2015-12-18, 08:23
Medlem
Näeh nu får ni väl ge er, det är två våningar alltså en etagelägenhet. Det heter så oavsett om man byggt det av lyx eller praktiska skäl (vad har du för märkliga tankar om arkitektur egentligen?). Sen att det låter lite flådigare än "lägenhet med furutrappa mitt i" passar väl bönan bra.
Citera
2015-12-18, 16:58
Medlem
sinfons avatar
Det är lägenheter byggda i ett nyskapat bostadsområde för 7-8 år sedan. Inte lyxiga, helt normal hyresstandard. Där bor bara danskar och hockeyspelare. Men skit i det, det intressanta här är att Börny har flyttat till vischan. Det här ligger en bra bit utanför stan, sista bostadshusen man passerar innan öresundsbron. Där ligger en mack och Malmös soptipp typ. Tumbleweed. Det är inget promenadavstånd till city, utan det är buss eller bil som gäller. Börny som varken kan åka kommunalt (pga svår psykisk sjukdom) eller har eget körkort. Kommer hon inte att sakna Chess livs?
Citera
2015-12-18, 20:48
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det är lägenheter byggda i ett nyskapat bostadsområde för 7-8 år sedan. Inte lyxiga, helt normal hyresstandard. Där bor bara danskar och hockeyspelare. Men skit i det, det intressanta här är att Börny har flyttat till vischan. Det här ligger en bra bit utanför stan, sista bostadshusen man passerar innan öresundsbron. Där ligger en mack och Malmös soptipp typ. Tumbleweed. Det är inget promenadavstånd till city, utan det är buss eller bil som gäller. Börny som varken kan åka kommunalt (pga svår psykisk sjukdom) eller har eget körkort. Kommer hon inte att sakna Chess livs?

Hon får väl åka taxi som hon alltid har gjort. Bara beställa taxin till grannen istället och hoppas de åker dit för springnotorna. Är det ett hundvänligt område? Jag är ju malmöit i grunden men har inte koll på var detta är eller hur det ser ut i dessa dagar. Google maps?
Citera
2015-12-19, 00:39
Medlem
sinfons avatar
Då kör vi en liten kuriosa i Börnys nya bostadsområde! Ingen av oss har ju ett liv egentligen.

Här inne, i den andra grå lådan från gatan, borde lägenheten ligga: https://www.google.se/maps/@55.5569704,12.9338925,3a,75y,93.38h,81.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA6zT2dai6C7Nc4NziUHsRQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Såhär ser det ut på andra sidan huset:
https://www.google.se/maps/@55.557836,12.9373038,3a,75y,63.49h,81.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKvlAbrWLxMA3JNkdx3OKXg!2e0!7i1 3312!8i6656

Får hon tråkigt kan hon ju alltid ta sig en promenad bort till soptippen: https://www.google.se/maps/@55.5573852,12.9451533,3a,75y,59.15h,72.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1svxBRuhsoGn4knqmIkSDjoA!2e0!7i1 3312!8i6656

Sydsvenskan om Annestad: http://www.sydsvenskan.se/oresundsbron/annestad--en-dansk-by-i-malmo/

Flashback om Annestad: (FB) Bunkeflostrand/Annestad

Den sista posten fångade verkligen vad jag menar kommer att bli svårt för Börny.
Citat:
Det gäller att lära känna sig själv & veta om man är gjord för det här, om man står ut helt enkelt. Med det menar jag absolut inte Bunkeflostrand specifikt utan den sortens område som du beskriver. För det är ju inte ett lantligt lugn i en pittoresk liten by med charmiga urgamla hus, utan snarare massproducerade moderna jättelådor i en bottenlös tristess. Ren förvaring. Finns såklart en avsevärd risk för att man blir tokig när ångesten ligger som en våt filt över det kliniskt ritade gatunätet. Att bo långt ifrån allt men ändå ha grannarna krypande in under skinnet kan bli till rena fängelset om man inte är gjord av det Svensson-virket.

Men jo, en hund hade nog trivts bra. Vältrafikerade vägar runtomkring dock (genomfart till öresundsbron som sagt), så ska den vara lös får hon ha pli på den.
Citera
2015-12-20, 00:45
Medlem
johanjosefssons avatar
Berny vet mycket väl att det är i Sverige man kan begå brott och komma undan med det billigt. Tror inte hon hade vågat blåsa folk i Mexiko eller Guatemala.

Men det är jävla drygt ändå, fan, de kunde väl ändå dragit henne till rättsalen, skickat en polispatrull att hämta in henne och sen satt på handfängsel? Så jävla slappt kan det ju inte vara. Pinsamt dåligt av polismyndigheten. Men så är det ju malmö vi talar om, Sossestaden nummer ett där allting är total anarki.
Citera
2015-12-20, 08:05
Medlem
Denosynliges avatar
Berny roffar åt sig det hon vill ha och hon skyr inga medel, hur det påverkar folk runt omkring är inget som rör henne i ryggen. Sen att rättsystemet är så här slappt är ju som årets jävla skämt. Det är bara vänta på att karman kommer och biter henne i röven med andra ord för verkar ju inte direkt som att någon annan har tänkt göra något åt hennes vidriga betende.

Egentligen är det väl ganska pinsamt för henne att den självutnämnda mäster psykopaten åkte fast för dessa simpla brott, men med tanke på de obefintliga konsekvenserna så rycker hon väl bara på axlarna och fortsätter som vanligt skulle jag tro.
Citera
2015-12-21, 15:36
Medlem
Ted.Wallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
fast det är i princip promenadavstånd till emporia och på andra hållet längs med kusten ligger där ett ICA där hon kan köpa cigg. Varför är det intressant??
Citera
2015-12-21, 20:54
Avslutad
Andreas är väl nu chaufför på heltid.

Berny är så utomjordiskt lat att det inte skulle förvåna mig om hon tvingade Andreas att köra henne till Chess när Ben & Jerrys-suget satte in när de bodde i stan.
Citera
2015-12-21, 21:27
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ted.Wallace
fast det är i princip promenadavstånd till emporia och på andra hållet längs med kusten ligger där ett ICA där hon kan köpa cigg. Varför är det intressant??

Det var promenadavstånd till metadon/subutex-kliniken (vilket var det nu hon skulle haft, proffsbernyaner?) också men Berny hade svårt att få tummen ur röven och gå den sträckan.
Citera
2015-12-22, 06:45
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Det var promenadavstånd till metadon/subutex-kliniken (vilket var det nu hon skulle haft, proffsbernyaner?) också men Berny hade svårt att få tummen ur röven och gå den sträckan.
Det var subutex, eller egentligen suboxon, hon fick. Promenad på mindre än tio minuter till kliniken och hon pallade knappt två veckor.
Innan hon påbörjade behandlingen så var det ju det vanliga gamla bernyanska skitsnacket;
"Detta är min sista chans, fixar jag inte detta är det kört!"
"Jag måste klara detta, annars kommer jag att förlora Theus, mitt hem och till sist mitt liv."

😂😂😂
Citera
2015-12-22, 14:38
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systersot33
Det var subutex, eller egentligen suboxon, hon fick. Promenad på mindre än tio minuter till kliniken och hon pallade knappt två veckor.
Innan hon påbörjade behandlingen så var det ju det vanliga gamla bernyanska skitsnacket;
"Detta är min sista chans, fixar jag inte detta är det kört!"
"Jag måste klara detta, annars kommer jag att förlora Theus, mitt hem och till sist mitt liv."

😂😂😂

Gjorde hon inte en stor grej av det faktum att hon klarade att hon bli ren utan behandlingen och hur extremt starkt det var? Det är extremt starkt att ta sig ur ett tungt opiatmissbruk på egen hand, men är man körd på opiater och får in foten i programmet låter man inte några kvarters promenad hindra en. Mitt ex pendlar till en annan stad för att få sitt metadon, Berny pallade inte ta en promenad dit trots att hon hade kunnat kombinera det med en av Theus många långa härliga välförtjänta promenader...

Det var ännu en anledning till att jag aldrig trott att opiater varit hennes huvuddrog. Om hon dessutom körde opiater så hårt och regelbundet skulle det innebära en konstant livsfara att ovanpå det knapra benso som smågodis och dricka alkohol, något hon delvis varit öppen med och som dessutom matchat hennes beteende bättre än opiater på något sätt åtminstone under hennes aktiva bloggperioder. Berny är inte så dum att hon inte vet att opiater och benso/alkohol i kombination är en dödlig kombination. Det är praktiskt taget omöjligt att dö av en oavsiktlig bensointox men tillsammans med en opiat/oid krävs inga höga doser. Något alla som är eller varit i tablettsvängen vet och undviker. Även helt vanliga människor som tar starkare smärtstillande under nån period efter en operation eller whatever hittas döda på soffan efter ett glas vin då kombinationen slagit ut andningen.

Jag tror aldrig Berny kom in i något underhållsprogram. Jag tror hela den grejen var en fabrikation.
Citera
2015-12-23, 13:01
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Gjorde hon inte en stor grej av det faktum att hon klarade att hon bli ren utan behandlingen och hur extremt starkt det var? Det är extremt starkt att ta sig ur ett tungt opiatmissbruk på egen hand, men är man körd på opiater och får in foten i programmet låter man inte några kvarters promenad hindra en. Mitt ex pendlar till en annan stad för att få sitt metadon, Berny pallade inte ta en promenad dit trots att hon hade kunnat kombinera det med en av Theus många långa härliga välförtjänta promenader...
Jo, det gjorde hon, men berodde ju enbart på att hon inte pallade ta sig dit. Men utspelet om "min sista chans" körde hon ju innan hon skulle börja med underhållsbehandlingen, för att vinna lite "du e så staaaark"-poäng. Sedan behövde hon ju helt plötsligt ingen behandling utan klarade det på egen hand.
För folk som är nere i herointräsket på riktigt så är behandlingen livräddande och det är nog väldigt få av dem som faktiskt har gångavstånd till sin mottagning. Jag vet flera stycken som tar sig dit varje dag, i ur och skur, många gånger så dåliga att de spyr, för att få sin dagliga dos.

Citat:
Det var ännu en anledning till att jag aldrig trott att opiater varit hennes huvuddrog. Om hon dessutom körde opiater så hårt och regelbundet skulle det innebära en konstant livsfara att ovanpå det knapra benso som smågodis och dricka alkohol, något hon delvis varit öppen med och som dessutom matchat hennes beteende bättre än opiater på något sätt åtminstone under hennes aktiva bloggperioder. Berny är inte så dum att hon inte vet att opiater och benso/alkohol i kombination är en dödlig kombination. Det är praktiskt taget omöjligt att dö av en oavsiktlig bensointox men tillsammans med en opiat/oid krävs inga höga doser. Något alla som är eller varit i tablettsvängen vet och undviker. Även helt vanliga människor som tar starkare smärtstillande under nån period efter en operation eller whatever hittas döda på soffan efter ett glas vin då kombinationen slagit ut andningen.
Helt rätt. I de flesta heroin överdoser har personen benso i sig, även alkohol är vanligt förekommande. Jag har alltid varit skeptisk till Bönans påstådda heroinmissbruk. Det har varit småsaker som bidragit till min skepsis, t.ex. när hon dag två på en heroinavtändning orkar sminka sig, kamma sig och knäppa en massa selfies till sin blogg. Har man nån gång haft en riktig avtändning så vet man att det sista man tänker på är att ta foton på sig själv.
Hennes grej har alltid varit piller och alkohol och det har, precis som du skriver, passat betydligt bättre in på hennes beteende än vad opiatmissbruk någonsin har gjort.
Citat:
Jag tror aldrig Berny kom in i något underhållsprogram. Jag tror hela den grejen var en fabrikation.
Hahaha😂 Skulle inte förvåna mig det minsta. Skulle ju inte vara första gången hon hittar på någonting bara för att göra sig själv mer intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in