2013-03-25, 11:57
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Finns det fler bilder på denna Cat?

Ja, sök på "Cat Olovson" på facebook så får du upp en del juice. Hon verkar smått utvecklingsstörd ärlig talat. Hjälper inte att hon citerar Kierkegaard.
Citera
2013-03-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ja, sök på "Cat Olovson" på facebook så får du upp en del juice. Hon verkar smått utvecklingsstörd ärlig talat. Hjälper inte att hon citerar Kierkegaard.

Jag tror verkligen inte att Cat och Amelia är ihop, så uppenbart att de överdriver sin kärlek för att "lura" andra. så kanske är det Bernys kvinna.
Citera
2013-03-26, 11:56
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Jag tror verkligen inte att Cat och Amelia är ihop, så uppenbart att de överdriver sin kärlek för att "lura" andra. så kanske är det Bernys kvinna.

Men varför vill man göra det? Särskilt om nu Berny "var tillsammans" med Cat bara några dagar tidigare. Känns osannolikt att Berny skulle vilja starta spekulationer på Flashback när hon nu registrerat sig här för att kunna besvara frågor och reda ut eventuella oklarheter. Äh, jag vet inte.
Citera
2013-03-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men varför vill man göra det? Särskilt om nu Berny "var tillsammans" med Cat bara några dagar tidigare. Känns osannolikt att Berny skulle vilja starta spekulationer på Flashback när hon nu registrerat sig här för att kunna besvara frågor och reda ut eventuella oklarheter. Äh, jag vet inte.

fattar inte heller, men Berny känns då dramatiskt och paranoid ibland och typ "nä någon är ute efter mig så nu måste jag säga att jag har pojkvän och min kompis måste låtsas att hon är ihop med min flickvän annars kommer Någon att skjuta oss allihopa!"
Citera
2013-03-27, 22:43
Medlem
Btw enligt blogg och instagram verkar det vara trul i paradiset hos Bernys kära ex Johanna och hennes svargsjuke Björn. ...
Citera
2013-03-30, 14:20
Medlem
Automagiskts avatar
startade inte någon en egen tråd om denna brud johanna? eller var det bara prat om det?
föreslår att de som vill skvallra om johanna gör det nån annanstans, så återgår vi till att skvallra om personen i trådnamnet

ok, mina 2 cent:

tycker att den där snubben som började skvallra om att berny var inblandad i något med opus dei, började skriva vääääldigt lägligt.
och sen kom självaste berny och började svara på frågor, vääääldigt lägligt.
lägligt, med tanke på att hon får en kanonmöjlighet att tala för sin nya bok (!)
är det ingen annan som tycker det stinker, väldigt upplagt?

från att ha handlat väldigt mycket om hur pantat hon betedde sig med den där tjejen, vilket knark de drog i sig, vad som möjligtvis kunde ha hänt över nyår etc, till en så otroligt smaskig grej som OPUS DEI!
är det inte så fint upplagt att man blir kollrig?

nej, påstår verkligen inte att berny ljuger - det är mig helt främmande att påstå en sådan sak när jag faktiskt inte vet hur det ligger till egentligen.
jag säger bara att det ska bli oerhört intressant att se vad det är för slags ny "heligt blod, helig gral" hon jobbar på.

och hennes "forskning" låter också minst sagt ... eh, intressant är väl ordet.

hon vet precis hur man rör om i grytan.
synd bara att hon passade på att blanda gift i den här grytan, tycker tråden kan vakna upp ur sin paralysering och fortsätta där den tog vid innan den förvandlades till bernys privata intervjutråd!
Citera
2013-04-01, 17:56
Medlem
Artreyaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Automagiskt
startade inte någon en egen tråd om denna brud johanna? eller var det bara prat om det?
föreslår att de som vill skvallra om johanna gör det nån annanstans, så återgår vi till att skvallra om personen i trådnamnet

ok, mina 2 cent:

tycker att den där snubben som började skvallra om att berny var inblandad i något med opus dei, började skriva vääääldigt lägligt.
och sen kom självaste berny och började svara på frågor, vääääldigt lägligt.
lägligt, med tanke på att hon får en kanonmöjlighet att tala för sin nya bok (!)
är det ingen annan som tycker det stinker, väldigt upplagt?

från att ha handlat väldigt mycket om hur pantat hon betedde sig med den där tjejen, vilket knark de drog i sig, vad som möjligtvis kunde ha hänt över nyår etc, till en så otroligt smaskig grej som OPUS DEI!
är det inte så fint upplagt att man blir kollrig?

nej, påstår verkligen inte att berny ljuger - det är mig helt främmande att påstå en sådan sak när jag faktiskt inte vet hur det ligger till egentligen.
jag säger bara att det ska bli oerhört intressant att se vad det är för slags ny "heligt blod, helig gral" hon jobbar på.

och hennes "forskning" låter också minst sagt ... eh, intressant är väl ordet.

hon vet precis hur man rör om i grytan.
synd bara att hon passade på att blanda gift i den här grytan, tycker tråden kan vakna upp ur sin paralysering och fortsätta där den tog vid innan den förvandlades till bernys privata intervjutråd!
Håller nog med dig
den som tog upp Berny och OD innan B kom in i tråden, trodde jag var B herself, för det var som du säger så lägligt.

Heligt blod helig graal vibbar för övrigt!
Citera
2013-04-01, 20:01
Bannlyst
Citat:

Varför ser alla Bernys flickvänner likadana ut? Jag kollade på båda tjejernas facebook, det är ju för fan samma tjej
Citera
2013-04-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Ditt inlägg är bara jävligt barnsligt. Jag är beredd på att det alltid kommer finnas människor som kommer ifrågasätta det jag berättar, inte bara här. Så är det ju bara.
Det är okej och något som jag naturligtvis får räkna med.
Eftersom jag inte får berätta vem jag tror att ella74 är så tänker jag inte göra det. Men är du så lättköpt? Har du inget sinne för att ifrågasätta det du matas med av någon som påstår att Opus dei är "fina människor"? Som skriver att hon är uppvuxen i min familj? Skulle inte en sådan människa göra allt för att försvara dessa människor och göra allt för ta bort min trovärdighet- men samtidigt kan dom inte ta bort det uppenbara. Så dom försöker vinkla sanningen? Låter inte det som en människa som själv är Opus dei?
Sorgligt, sjukt och samtidigt uttänkt för att jag ska tappa i trovärdighet.

Jag har samlat mig nu. Och jag tänker fortsätta svara här. Men jag tänker vara mer försiktig med det jag skriver.

Ifrågasätt mig hur mycket du vill. Men ditt inlägg väcker ingen respekt. Det är bara barnsligt och du bör tala till mig med mer respekt än så.

Att jag reagerade som jag gjorde är inget konstigt när jag lever under hot. Och är mitt i R. Jag tycker fortfarande att det är mycket obehagligt att denna ella74 skriver i detta forumet.
Inte för att ni skulle tvivla på mig, ni har väl ofta genom alla år ifrågasatt mig på en mängd sätt, utan för att en människa som är obehaglig närmar sig detta forum på detta sätt. Ni ser faktiskt inte hela sammanhanget.

Ja du kanske tycker det är obehagligt! Jag tycker det är obehagligt när människor ljuger och hittar på om andra som inte gjort något ont. Det kallas förtal och vi vet alla att sanningen alltid segrar till sist. Jag är syster till Berny, jag är uppvuxen i samma familj och jag känner inte igen ett ord om det hon skriver - dels om Opus Dei och dels om vår familjs förehavanden med de. Helt främmande! Vi kände några jättefina personer, ingen har varit medlem. Det går inte att säga att man har "växt upp" med något när man känner några lite. Det är en helt felaktig bild som målas upp. Jag tycker det är tråkigt att pga att man vill ha uppmärksamhet/sälja böcker mm väljer en sådan påhittad historia. För övrigt - jag är absolut inte medlem i Opus Dei, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag vädjar till sanningen och att alla spekulationer om Opus Dei, om vår familj och annat skräp som skrivs och eventuellt inte är sant upphör!Tack för ordet!
Citera
2013-04-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ella74
Ja du kanske tycker det är obehagligt! Jag tycker det är obehagligt när människor ljuger och hittar på om andra som inte gjort något ont. Det kallas förtal och vi vet alla att sanningen alltid segrar till sist. Jag är syster till Berny, jag är uppvuxen i samma familj och jag känner inte igen ett ord om det hon skriver - dels om Opus Dei och dels om vår familjs förehavanden med de. Helt främmande! Vi kände några jättefina personer, ingen har varit medlem. Det går inte att säga att man har "växt upp" med något när man känner några lite. Det är en helt felaktig bild som målas upp. Jag tycker det är tråkigt att pga att man vill ha uppmärksamhet/sälja böcker mm väljer en sådan påhittad historia. För övrigt - jag är absolut inte medlem i Opus Dei, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag vädjar till sanningen och att alla spekulationer om Opus Dei, om vår familj och annat skräp som skrivs och eventuellt inte är sant upphör!Tack för ordet!
Berny har skrivit här att hennes nya bok delvis kommer handla om det här. Om det nu är förtal, kommer ni inte anmäla henne för det då? Är det rena lögner, enligt dig, det Berny skrivit om sin barndom och traumatisering? Det vill säga att hon utsatts för övergrepp, vanvård och misshandel under barndomen och att familjen antingen deltagit eller gett sitt tysta medgivande? Dessutom har hon pratat mycket om "R" vilket de flesta tolkat som rättsprocess. Vad säger du om det?

Om min syster riktade offentliga anklagelser (som Berny gjort) och dessa enligt mig var falska så skulle jag vilja rentvå mitt och in familjs namn. Jag skulle bli förbannad och gå i polemik. Om hon nu ljuger, varför tar ni inte till rättsliga medel?
Citera
2013-04-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goseklumpen
Orkar inte läsa igenom hela tråden.

Men jag har sett Berny när hon läser högt från sin bok på ett café på söder.
Jag skulle få hennes böcker signerade då en kompis ville ge bort dem till en tjej han var intresserad av vid den perioden. Jag kunde bara konstatera att det var en väldigt trasig tjej som satt där. Livet har inte varit rättvist mot henne. Och jag kan känna att det givetvis jävligt tråkigt för hennes del att det blev som det blev.

Däremot så äcklas jag av vad hon gör utav det.
Många tjejer bland annat två kompisar till mig började skära sig efter de läst hennes bok "vingklippt" ängel.

Jag bestämde mig att läsa denna bok själv.

Självfallet är den tragisk och stundtals gripande. Men eftersom hon valt att skriva en bok som handlar om hennes turer i psykvården, missbruk och skärande så följer det ett ansvar.

Såg att Berny själv läser och följer tråden så kan redan säga direkt att det visst följer ett ansvar.
Du lyckas inte förmedla och avskräcka utan framhäver det som det vore något eftersträvansvärt.
Din bok tilltalar tjejer som har lågt självförtroende och dålig självkänsla och saknar riktiga förebilder.
Inte för att tjejer som Foki eller Kenza är något att hänga i granen men de skriver inga böcker.

Jag tror att inte bara mina kompisar men också andra ungdomar lade sig under rakbladet eller tog hjälp med tabletterna eller knullade fel snubbe efter din bok. För det är ju det boken gör man glamouriserar och förfinar och putsar fram en bild att det är coolt och tufft att bete sig som du gör.

Jag tycker det dags att du tar ansvar och förstår varför du måste göra det.

Tåls att säga min mamma har schizofreni och min syster och mormor, inte jag. Och de får inte den vård de behöver.

Väl rutet! Tror att Berny vid signeringen av kontraktet med förlaget saknade insikt om vilken kraft hennes bok/böcker skulle få, och i efterhand avsäger sig ansvaret för denna romantiserande bild av självförnekelse/självskaderi. Dock tror jag det var ett bra sätt att väcka debatt om mentalvården och den problematik som förekommer inom psykiatrin och omsorgen av psykiskt sjuka.
Ett gott exempel är ju hur Jonas eller vad han hette lyckades (MED SIN MEDICINSKA UTBILDNING!!!!) förföra och nästla sig in hos Berny i ett ohälsosamt förhållande...

För oss som följt Berny tycks hon ju, kort efter vingklippt ängel. Och under inspelningen av "Berny Blue" ha gått från att ha varit på väg till ett tillfrisknande, gått ned sig. I samband med att hon mötte Jonas m.fl.
Måhända är det så att hon försöker rätta till sina gamla auktoritära/föräldragestalter genom sina relationer? Och kanske är det just därför de ibland går så himla snett?
Men på sistone, utifrån internetbaserade källor... kanske hon bara försöker vara en 'vanlig människa' som ingen känner igen? Som ingen bedömer eller kopplar till något?

Hur lätt är det egentligen att vara en offentlig person?
Visst, jag anser det dåligt att Berny inte vill stå till svars för att hon "triggat" en (h/d)el generation till självskadebeteende. För enligt statistik ökade det faktiskt i samband med releasen av "vingklippt ängel" (som många PS instutitioner, kuratorer och anhöriga rekommenderade skadade människor att läsa. Tyvärr kan jag inte referera.) Jämför bara datumet då VÄ släpptes med statistik över Sjävlskadebeteende/psykisk ohälsa. Enligt de flesta terapeuter och psykologer är just självskadebeteende och självförakt oerhört smittsamt. Och detta kan nog jag och många andra bekräfta.

Å andra sidan har Berny väckt en viktig debatt kring psykisk ohälsa och dess orsaker (en debatt som tidigare, ända sedan medeltiden tystats ned.) Vilket jag anser vara en bidragande orsak till varför den ökade förståelsen och engagemanget för psykisk ohälsa ökat sedan 2000.

Så enligt min mening har vi både ris och ros att ge Berny för hennes uppseendeväckande litteratur.
Citera
2013-04-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isolement
Ett gott exempel är ju hur Jonas eller vad han hette lyckades (MED SIN MEDICINSKA UTBILDNING!!!!) förföra och nästla sig in hos Berny i ett ohälsosamt förhållande...

Fast Jonas hade ingen medicinsk utbildning, utan var timanställd. Han fick därför ingen Lex Maria-anmälan, eller vad det nu var, på grund av förhållandet med Berny. Han fick bara inte fler timmar. Sen kan man ju fråga sig om vem som var den osunda i det förhållandet, för det lär ju inte bara ha varit Jonas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in