Har funderat och tänk ändå.. Att leva med schizofreni och inte bli hjälpt av varesig läkemedel eller terapi (vi vet alla det i dagsläget saknas bot för sjukdomen) utan tvingas självmedicinera sig med diverse droger. Fy fan ändå.. Nej, jag tycker vi alla borde vara mildare emot henne och inse hennes kamp och att hon faktiskt tagit sig en breather och gett upp för tillfället, låt oss hoppas hon inte dör bara. Låter kanske hemskt förvisso men fy fan vilken kamp det måste vara att leva som schizofren. Jag förstår nästan att hon gett upp för tillfället.
Inte bara sjukdomen utan sin egen familj emot sig också som dessutom står på förövarens sida..Tänk er er egen familj ställer sig bakom ORSAKEN till schizofrenin. (Man vet idag övergrepp är en känd faktor bakom psykiska sjukdomar så det går inte att förneka det ligger till så.) Näe, jag känner fan MED henne istället nu.. Hade hon åtminstone fått hjälp av psykvården och sluppit sina familjs skapade helveten, hade hon fått en lägenhet och kunnat fokusera sig på att överleva som schizofren men i dagens samhälle blir man inte hjälpt. Vet jag velat fram och åter gällande Berny men näe..nu har jag funderat mycket och bestämt mig. So there!