2019-08-16, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Algot-Rosberg
Bernys språk tycker jag man kan lämna därhän, det är storyn som är intressant, inte huruvida Berny uttrycker sig briljant eller inte. Så fruktansvärt illa är det väl dessutom inte?

Både Janouch och Berny kommer nog gynnas av detta.

Fan, jag som hade respekt för KJ, nu ska hon sugas in i Bernys knäppa universum och kommer säkert köpa alla lögner B serverar henne med. KJ, som håller litteratur och bildning högt, borde inte vilja ge sig i lag med en författare som inte utvecklats varken mentalt eller skriftligt sedan 15-årsåldern.

Men KJ ser väl pengar i det.
Citera
2019-08-16, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Om nu Berny lyckas parasitera sig iväg till Stockholm så får man hoppas att soc håller stenkoll på henne, då återfall till pundarlivet inte känns helt avlägset. Jag gissar på att hon saknar livet i farten.

Arma barn. Varför lyssnade inte Berny på sitt eget råd?

Ja, vill hon till Stockholm är det nästan det enda sättet. Hon är helt körd på bostadsmarknaden där och att vänta är inte hennes starka sida. Jag tror också hon tycker vardagen har blivit alldeles för vanlig och långsam.
Citera
2019-08-16, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
A har definitivt någon form av obsessiv störning att impregnera så många kvinnor som möjligt för att sedan dumpa och gå vidare till nästa kvinna. Med detta sagt så är trovärdigheten i allt Bernadette säger högst tveksamt. Kom ihåg att förutom katolska bajsätarritualer så delade hon själv sina BUP journaler och hennes tendens till mytomani noterades tidigt. Sanning är det som passar henne för stunden.

Dock ska det sägas att A ändå verkar ha varit ihop med barnmammorna i flera år, så han är mer en kille som direkt hittar en ny tjej när en relation tar slut och sedan blir det barn för att det blir så om båda är i den åldern som A är i och ingen är infertil. Kanske pallar han inte vara ensam och behöver mycket fysisk närhet/sex. Att han sedan skiter i barnen och inte betalar för dem, det är vad jag tycker är det värsta. Sedan hittar han väl inte gräddan av relationsdugliga tjejer heller.
Citera
2019-08-16, 10:08
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Kan någon vänlig själ sammanfatta vad hon gjort det senaste året. Jag ska läsa ikapp mig men vill veta det viktigaste snabbt.

Lever ungen? Hundarna? Hur många rants om våldtäkter och fadern har man kunnat ta del av?
Enligt Bönans fb så levde hon lyckligt familjeliv med A och L samt 3 hundar fram till maj? i år. Då bodde hon helt plötsligt på skyddat boende med L. A var helt plötsligt psykopat och hon insinuerar att han gjort något mot L, så därför måste L och hon vara skyddade under sekretess. Samtidigt läggs det ut bilder hej vilt på sociala medier på L och en halvnaken, söndertatuerad Berny, som nu lever lyckliga livet som singelmamma på jakt efter nästa "mr Hemlig". Märkligt nog är hon även numera polare med A:s ex, U som han lämnade höggravid när han träffade Berny. Hur hon tänker förstår jag inte alls med tanke på att det förekom massa drama, hot och anonyma anmälningar mot U. Det var då när Bönan gick in i rollen som styvmamma och gjorde en hel del märkliga inlägg (under annat namn off course) på fyllan här i tråden.
A version är dock lite annorlunda; enligt honom ville Bönan flytta till Stockholm men det ville inte han och då bröt helvetet lös. Bönan har anklagat honom för något tillräckligt allvarligt så han inte längre får träffa L överhuvudtaget. Vad det är för anklagelser vet vi inte, men inte särskilt svårt att gissa med tanke på hur Bönan brukar fabricera ihop vad hon utsätts för (bajsätar-sekter, incest och våldtäkt m.m.).
Tänk om A hade läst igenom den här tråden när han började hänga med Bönan. Längre bak, precis efter Bernys bedrägeri-rättegång, spekulerades det om när Berny skulle vända sig mot A och komma med absurda anklagelser mot honom. Det tog 3 år😂.
Citera
2019-08-16, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Systersot33
Enligt Bönans fb så levde hon lyckligt familjeliv med A och L samt 3 hundar fram till maj? i år. Då bodde hon helt plötsligt på skyddat boende med L. A var helt plötsligt psykopat och hon insinuerar att han gjort något mot L, så därför måste L och hon vara skyddade under sekretess. Samtidigt läggs det ut bilder hej vilt på sociala medier på L och en halvnaken, söndertatuerad Berny, som nu lever lyckliga livet som singelmamma på jakt efter nästa "mr Hemlig". Märkligt nog är hon även numera polare med A:s ex, U som han lämnade höggravid när han träffade Berny. Hur hon tänker förstår jag inte alls med tanke på att det förekom massa drama, hot och anonyma anmälningar mot U. Det var då när Bönan gick in i rollen som styvmamma och gjorde en hel del märkliga inlägg (under annat namn off course) på fyllan här i tråden.
A version är dock lite annorlunda; enligt honom ville Bönan flytta till Stockholm men det ville inte han och då bröt helvetet lös. Bönan har anklagat honom för något tillräckligt allvarligt så han inte längre får träffa L överhuvudtaget. Vad det är för anklagelser vet vi inte, men inte särskilt svårt att gissa med tanke på hur Bönan brukar fabricera ihop vad hon utsätts för (bajsätar-sekter, incest och våldtäkt m.m.).
Tänk om A hade läst igenom den här tråden när han började hänga med Bönan. Längre bak, precis efter Bernys bedrägeri-rättegång, spekulerades det om när Berny skulle vända sig mot A och komma med absurda anklagelser mot honom. Det tog 3 år😂.

Eller som vi kallar det: Ett ganska så vanligt år för BP.

Jag kan ju säga att jag tror mer på A än på B, även om båda är dubiösa figurer. A känns inte psyksjuk eller problem med den biten, snarare ansvarslös och ett förvuxet barn. Typ Lyxfällan-deltagare.

Men hon får akta sig nu i Stockholm! Fadern kanske tar the next one ner i källaren och meddelar Opus Dei.

Hon finns inte på Ratsit, btw.
Citera
2019-08-16, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Utklipp ur status från FB:

Och nu börjas det med att snacka om vilka "trauman" hon utstått. Väldigt "märkligt" att hon tar upp det just nu i efterdyningarna av relationen med A och allt kryptiskt snackande om L.

Och så kommer inläggen i en strid ström där hon slår knut på sig själv i iver att beskriva kärlek eller hur hårt hon kämpar med något och hur bra det måste gå. Samma som vi sett tidigare.

Hon är som en dålig hallis.
Citera
2019-08-16, 11:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Fan, jag som hade respekt för KJ, nu ska hon sugas in i Bernys knäppa universum och kommer säkert köpa alla lögner B serverar henne med. KJ, som håller litteratur och bildning högt, borde inte vilja ge sig i lag med en författare som inte utvecklats varken mentalt eller skriftligt sedan 15-årsåldern.

Men KJ ser väl pengar i det.

Tyvärr så tror jag delvis KJ ser en "populär" tråd på Flashback och delvis så kanske Berny lyckats övertyga henne om att allt är liksom överdrivet och det är bara elakingar. Berny klarar av att vara kortsiktigt charmig, men långsiktigt så brukar helvetet braka lös. I vilket fall så kommer väl KJ få betala för att ha blandat in sig med Berny - hon hade åtminstone tendensen att fakturera sitt förra bokförlag när hon levde pundarliv med Niklas om jag kommer ihåg det rätt.

Citat:
Ja, vill hon till Stockholm är det nästan det enda sättet. Hon är helt körd på bostadsmarknaden där och att vänta är inte hennes starka sida. Jag tror också hon tycker vardagen har blivit alldeles för vanlig och långsam.

Sist jag bytte hyresvärd så drog dom t. ex. upp att jag hade varit sen med en hyresinbetalning. Hur Berny ska passera en hyresvärd med sin rätt digra historia av att förstöra lägenheter och hus vet jag inte. Hon kan, i bästa fall, hitta någon icke-kräsen i tredje hand själv. Och då räknar jag inte ens med att det tar 10-15 år att få lägenhet i förorterna numera...

Men sannolikt kommer hon väl utnyttja systemet som vanligt. Har hon fortfarande asperger och ADHD? Hon kommer väl försöka LSS:a sig in till Stockholm med ursäkten att hon måste vara nära sina föräldrar aka bajsätarsekten.
Citera
2019-08-16, 11:51
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Jag tror hon säljer hundarna främst för att hon behöver pengar. Sedan köper hon en ny igen när impulsen kommer och hon vill ha något nytt. Och så håller det på. Vem i helvete säljer djur till henne, det kan man också fråga sig. Hon är inte direkt anonym.

Om hon nu säljer hundarna för att hon behöver pengar, vad är det som gör att hon har råd att köpa hund senare (samt ha råd med hundmat etc)? Hon är ju aldrig djurfri särskilt länge. Inom några månader brukar hon ha en eller flera nya hundar igen.
Citera
2019-08-18, 12:10
Medlem
Citat:

Hoppas hon är smart nog att inte ta upp kontakten med sina ”glittersystrar” i Stockholm om hon nu måste flytta dit.
Citera
2019-08-19, 12:47
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Totalt oförutsägbart om hon lämnar "mannen" med anklagelser om att han är våldsam. Kanske något att basera bok nummer tre på? Psykiskt sjuka singelmamman som lämnade våldsamma "man" och startade om igen?
(Detta inlägg är från 2017-12-15 ) Hahaha😂 spot on!
Senast redigerad av Systersot33 2019-08-19 kl. 12:53. Anledning: Glömde lägga till datum för ursprungsinlägg
Citera
2019-08-19, 15:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systersot33
(Detta inlägg är från 2017-12-15 ) Hahaha😂 spot on!

"Inte Utan Min Dotter: Berny Pålsson Edition".

Synd bara att Andreas är så svennebanan som man kan bli. Men kanske kan han kopplas till Opus Dei och andra bajsätarsekter
Citera
2019-08-20, 12:42
Medlem
shws avatar
Vad "kul" att Circus Berny är igång igen. Blir både ledsen och glad när jag ser uppdateringar i tråden.

Har två teorier om vad som händer med Laura det kommande året:

1) Laura blir mystiskt sjuk och Berny gör "allt för sin dotter". Skulle inte alls förvåna mig om Berny utvecklar nån Munchhausenliknande grej för uppmärksamhet.

2) Laura får en kontaktfamilj/stödfamilj där hon spenderar mer och mer tid tills Berny skriver ett långt inlägg om hur det är bättre för Laura där. Kanske "Jag är så stolt över min insikt"-vinkeln, kanske "Tyck synd om mig"-vinkeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in