2014-08-10, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag behöver inga motargument, man behöver bara läsa valfri post från dig för att fatta vad jag pratar om. Du har ALLTID en ursäkt/förklaring till varför Berny håller på som hon gör. Det finns inget som ger Berny rätten att slippa undan vad som helst bara för att hon knarkat i vissa perioder eller för att hon är traumatiserad. Alla har problem här i livet men Berny hon låter det gå ut över alla andra och du är bara en enabler som jämt ursäktar hennes dåliga beteenden. Det är så osunt att jag blir illamående.

Som vanligt är du oerhört klarsynt och spot on.

Det är löjligt och pinsamt hur Bs beteende ska ursäktas in absurdum, alltid, utan någon som helst reflektion eller eftertanke. Och det skrämmande är att det är förmodligen bara om Berny som de (Pajas och Hyper) tycker så om; att hon är orörbar p.g.a. sina fejkade sju miljoner trauman och sin HEMLÖSHET. Hade det handlat om någon annan kan jag lova att tongångarna hade varit annorlunda.
Starstruck...
Senast redigerad av GenesisP 2014-08-10 kl. 20:55.
Citera
2014-08-10, 21:00
Avslutad
Hyper gillar ju dessutom att vara "den" som sitter på alla "svar" om Bernys psyke, han vet alltid hur Berny tänker och resonerar och därför är hon befriad från eget ansvar. Hyper vill gärna komma med "inside-info" som ska vara unik. Tyvärr blir det mest rabblande smörja som sällan har ett helhetsintryck utan framstår mest som dravel från en högtravande personlighet som tar sig själv på alldeles för stort allvar.
Citera
2014-08-10, 21:24
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hyper gillar ju dessutom att vara "den" som sitter på alla "svar" om Bernys psyke, han vet alltid hur Berny tänker och resonerar och därför är hon befriad från eget ansvar. Hyper vill gärna komma med "inside-info" som ska vara unik. Tyvärr blir det mest rabblande smörja som sällan har ett helhetsintryck utan framstår mest som dravel från en högtravande personlighet som tar sig själv på alldeles för stort allvar.

Du kan ju snacka TILL mig och fortsätta på det spåret? "Inside info"... tja... skulle du själv inte anse dig ha det om du känt någon hyfsat bra en väldigt lång tid? Har aldrig hävdat att jag vet exakt hur Berny tänker och resonerar.. ett väldigt bra exempel är väl för fasen det jag sa sist!? Ska jag behöva citera mig själv? OK!

Citat:
för jag kan inte reda ut situationen mellan Berny och Miia annat än att konstatera att en konflikt (som såg ut att handla om mestadels missförstånd) eskalerade till "superdrama" till att Berny avslutar relationen på extremt kort tid (vilket jag kommenterar som jag gör i hennes blogg).
Citera
2014-08-10, 21:30
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Det HÄR är rövslickeri. Så har vi fått det utrett också.

Nä, det är bara medhållande, stor skillnad.
Berny har dig lindad runt sitt lillfinger och att du inte fattar det är lite pinsamt...
Citera
2014-08-10, 21:35
Medlem
Tillbaka till Berny, detta är jätteroligt skrivit:

"jag bryr mig inte ett skit om andras syn på mig. Jag tycker jag är snygg, begåvad, en skön typ som är bra på många sätt trots mina dåliga erfarenheter och egenskaper. När jag går ut med det här så kallas jag för narcissist.. Nej jag är inte narcissist för jag behöver inte er spegelbild- det är snarare ni som behöver min"

Citera
2014-08-10, 21:57
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Tillbaka till Berny, detta är jätteroligt skrivit:

"jag bryr mig inte ett skit om andras syn på mig. Jag tycker jag är snygg, begåvad, en skön typ som är bra på många sätt trots mina dåliga erfarenheter och egenskaper. När jag går ut med det här så kallas jag för narcissist.. Nej jag är inte narcissist för jag behöver inte er spegelbild- det är snarare ni som behöver min"

Hon beter sig verkligen som en divig bloggerska, (typ som "Dessie" eller "Paow" när dom var typ 15) hon provocerar, startar "bloggbråk" lite titt som tätt till och med! Mycket drama, alltid gott om selfies med duckface. Pinsamt...
Citera
2014-08-10, 22:06
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jag behöver inga motargument, man behöver bara läsa valfri post från dig för att fatta vad jag pratar om. Du har ALLTID en ursäkt/förklaring till varför Berny håller på som hon gör. Det finns inget som ger Berny rätten att slippa undan vad som helst bara för att hon knarkat i vissa perioder eller för att hon är traumatiserad. Alla har problem här i livet men Berny hon låter det gå ut över alla andra och du är bara en enabler som jämt ursäktar hennes dåliga beteenden. Det är så osunt att jag blir illamående.

Jo, det behöver du. I den posten jag skrev som första svar till dig tidigare så behöver du det.

Om jag ALLTID har en ursäkt/förklaring till varför Berny gör som hon gör... borde jag då inte skriva det typ.. nu? Jag vet som sagt INTE varför hon valde att avsluta vänskapen med Miia pga något som för mig ser ut som ett missförstånd från början. Så här har jag alltså inga förklaringar eller något "åt Berny". Jag antar dock att det svaret dyker upp automatiskt förr eller senare (på något sätt)!
Citera
2014-08-10, 22:19
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Jo, det behöver du. I den posten jag skrev som första svar till dig tidigare så behöver du det.

Om jag ALLTID har en ursäkt/förklaring till varför Berny gör som hon gör... borde jag då inte skriva det typ.. nu? Jag vet som sagt INTE varför hon valde att avsluta vänskapen med Miia pga något som för mig ser ut som ett missförstånd från början. Så här har jag alltså inga förklaringar eller något "åt Berny". Jag antar dock att det svaret dyker upp automatiskt förr eller senare (på något sätt)!

Sluta märka ord istället och sluta kräva motargument som säger sig själva. Och sluta undvika det som är relevant, vi snackar inte om Berny och Miia nu utan vi snackar om att du i stort sett alltid (om vi nu ska märka ord här) har ursäkter för henne hur illa hon än beter sig. Och det är det som är osunt för du klarar inte av att kritisera henne ordentligt när hon faktiskt förtjänar det. Men du är smart i att hela tiden stryka henne medhårs annars vet man aldrig om det är dig hon hänger ut nästa gång.
Citera
2014-08-10, 22:23
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Sluta märka ord istället och sluta kräva motargument som säger sig själva. Och sluta undvika det som är relevant, vi snackar inte om Berny och Miia nu utan vi snackar om att du i stort sett alltid (om vi nu ska märka ord här) har ursäkter för henne hur illa hon än beter sig. Och det är det som är osunt för du klarar inte av att kritisera henne ordentligt när hon faktiskt förtjänar det. Men du är smart i att hela tiden stryka henne medhårs annars vet man aldrig om det är dig hon hänger ut nästa gång.

Är det Mig tråden ska handla om nu? OK.
Citera
2014-08-10, 22:25
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Är det Mig tråden ska handla om nu? OK.

Det sa jag inte, min poäng är att du undviker ämnet.
Citera
2014-08-10, 22:28
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Det sa jag inte, min poäng är att du undviker ämnet.

Absolut inte. Den biten står du för pga felaktigt fokus. Om du med flera fokuserar bort lite från mig, om "ni" kan det, så kanske du också kan förstå varför det faktiskt behövs motargument i den posten jag syftar på.

EDIT: Och om du fortfarande insisterar på att det INTE behövs så anser jag mig ha absolut rätt just angående den biten jag syftar på (=Alexanders kommentar och blogginlägg).
Senast redigerad av Hyperexium 2014-08-10 kl. 22:31.
Citera
2014-08-10, 22:34
Medlem
mittenskittens avatar
Hyper och Osynlige, det finns en utmärkt PM-funktion, använd den.. ni verkar ha mycket att säga varann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in