2010-05-17, 11:57
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Länk?

Det är absolut sant, från säker källa.
Citera
2010-05-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Det tror jag absolut är sant då jag själv hört dessa saker, men är det här nya inlägg eller vad? Amelia har ju gått vidare så varför blogga om det nu?

Det är skrivet i oktober förra året så det är ett gammalt inlägg.

Lite OT kanske men någon som vet vad Amelia gör nuförtiden? Om man läser hennes blogg verkar det som det är slut med hennes tjej.
Citera
2010-05-17, 18:33
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Det är skrivet i oktober förra året så det är ett gammalt inlägg.

Lite OT kanske men någon som vet vad Amelia gör nuförtiden? Om man läser hennes blogg verkar det som det är slut med hennes tjej.

Ingen aning om vad hon gör nu. Hon är väl narkoman precis som Berny antar jag? Har man en gång börjat med sprutor är det väl rätt svårt att sluta, skulle jag tro.

Enligt facebook har Amelia ett förhållande med Aleksandra Eveliina Mina Suni. Men Både Berny och Amelia verkar ju byta partners som andra byter strumpor så vem vet hur länge till.
Citera
2010-05-17, 22:32
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Ingen aning om vad hon gör nu. Hon är väl narkoman precis som Berny antar jag? Har man en gång börjat med sprutor är det väl rätt svårt att sluta, skulle jag tro.

Enligt facebook har Amelia ett förhållande med Aleksandra Eveliina Mina Suni. Men Både Berny och Amelia verkar ju byta partners som andra byter strumpor så vem vet hur länge till.

Hon är ju också författare... hennes diktbok finns att köpa på Vulkan.se

Nån som läst den?
Citera
2010-05-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
Hon är ju också författare... hennes diktbok finns att köpa på Vulkan.se

Nån som läst den?

Nej, finns inget som helst intresse i det. Varenda borderlinetjej som har intresse att skriva "ger ut" sina böcker på vulkan (vem som helst kan ge ut vad som helst där)
Citera
2010-05-18, 22:59
Medlem
ontblods avatar
"Amelia Laghi är fantastisk på att förmedla känslor. Hon är en revolution i sig självt. Jag vet inte vad jag ska säga om Amelia Laghi förutom att hon är svenska akademins nästa hopp. Hon skriver om övergrepp och sorg inför oss läsare med en sådan glöd, Hon skriver även om kärlek, vilket gör att hon sticker ut från all övrig rakbladspoesi man kan finna."

- En recension från någon dåre som orkade läsa skiten och gillade den.

Alltså, att säga att "hon är svenska akademins nästa hopp", då hoppas jag verkligen att någon spränger Akademin i luften för sådan här smörja passar inte ens på något dagisbarns kladdiga försök till "dikt".

Jag laddade ner och provläste och jag som har skrivit i det förflutna men nu fått självinsikt och slutat med tramset fattar inte varför alla med psykiska diagnoser tror att de är så satans kreativa.

Plath - ja
Sexton - ja
(Plus ett par till)

En miljard andra genom historien som fått diverse diagnoser - nej.

OT men, men...

Och vad är det med alla löjliga titlar?
Senast redigerad av ontblod 2010-05-18 kl. 23:56.
Citera
2010-05-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
"Amelia Laghi är fantastisk på att förmedla känslor. Hon är en revolution i sig självt. Jag vet inte vad jag ska säga om Amelia Laghi förutom att hon är svenska akademins nästa hopp. Hon skriver om övergrepp och sorg inför oss läsare med en sådan glöd, Hon skriver även om kärlek, vilket gör att hon sticker ut från all övrig rakbladspoesi man kan finna."

- En recension från någon dåre som orkade läsa skiten och gillade den.

Alltså, att säga att "hon är svenska akademins nästa hopp", då hoppas jag verkligen att någon spränger Akademin i luften för sådan här smörja passar inte ens på något dagisbarns kladdiga försök till "dikt".

Jag laddade ner och provläste och jag som har skrivit i det förflutna men nu fått självinsikt och slutat med tramset fattar inte varför alla med psykiska diagnoser tror att de är så satans kreativa.

Plath - ja
Sexton - ja
(Plus ett par till)

En miljard andra genom historien som fått diverse diagnoser - nej.

OT men, men...

Och vad är det med alla löjliga titlar?

HAHAHAHAHA "hon är en revolution i sig självt"
Citera
2010-05-19, 13:43
Medlem
psykakutens avatar
Apropå mediokra författare, hur länge har Berny tjatat om den där "fiktiva romanen" hon skulle skriva nu egentligen? Är det någon som tror att den någonsin kommer att komma ut?

Jag minns att hon skrev i sin blogg i höstas att hon hade skrivit kontrakt med ett bokförlag (vet inte om det var forum eller piratförlaget) och att hon hade fyra månader på sig att skriva boken. Hon måste ju ha spräckt det datumet för rätt länge sedan nu? Undrar om de gav henne pengarna i förskott eller inte. Om de gjorde det kan jag tänka mig att de är rätt bittra på henne nu.

By the way, har någon hört något nytt om vad Berny gör om dagarna? Är hon fortfarande hemlös? Hon uppdaterar varken blogg, bdb eller helgon. Pojkvännen skriver statusuppdateringar på facebook ibland, men bernys fb-profil är låst. Någon som kommer in på den?
Citera
2010-05-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Apropå mediokra författare, hur länge har Berny tjatat om den där "fiktiva romanen" hon skulle skriva nu egentligen? Är det någon som tror att den någonsin kommer att komma ut?

Jag minns att hon skrev i sin blogg i höstas att hon hade skrivit kontrakt med ett bokförlag (vet inte om det var forum eller piratförlaget) och att hon hade fyra månader på sig att skriva boken. Hon måste ju ha spräckt det datumet för rätt länge sedan nu? Undrar om de gav henne pengarna i förskott eller inte. Om de gjorde det kan jag tänka mig att de är rätt bittra på henne nu.

By the way, har någon hört något nytt om vad Berny gör om dagarna? Är hon fortfarande hemlös? Hon uppdaterar varken blogg, bdb eller helgon. Pojkvännen skriver statusuppdateringar på facebook ibland, men bernys fb-profil är låst. Någon som kommer in på den?

Det är intressant spekulation! Jag undrar också. Eller, hon har ju tjatat om sin "fiktiva roman" sen hon bodde ihop med Jonas så jag har aldrig riktigt trott på det. Det är mycket möjligt att hon faktiskt fått en förskottsutbetalning av förlaget men samtidigt känns det lite konstigt att ett förlag skulle be en producera någonting bara sådär.
Citera
2010-05-19, 14:24
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Det är intressant spekulation! Jag undrar också. Eller, hon har ju tjatat om sin "fiktiva roman" sen hon bodde ihop med Jonas så jag har aldrig riktigt trott på det. Det är mycket möjligt att hon faktiskt fått en förskottsutbetalning av förlaget men samtidigt känns det lite konstigt att ett förlag skulle be en producera någonting bara sådär.

Fast Bernys två självbiografiska böcker har var jag förstår sålt ganska bra, så förlaget har nog velat att hon ska komma med mer. Om det stämmer att hon har skrivit förlagskontrakt på en tredje bok, vilket hon säger att hon har, så borde hon ha fått åtminstone en del av summan i förskott, det brukar författare få. De pengarna lär ju vara slut för länge sedan... Och boken, ja vem vet. Har hon ens en dator längre eller har hon sålt den för kunna köpa heroin?
Citera
2010-05-21, 11:03
Medlem
Yerzs avatar
Om jag hade varit BP så hade jag ordbajsat ut så mycket skit jag bara kunde och fått ihop en bok på kanske tvåhundra sidor vilket hennes självbiografier är på om jag inte minns helt fel och kallat det en fiktiv roman BARA för att få synas lite i media igen och ha råd med mer knark, men att hitta nya pojkvänner och flickvänner hit och dit verkar ju vara mer viktigt.
Men som jag har skrivit tidigare så tycker jag hon ska göra sig av med sin hund, jag tycker även att hon ska ta tag i sitt liv, sluta knarka och göra något vettigt istället, hon skriver ju att hon vill leva och hon kommer nog inte bli så jävla långlivad snart om hon fortsätter som hon håller på, har hon ens några fjortisemofans kvar?! eller har dom insett efter att ha läst hennes blogg att hon inte är en så jävla bra förebild trots allt, har inte orkat kollat in hennes helgongästbok för att se om där fortfarande cirkulerar hundratals "åh din bok är så bra, den gav mig hopp om friskhet bla bla bla". tyckte mest att sist jag kollade (var dock ett jävla bra tag sedan) så var det mest hennes "vänner" som skrev till henne och frågade hur hon mådde och allt såntdär.
aja.
Citera
2010-05-22, 14:05
Bannlyst
Har funderat och tänk ändå.. Att leva med schizofreni och inte bli hjälpt av varesig läkemedel eller terapi (vi vet alla det i dagsläget saknas bot för sjukdomen) utan tvingas självmedicinera sig med diverse droger. Fy fan ändå.. Nej, jag tycker vi alla borde vara mildare emot henne och inse hennes kamp och att hon faktiskt tagit sig en breather och gett upp för tillfället, låt oss hoppas hon inte dör bara. Låter kanske hemskt förvisso men fy fan vilken kamp det måste vara att leva som schizofren. Jag förstår nästan att hon gett upp för tillfället.
Inte bara sjukdomen utan sin egen familj emot sig också som dessutom står på förövarens sida..Tänk er er egen familj ställer sig bakom ORSAKEN till schizofrenin. (Man vet idag övergrepp är en känd faktor bakom psykiska sjukdomar så det går inte att förneka det ligger till så.) Näe, jag känner fan MED henne istället nu.. Hade hon åtminstone fått hjälp av psykvården och sluppit sina familjs skapade helveten, hade hon fått en lägenhet och kunnat fokusera sig på att överleva som schizofren men i dagens samhälle blir man inte hjälpt. Vet jag velat fram och åter gällande Berny men näe..nu har jag funderat mycket och bestämt mig. So there!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in