litet hopp tänds ändå inom mig, Berny brukar nämligen återuppta bloggande/skrivande efter längre missbruksperioder, men samtidigt är ju sannolikheten att hon ska komma på rätt köl minimal efter ett års hemlöshet, kriminalitet, tjack, heroin och gud vet allt. Har följt Bernys liv i flera år och skulle gärna fortsätta med det. Hon är ett fascinerande livsöde om än en föga sympatisk person i mina ögon.

Har funderat över det linaja skrev den 26/1. Du är ju den ende som verkar ha sett Berny relativt nyligen. Vart såg du henne? I Gbg och så fall vart i stan? Hur ser hon ut nu för tiden, sliten? Känner man igen henne? Någon som vet vad som hänt med hunden?

Jag tycker det är dags att sluta romantisera dessa människor och deras kaos. För det är kaoset de lever av. Ju fler som köper Bernys jävla böcker om sina sönderkarvade armar etc och ju fler som besöker hennes sajter och fascineras av dylikt, desto mer tjänar hon på att fortsätta missbruka och leva allmänt miserabelt för det ger kickar att få uppmärksamhet där man får läsa/höra att man är "speciell", något extra etc (och annat dravel folk skriver på hennes sidor), plus att hon indirekt inspirerar andra att leva på det sättet. Så jag hoppas hon inte dumpar sin misär på tonåringar när /om hon repar sig igen. Vad fan har hon att komma med annat än sin misär som hon ska skriva böcker om och göra filmer av? Who cares? Ingen borde bry sig, för Bernys bästa. Låt psykvården försöka hjälpa henne och håll er borta ifrån hennes enorma självhävdelsebehov mellan "skoven" av kaos.

Hon är snart 30 år gammal och ser ut som ett fjortisemo och beter sig som ett omoget barn. Hon har en hord av fans som ser hennes som någon Marilyn Monroe, Einstein eller Kafka, fast hennes litterära och intellektuella begåvning är noll, och det är fan med rätta tråden dör ut för annars kan "Berny" aldrig dö. Den Berny som lever på ett kaos andra beundrar. Den Berny sombara har kaos att leva av.

Glöm Berny, i bästa fall stiger hon upp ur underjorden som en helare människa, men då är hon inte intressant längre och det vet/tror hon. Och då blir det kaos igen. Men sluta göda hennes ego (myten Berny) så hon inte drar med sig andra fjortisemos i sin undergång.
Senast redigerad av Wildis 2011-03-29 kl. 23:52.
Citera
2011-03-30, 06:13
Medlem
Dom verkar ha flyttat till Malmö. Och Nicklas verkar ha varit ren 4 månader. Undrar hur det går för Bärny...
Citera
2011-03-30, 10:37
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hon är snart 30 år gammal och ser ut som ett fjortisemo och beter sig som ett omoget barn. Hon har en hord av fans som ser hennes som någon Marilyn Monroe, Einstein eller Kafka, fast hennes litterära och intellektuella begåvning är noll, och det är fan med rätta tråden dör ut för annars kan "Berny" aldrig dö. Den Berny som lever på ett kaos andra beundrar. Den Berny sombara har kaos att leva av.

håller inte med dig, hon har en litterär och intellektuell begåvning. hon borde använda den att skriva fiktiva böcker istället. vilket inte kommer att hända så länge hon väljer knarket...
Citera
2011-03-30, 21:08
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
håller inte med dig, hon har en litterär och intellektuell begåvning. hon borde använda den att skriva fiktiva böcker istället. vilket inte kommer att hända så länge hon väljer knarket...

Vad grundar sig den beågningen på? Det jag läst om rosa, glittrande bld och änglafamiljen har bara varit klyschigt och verkligen ingneting att ropa hej över. Besök vilken slumpvald helgonanvändare som helst, det är samma spår på allihop. Sluta romantisera det här nu.
Citera
2011-03-31, 04:15
Medlem
sinfons avatar
Wildis, jag håller med om precis allt du skriver. Men personligen läser/skriver jag i den här tråden för att jag bara hatar den manipulativa subban så mycket, i synnerhet för allt ont hon har gjort mot närstående till mig. Samtidigt som hon pissar ner andras liv lyckas hon dock alltid pissa ner sitt eget också, vilket gång på gång bekräftas här. Jag kan på fullaste allvar säga att jag ser fram emot nyheten att hon äntligen knarkat ihjäl sig. Det får ni tycka vad ni vill om. Karma is a bitch, precis som Berny.
Citera
2011-04-04, 02:48
Medlem
Jag ville bara säga det , till dom som ser det här, jag känner jonas sen innan och har även var "aktiv" med honom. Han är väldigt intresserad av bdsm, och vad jag har fattat så var även Berny det.

Det kanske hon såg som misshandel i efterhand p.g.a något personligt.

så ja: Jonas kan anses som våldsam för "normala" människor, men om alla är med på det som händer i sovrummet, är det ingen misshandel. Jag är själv en BDSM människa och det är verkligen inte slag, misshandel osv (of topic i know) för jag njuter ju av det, likaså min partner..

så ja, det var det jag ville säga om jonas..
Citera
2011-04-04, 13:06
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Vad grundar sig den beågningen på? Det jag läst om rosa, glittrande bld och änglafamiljen har bara varit klyschigt och verkligen ingneting att ropa hej över. Besök vilken slumpvald helgonanvändare som helst, det är samma spår på allihop. Sluta romantisera det här nu.

jag håller med angående vildklippt ängel, den var dåligt skriven men å andra sidan var berny bara 18 år då hon släppte den och förmodligen mer talangfull än någon annan vid samma ålder. i uppföljaren tycker jag att hon skriver bättre. hennes språk är målande och gillar sättet hon beskriver miljöer och människor på. lite poesi kan jag tycka ibland, men det är inget jag stör mig på, tvärtom. så mycket mer intressant än lisa marklund och alla andra tråkförfattare i sverige... de skriver ju på samma sätt allihop, bernys språk känns iaf personligt...
Citera
2011-04-04, 13:07
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieBr0tal
Jag ville bara säga det , till dom som ser det här, jag känner jonas sen innan och har även var "aktiv" med honom. Han är väldigt intresserad av bdsm, och vad jag har fattat så var även Berny det.

Det kanske hon såg som misshandel i efterhand p.g.a något personligt.

så ja: Jonas kan anses som våldsam för "normala" människor, men om alla är med på det som händer i sovrummet, är det ingen misshandel. Jag är själv en BDSM människa och det är verkligen inte slag, misshandel osv (of topic i know) för jag njuter ju av det, likaså min partner..

så ja, det var det jag ville säga om jonas..

det ja också kan tänka mig att hon såg som misshandel var när han tog tag i henne och skakade om henne på någon klubb, men det var ju för att lugna ner henne för att hon betedde sig som en jävla gris. och som jag har uppfattat det är hon också en bdsm-tjej men kanske gjorde hon det bara för att "förnedra" sig själv och sen kom hon på att hon ville ha fint, romantiskt sex och kände sig utnyttjad... men det är ju svårt för killen att veta om hon går med på det först och sen aldrig säger någonting...
Citera
2011-04-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffrose
Dom verkar ha flyttat till Malmö. Och Nicklas verkar ha varit ren 4 månader. Undrar hur det går för Bärny...

Hur vet du det? Mer info tack!
Citera
2011-04-11, 10:36
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Hur vet du det? Mer info tack!

Nicklas har börjat uppdatera på Facebook igen.

Citat:
skrattar av glädje hela dagarna, vart ren i 4 månader hallelulja

Citat:
dragit mig i sängen hela morgonen i mitt eget hem

Varför Saffrose vet om de har flyttat till Malmö vet jag dock inte.
Citera
2011-04-11, 12:08
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Varför Saffrose vet om de har flyttat till Malmö vet jag dock inte.

Hon antar det antagligen eftersom Nicklas även skrivit: dragit mig i sängen hela morgonen i mitt eget hem och sen skrivit som svar till någon annan ska få dig dungfull och lämpa av dig i rosengård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in