2014-06-16, 06:36
Avslutad
Snälla ni, det finns inget som heter "svag" asperger, precis som man inte kan ha "svag" cancer.
Citera
2014-06-16, 06:51
Medlem
Denosynliges avatar
Några av Bernys senaste statusar på facebook

"Ett gäng med hemlösa hänger varje kväll precis utanför mitt fönster. Jag tycker det är jobbigt. Återfall två steg bort bara. Får fan ångest."

"Nu är det Ikea som gäller!"

"Jävla nozinan. Blir så seg av det...."

"Jag ska shoppa lite på Ikea. Den här till läshörnan bland annat." (bild på fåtölj)

"Ansiktsbocken horar just nu"
Citera
2014-06-16, 06:57
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Fel. Jag har levt nästan hela mitt liv med två st - den ena har en stark variant och den andra har en svag variant. Det tog TID att komma på vad som var "fel" med dem (speciellt personen med svag AS) då ingen har diagnosen officiellt (vilket är väldigt vanligt faktiskt) men de flesta goda människokännarna jag mött i mitt vuxna liv kan konstatera det på ca 15-20 minuter att det är som det är med dem.

Jag ska också poängtera att Bernys AS syns hyfsat väl när hon är nykter.. i alla fall i mina ögon. Men detta är ju min subjektiva bedömning så på den punkten kan jag ej hävda total objektivitet så klart. Det KAN vara inslag utav något annat som liknar AS... jag har inte uteslutit det heller faktiskt.

EDIT: Jag ska också lägga till att det finns en absurd övertro till läkare och psykologer ang deras kapacitet att ställa diagnoser (som dessutom ändras vartannat år ca) och bedöma människor generellt. Så du har MVG/5.0 i betyg... gör det dig till en bra människokännare? Nej. Det betyder endast att du är snabb och skicklig på att lära dig fakta och är mycket bra på "linjärt logiskt tänkande". Men "magin" sitter ju som bekant i den vita rocken varför jag föredrar läkare med vanliga kläder på sina jobb och som har en god självdistans. Ett vettigt råd till dagens ungdomar.. kolla vilka läkarstationer där den vita rocken INTE finns som arbetsklädsel.. faktiskt stor chans att du blir mycket bättre bemött där.

Asså vad är det du vill ha sagt egentligen? Vart vill du komma? Du är så skum

Spelar fortfarande ingen roll, det går ju ändå inte hjälpa henne ordentligt så länge hon pendlar mellan att knarka och inte knarka och petar i sig diverse mediciner som hon kanske inte ens borde äta.

Och hur kan du vara så jävla säker på att Berny inte lurade dig också? Så jävla nära har ni uppenbarligen aldrig varit att du kan vara helt säker på det.
Citera
2014-06-16, 07:00
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Asså vad är det du vill ha sagt egentligen? Vart vill du komma? Du är så skum

Jag undrar samma saker om dig så jag avslutar denna diskussion med dig då den bara går i cirklar.
Citera
2014-06-16, 07:11
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Jag undrar samma saker om dig så jag avslutar denna diskussion med dig då den bara går i cirklar.

Jag tror det är ganska enkelt att förstå vad det är jag skriver och vart jag vill komma med det. Men bangar du så bangar du, det gör inte mig någonting. Jag tror bara att du har fel.
Citera
2014-06-16, 08:13
Medlem
habilgerbils avatar
Ingen seriös läkare skulle spika diagnosen "svag aspergers" på någon, man kan inte ha lite aspergers. Däremot kräver diagnosen att man uppfyller ett gäng kriterier precis som för alla andra psykiatriska diagnoser och många av oss kan bocka av ett eller flera av dem. Vissa så pass att man som lekman kan säga att de har DRAG av aspergers, man kan MISSTÄNKA aspergers, finns inte den misstanken gör man ingen utredning överhuvudtaget. Alla som utreds gör det av en anledning. Men alla som utreds har inte diagnosen.

Jag har en systerson och ett par bekanta, däribland ett ex, som HAR diagnosen. Sen har jag en handfull till i min omgivning som drar lite åt det hållet. Vissa kanske faktiskt har den utan att ha fått diagnosen fastställd av professionella men inte fan går jag, de själva eller någon annan omkring och säger att de har diagnosen utan att de utretts. Det vore lika seriöst som att säga att nån har hiv för att han är bög eller att nån är förståndshandikappad för att de kallar sig Hyperexium.

Släpp det nu. Så jävla idiotiskt att dividera kring.

Vem fan har betalat 1500 spänn för att se Berny strippa undrar jag? En förmögen flashbackare som haft det på en alternativ bucket list för att kunna skvallra här om vilken tragisk syn det var?
Citera
2014-06-16, 11:05
Medlem
Citat:
Och hur kan du vara så jävla säker på att Berny inte lurade dig också? Så jävla nära har ni uppenbarligen aldrig varit att du kan vara helt säker på det.

Haha, jag har tänkt precis samma sak. En jobbig fråga att ställa sig när man sitter där uppe på sin höga häst kan man anta.
Citera
2014-06-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Vissa kanske faktiskt har den utan att ha fått diagnosen fastställd av professionella men inte fan går jag, de själva eller någon annan omkring och säger att de har diagnosen utan att de utretts. Det vore lika seriöst som att säga att nån har hiv för att han är bög eller att nån är förståndshandikappad för att de kallar sig Hyperexium.

Haha, precis.
Men många gör så i dag, ställer diagnos på sig själv (och andra) och sedan är det samma sak som att en läkare har sagt det.

--

Jag tror att Berny hintar väldigt mycket åt ett håll på läkarsamtal när hon vill ha en ny diagnos, som hon kan mjölka sen. Autismdiagnosen ställdes dessutom av en läkare som forskade inom området. Vad svårt då att få, på papper, vad du är ute efter.

Jag fattar inte hur man kan tro att B har autism (eller schizofreni för den delen).
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-16 kl. 12:02.
Citera
2014-06-16, 12:09
Medlem
Jag tycker att när läkare utreder Berny, måste de hela tiden ha i bakhuvudet hennes vilja att vara sjuk (men med det inte sagt att allt står rätt till) och att hon på många sätt strävar efter nya diagnoser. En sådan person måste du ha ett extra kritisk öga till. Om inte annat för medicinutskrivning.
Citera
2014-06-17, 04:15
Medlem
Denosynliges avatar
Berny skulle ju börja föreläsa igen, hur blev det med det?
Undrar vad hon ska föreläsa om? Hur man fejkar diagnoser?
Citera
2014-06-17, 07:47
Medlem
shittingbrickss avatar
Off Topic:

Citat:
Vad vill du ha för svar? Ärligt eller komplext eller? Åh.. jag får välja? Visst går det att lura mig och smyga nedanför min mentala radar! Hände senast för ca 2 månader sedan (nä, det hade inget med Berny att göra). Jag hade dock garden nere just då. OM alla är falska och inte går att lita på - vilket skulle kunna vara sanning... så finns den tanken i mitt bakhuvud ALLTID. Därför är det svårt att lura mig.

Du kan omöjligen veta hur närma eller distansierade jag och Berny har varit genom årens gång.

Men shit ta det där i PM för helvete... Fan vad du babblar hela tiden och det tillför inte tråden ett skit. Hur många varningar har du fått från moderatorerna här? På skvallerbloggen fick du typ 2 och sen blev du utkastad. Man undrar ju nästan om du är IRLvän med nån av moderatorerna här på Flashback för att det känns som du hade blivit utkastad sedan länge annars...

On Topic:

När Berny skrev att hon skulle ha frågestund för typ 45e gången fick hon en fråga (inte från mig)

Citat:
F, Lördag, 23:26
Hej Berny! Jag undrar vad du tycker om att ditt ex Emma börjat köra massa tiara och rosa, börjat självskada väldigt mycket (jag vet inte ifall hon gjorde det innan men det såg inte ut så vad man kunde se, men vad vet jag) och plötsligt har utvecklat diagnoser som är typ samma som dina? Är hon en liten copycat? Vad är dina tankar och har ni någon kontakt idag?

Jag ville verkligen verkligen VERKLIGEN läsa hennes svar på det alltså. Men som vanligt svarar hon bara på saker hon kan få sympati för. Jag menar, det ger väl mer sympatier att skriva "Stackars mig sålde sex för en macka" än "Mitt fejk-ex fejkar mina redan fejkade diagnoser. Jag var faktiskt först med att fejka symptom och demoner! Det enda hon brukade fejka är att hon gjort en operation för att få fejkbröst!"
Senast redigerad av shittingbricks 2014-06-17 kl. 07:49.
Citera
2014-06-17, 07:59
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Berny skulle ju börja föreläsa igen, hur blev det med det?
Undrar vad hon ska föreläsa om? Hur man fejkar diagnoser?

Hahaha! Skulle förvåna mig om någon seriös organisation som vet vem hon är skulle låta henne prata inför personer som verkligen har diagnosen hon använt sig av för egen vinning.

I dokumentären far hon ju runt i landet (på bibliotek?) och läser ur sina böcker. Finns det verkligen ingen här i tråden som brukade vara en sån med tiara och skärsår som var på någon av dessa uppläsningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in