2013-11-08, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Precis, hon ska berätta om sitt lidande och sin misär men bara på hennes egna villkor.
Jag tycker inte att hon har nån absolut skyldighet att svara på alla kommentarer på bloggen, men hon borde vara ärlig nog att åtminstone publicera alla. Som det är nu blir det ju bara löjligt när man vet att hon väljer själv. Som tex när hon valde att publicera de fjantiga försöken att outa Sinfons identitet.... Varför valde hon att publicera just dem men inte en massa andra mer seriösa frågor/kritik undrar man ju.

Hon behöver ju inte publicera kommentarer som är väldigt grova och med allvarliga svordomar eller tillmälen, men annars borde kommentarerna få publiceras. Om hon svarar är upp till henne, men det ger ju ett mer ärligt intryck att publicera istället för censurera.
Men, återigen, Berny ska ju "välja" vad vi "får" veta och det gäller tydligen även utomståendes frågor och kommentarer...

Personligen struntar jag i vilka kommentarer som hon publicerar eller inte. Det som
jag vänder mig emot är hur hon, av alla människor, ska läxa upp och berätta hur hon lider när folk inte visar respekt gentemot hennes känslor. Det är verkligen det sista som hon ska uttala sig om.
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-08 kl. 14:32.
Citera
2013-11-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag minns också en fråga hon fick i somras, om Niklas, som hon gick bananas över. Lite äckligt är det allt hur Berny läxar upp folk för hur DE(!) beter sig. Men så klart, ingen har ju lidit som Berny. På hennes Bdb finns också många exempel på hur hon läxar upp de som kommenterar.

En annan sak med Bdb om man kollar lite längre tillbaka, om någon ifrågasätter hennes sjukdomar/diagnoser eller liv i övrigt hugger hon direkt och går in med långa, utförliga förklaringar.

Hon granskar ju kommentarer innan de syns på bloggen, varför då släppa igenom den sortens kommentarer om de är så hemska och dåligt formulerade? Berny kan i och för sig inte missa en chans att berätta hur mycket just hon har lidit.
Å andra sidan sett så om hon nu är så hemsk så varför då bete sig likadant? Varför inte visa att man står högre? Kanske för att man inte gör det.
Citera
2013-11-08, 16:43
Medlem
Berny är pissed.

NU ÄR JAG PIGG. Ni kan gissa varför och skvallra om det i åratal.....men tänk om jag bara är pigg?

Dela.

Arl*n* Ch*ls*a L*rs*on Hmm... Visst finns det många sätt att vara pigg på. Men att utgå från att folk tror det värsta, och sedan skriva det på Facebook, är ju bara att spä på rykten och misstankar. Hade du bara skrivit "Jag är pigg för jag har sovit gott och länge" hade ingen lyft på ögonbrynen.

för 2 minuter sedan via mobil..

Berny Pålsson Ja jag vet Tjelsi. Och du har rätt. Men jag blir förbannad över att inte få leva mitt liv utan en massa skvaller. Var inne och kollade flashback för första gången på länge nyligen och både skrattade och grät.

för ungefär en minut sedan..

Berny Pålsson Och till dig kan jag berätta att jag bara druckit mycket kaffe

för ungefär en minut sedan
Citera
2013-11-08, 16:51
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Berny är pissed.

NU ÄR JAG PIGG. Ni kan gissa varför och skvallra om det i åratal.....men tänk om jag bara är pigg?

Dela.

Arl*n* Ch*ls*a L*rs*on Hmm... Visst finns det många sätt att vara pigg på. Men att utgå från att folk tror det värsta, och sedan skriva det på Facebook, är ju bara att spä på rykten och misstankar. Hade du bara skrivit "Jag är pigg för jag har sovit gott och länge" hade ingen lyft på ögonbrynen.

för 2 minuter sedan via mobil..

Berny Pålsson Ja jag vet Tjelsi. Och du har rätt. Men jag blir förbannad över att inte få leva mitt liv utan en massa skvaller. Var inne och kollade flashback för första gången på länge nyligen och både skrattade och grät.

för ungefär en minut sedan..

Berny Pålsson Och till dig kan jag berätta att jag bara druckit mycket kaffe

för ungefär en minut sedan

Om hon vill ha sitt liv ifred, så finns det en enkel manual på hur man får det.'

Steg 1: Tänk efter innan du skriver två självbiografier som utlämnar dig själv och andra
Steg 2: Sluta skriv om ditt liv så öppet om du inte vill att folk ska kommentera
Steg 3: Bråka utanför internet.
Citera
2013-11-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Om hon vill ha sitt liv ifred, så finns det en enkel manual på hur man får det.'

Steg 1: Tänk efter innan du skriver två självbiografier som utlämnar dig själv och andra
Steg 2: Sluta skriv om ditt liv så öppet om du inte vill att folk ska kommentera
Steg 3: Bråka utanför internet.

Ja herregud....
Hon skriver på bloggen ett långt inlägg om att hon inte tänker ägna nån tid åt att bry sig om skvaller och "haters" och yada yada, men det är ju precis det hon gör.
Och sen avslutar hon med att hon kommer skriva mer om detta ämne. Som hon "inte bryr sig om". Ja, hon har tydligen mycket att skriva om sånt som hon påstår sig inte bry sig om....

Sen har hon ett inlägg med rubriken VARNING, där hon återigen understryker det viktiga i att tänka på tandhygienen när man pundar. Ja, återigen tack för dina goda råd Berny. Verkligen.
Vad har du för goda råd att ge när man vill skaffa sig en "Sugardaddy", då? "Använd alltid kondom så ni inte riskerar att få HIV"???
Citera
2013-11-08, 17:59
Medlem
Hon verkar gjort nåt med sin Facebook nu. Både hennes egen profil och En Psykopats Dotter har hon raderat.
Alltså man kommer in på profilerna men alla inlägg på tidslinjerna är borta, det står bara "Inga tillgängliga händelser" överallt.

Antingen har hon raderat eller spärrat på nåt sätt så bara hennes vänner kan se det.
Det borde hon ju i så fall gjort för länge sen om hon nu inte vill att folk ska "skvallra" och kommentera. Det är ju inte svårt att göra sin Facebook icke-offentlig om man vill....
Citera
2013-11-08, 18:19
Medlem
Good for her! På riktigt, jag har upprepade gånger frågat henne varför hon har öppen fb-profil. Hon har aldrig svarat. Jag menar, det har varit ett aktivt val från hennes sida eftersom hon hade den låst förr, sen öppnade hon den för allmänheten när hon "återvände" till internet.

Edit: inte för att "tvinga" henne att låsa den utan för att det är jävligt märkligt att hon har den öppen. Jag är helt okänd och JAG har inte ens en helt öppen profil. Det är ovanligt att ha det.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-11-08 kl. 18:51.
Citera
2013-11-08, 18:36
Medlem
BlotGoths avatar
Jag ser fortfarande vad hon skriver, och alla inlägg verkar vara publika (jordglobssymbol)
Citera
2013-11-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Jag ser fortfarande vad hon skriver, och alla inlägg verkar vara publika (jordglobssymbol)

Ja, jag ser det också nu. Det var kanske bara nåt tillfälligt fel då.
Eller så klarade inte Berny av att avstå från uppmärksamheten längre tid än så....
Citera
2013-11-08, 18:49
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Berny Pålsson
för ungefär en timme sedan
En främling som aldrig träffat mig och Theus gjorde en anmälan till länsstyrelsen för ett tag sedan. Denna person skrev i sin anmälan att hon läst rykten på flashback!!!!! Jag svarade och bad dom komma på hembesök och prata med folk som känner oss och träffar Theus regelbundet. Det blev såklart nedlagt.

(Nej, det är inte jag men stor eloge till den som gjorde anmälan)

Citat:
*********** Får jag fråga, har du grönt kort hos tandläkaren?
Igår kl. 16:50

Berny Pålsson Ja eftersom jag har LSS
Igår kl. 17:02

Det här är väldigt intressant! Om man har diagnosen schizofreni så kan man få grönt kort eftersom det räknas som en så pass grav funktionsnedsättning att det är lätt att försumma tandhälsan samt att många mediciner ger muntorrhet. Men Bönan har inte fått det genom FSK utan genom sitt LSS. Det kan man ju bara spekulera i varför.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-11-08 kl. 18:59.
Citera
2013-11-08, 18:58
Medlem
"Och att ni stör er för att han heter Theus- precis som en av mina katter hette- kom igen. Theus är från den grekiska mytologin och betyder dessutom Gud.

Och min Theus bär verkligen upp sitt namn. Hur många har inte haft tre labradoer i sin livstid och alla har dom hetat Leo."

Från hennes senast blogginlägg. Vafan dillar hon om? Jag har aldrig hört talas om någon som har samma namn på tre olika hundar....
Citera
2013-11-08, 19:02
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
"Och att ni stör er för att han heter Theus- precis som en av mina katter hette- kom igen. Theus är från den grekiska mytologin och betyder dessutom Gud.

Och min Theus bär verkligen upp sitt namn. Hur många har inte haft tre labradoer i sin livstid och alla har dom hetat Leo."

Från hennes senast blogginlägg. Vafan dillar hon om? Jag har aldrig hört talas om någon som har samma namn på tre olika hundar....

Svar: INGEN. Seriöst, ibland känns Berny extremt handikappad i sitt tänkande och resonerande. Undrar om hon fått en hjärnskada av allt knarkande för det är som att hon stannat i utvecklingen på tonårsnivå. Kanske inte är helt fel ändå med en LSS-lägenhet. Hon borde nog egentligen bo på gruppboende om vi ska vara realistiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in