2015-12-04, 14:47
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Frågan är ju snarare om man ska ta Berny på allvar, och tro allt hon säger. Det är ju något Berny har sysslat med förut, och hon är knappast känd för att vara pålitlig. Så om Berny skulle börja smutskasta Andreas, och sprida lögner överallt så är det inget hårt straff direkt. För alla skulle knappast gå på det hela, med tanke på hur Berny är.
Åjo, Bönan har sin lilla skara av fans och följare som hon duperar hej vilt. De som fortfarande tror på allting hon påstår, som försvarar henne med näbbar och klor och som beundrar henne för hon "är så staaaark".
Klart att hon inte hade lurat folk härinne men vi vet ju också hur hon funkar och hur hennes historia ser ut.
Citera
2015-12-04, 15:26
Medlem
roewsvetts avatar
Jag har varit irriterad ända sedan jag läste domen (tack habilgerbil och sinfon). Det är ju fanimig otroligt att hon slipper ta konsekvenserna av sitt handlande. Hade verkligen hoppats att det skulle bli något kännbart denna gången även om det, som jag skrivit tidigare ofta är lättare för oss kvinnor att komma undan med "synd om mig" I rätten så trodde jag att antalet bedrägerier skulle räcka nu.
Citera
2015-12-15, 21:57
Medlem
Googlat lite.
Ingen ny blogg inget nytt alls. Åh så tråkigt.... Någon som har någon koll på nya bravader?
Citera
2015-12-15, 22:32
Avslutad
Nya lyan på facebook..
https://www.facebook.com/berny.palsson/posts/573636572784281
Citera
2015-12-15, 22:43
Avslutad
I Bunkeflostrand...

http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Who=berny+p%C3%A5lsson

Edit: Konstigt. Det finns två andra vuxna skrivna på samma adress.

Edit 2: Är förmodligen de gamla hyresgästerna vars adress inte hunnit ändras än, kom jag på.
Senast redigerad av GenesisP 2015-12-15 kl. 22:46.
Citera
2015-12-15, 23:03
Avslutad
Radhus, hurfan har de råd med det?
Citera
2015-12-15, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Radhus, hurfan har de råd med det?

Jag tycker det ser ut som en lägenhet, dock två våningar, om du kollar bilden på Ratisit, där man utifrån ser samma sorts fönster som på B:s bilder.
Verkar vara ganska liten lägenhet också, t ex mer sovhörna än sovrum.
Citera
2015-12-16, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
I Bunkeflostrand...

http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Who=berny+p%C3%A5lsson

Edit: Konstigt. Det finns två andra vuxna skrivna på samma adress.

Edit 2: Är förmodligen de gamla hyresgästerna vars adress inte hunnit ändras än, kom jag på.

Kollar man på hitta.se eller eniro.se så ser man att det är ett flervåningshus, 19 pers bor där. Det är hyresrätt, om det är en 3:a på 70 kvm så går den på 8000 i månaden.
Citera
2015-12-16, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Kollar man på hitta.se eller eniro.se så ser man att det är ett flervåningshus, 19 pers bor där. Det är hyresrätt, om det är en 3:a på 70 kvm så går den på 8000 i månaden.

Jo, fast jag kollade på lägenhetsnumret på Ratsit. På Bernys är fyra vuxna skrivna, fast de två som inte är Andreas och henne själv är förmodligen de som bodde där innan och adressändringen har inte gått igenom ännu.
Citera
2015-12-16, 07:07
Medlem
Det var som 17, ny lya.....
Hur i h-v går det till?
Men också mån tro om det finns några företag i närheten som kan börja förvänta sig lite fakturor på div inredningsprylar 😜😉😃
Citera
2015-12-16, 21:23
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tycker det ser ut som en lägenhet, dock två våningar, om du kollar bilden på Ratisit, där man utifrån ser samma sorts fönster som på B:s bilder.

Det är det som är definitionen av etagelägenhet.................
Citera
2015-12-17, 00:27
Avslutad
Nja. Inte i detta fall.

Där är visserligen en trappa, men om du tittar på bilderna så ser du att de befinner sig hela tiden över första våningen (man ser hustak och sådant), vilket gör att de inte har trädgård/gräsplätt. På bilderna ser man att det är hall och kök på "första våningen", och sovhörna och vardagsrum på andra.

Jag skulle inte strängt taget kalla det en etagelägenhet. Mer att den är byggd så av praktiska skäl och inte för att "lyxa" till det.

Dock ser den riktigt fräsch ut. De måste helt klart fått hjälp med att skaffa den.

Men vem vet, den kanske växer likt hennes andra lägenheter och blir ett tvåvåningshus till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in