2014-06-15, 11:46
Medlem
Och sen detta är också motsägelsefullt när det kommer till att hon tjafsat om att hon inte bryr sig om vad människor tycker om henne.
"Jag ville inte prata om det under lång tid eftersom det är lätt att människor som tycker och tänker (mycket negativt) om mig som person då kastar sig på det här på ett osmakligt sätt som inte enbart har med mig att göra utan också blir respektlöst mot andra som jobbar med det här".

Osmakligt sätt? Det är ju hon som pratar ingående om vilka hål hon tar hur många kronor för. Visst, en bloggläsare ställde henne frågan, men ser hon till att "Foofie" inte kan kommentera längre så väljer hon uppenbarligen bara frågor som kan passa in nya huvudämnet i hennes liv. Prostitution.
Sen tycker jag det är extremt kul att hon inte vill prata om det "under lång tid". Vad väntar hon sig att läsarna kommer att undra över efter att hon börjat prostitutionstjatet?
Åh gud hörni, detta kommer vi läsa om heeela sommaren.
Citera
2014-06-15, 12:59
Medlem
sinfons avatar
Jag önskar hon hade fortsatt hålla tyst om omständigheterna kring prostitutionen. Då hade man iallafall kunnat låtsas att det bara var något hon gjorde ett par gånger som desperat hemlös heroinist, inte "senast i vintras" och inte vilka hål hon tar mer betalt för eller på vilka sätt hon stänger av. Hon har ett så obehagligt förhållande till sex och självrespekt att man mår fysikt illa av att föreställa sig det. Hon är som en urvriden illaluktande disktrasa eller något, hur man än vänder på den går det inte längre att hitta en ren fläck. Nej, jag behöver nog en liten paus från Cirkus Berny igen. Ibland blir man liksom helt överväldigad av hur jävla tragisk hon är.
Citera
2014-06-15, 13:01
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Låter som om du tittade lite för långt ner i flaskan igår kväll?

Flaskan? Jag dricker knappt alkohol. Jag var full 2 gånger på hela förra året. Men skit i det.
Du framställer det fortfarande som om Berny är sjukare än vad hon är. Så jävla bortom är hon inte som på vill påskina. Och sen när fick Berny frikort till att bete sig som en rövhatt?
Citera
2014-06-15, 13:06
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag önskar hon hade fortsatt hålla tyst om omständigheterna kring prostitutionen. Då hade man iallafall kunnat låtsas att det bara var något hon gjorde ett par gånger som desperat hemlös heroinist, inte "senast i vintras" och inte vilka hål hon tar mer betalt för eller på vilka sätt hon stänger av. Hon har ett så obehagligt förhållande till sex och självrespekt att man mår fysikt illa av att föreställa sig det. Hon är som en urvriden illaluktande disktrasa eller något, hur man än vänder på den går det inte längre att hitta en ren fläck. Nej, jag behöver nog en liten paus från Cirkus Berny igen. Ibland blir man liksom helt överväldigad av hur jävla tragisk hon är.

Håller faktiskt med... Det är så vrickat att man vet inte om man ska skratta eller gråta liksom.
Vad är det för människa som sitter och skriver om sin prostitution öppet på sin blogg? Det är ganska uppenbart att det här är för att distrahera bort från annat hon inte vill att det ska snackas om. Ett jävligt enkelt sätt att slippa hålla på såhär vore ju helt enkelt att sluta ge ut information... Men hon måste ha uppmärksamhet så...
Citera
2014-06-15, 13:19
Medlem
En sak med hennes prostitution som jag inte hajar; vem är det som ser en tjej med nyblivna skärsår på armarna och en uppenbar "knarkig" look och väljer att betala henne 1500 spänn för att strippa? Runkbullen Janne, i och för sig, men han kan väl få det gratis.

Jag tycker hela hennes prostitution låter jävligt överdriven. Men det är klart, män utnyttjar säkert det faktum att hon är som hon är. Män med stånd är ju inte kända för att tänka på någon annans välbefinnande.
Citera
2014-06-15, 13:56
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Män med stånd är ju inte kända för att tänka på någon annans välbefinnande.

Citat Denosynlige:

Citat:
Du framställer det fortfarande som om Berny är sjukare än vad hon är. Så jävla bortom är hon inte som på vill påskina.

Gör jag verkligen det? Jag har väl hävdat några gånger att hon har en svag variant utav Aspergers framför allt. Resten utav sakerna hon lider utav är svårt för mig att kategorisera då jag inte har direkt erfarenhet utav t ex bipolär sjukdom, etc (eller whatever som det egentligen handlar om). Men som jag sagt förut så är sannolikt en del orsakat utav felaktig medicinering och även drogintag (för jag har sett henne i just ett sådant tillstånd... på ett preparat som INTE är narkotikaklassat... och det var på väg mot "total-psykos" så hade jag inte vetat om vad hon stoppat i sig och vilken mängd så hade jag omöjligen kunnat klura ut om det var "äkta psykos" eller biverkning från en överdos medicin).
Senast redigerad av Hyperexium 2014-06-15 kl. 13:58.
Citera
2014-06-15, 14:26
Medlem
Citat:

Jo, för det är allmänt känt att om en torsk har raggat upp en prostituerad, knarkad och trasig person, och hon mår dåligt, då omfamnar han henne och säger att han struntar i den förväntade avsugningen eller analvåldtäkten. Detta händer hela tiden, det är därför som horvärlden är så gullig och torskar är "knights in shining armor".
Citera
2014-06-15, 14:32
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Jo, för det är allmänt känt att om en torsk har raggat upp en prostituerad, knarkad och trasig person, och hon mår dåligt, då omfamnar han henne och säger att han struntar i den förväntade avsugningen eller analvåldtäkten. Detta händer hela tiden, det är därför som horvärlden är så gullig och torskar är "knights in shining armor".

OK. Om du säger det så. Jag har själv ingen insikt i den världen nämligen. Jag kommenterade ditt citat för det lät som en grov och förolämpande kommentar om män i allmänhet. Men men.. sätter du det i nämnda kontext så.. fine.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-06-15 kl. 14:38.
Citera
2014-06-15, 14:47
Medlem
Citat:
OK. Om du säger det så. Jag har själv ingen insikt i den världen nämligen. Jag kommenterade ditt citat för det lät som en grov och förolämpande kommentar om män i allmänhet. Men men.. sätter du det i nämnda kontext så.. fine.

Det är ofta den bilden män har av kvinnor som håller på med prostitution.

Edit: Ingen insikt i den världen? Nähä, men du kan väl tänka och ta in information? Precis som att säga att du måste bli slagen först för att förstå att det gör ont.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-15 kl. 14:49.
Citera
2014-06-15, 15:01
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
men också fått 1500 (eller om det var tusen, minns inte riktigt)för att strippa i tio minuter

Haha, troligt att hon blandar ihop de summorna. Klassiskt exempel på uppmärksamhetshoreri-Berny.
Citera
2014-06-16, 01:54
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:

Citat Denosynlige:

Gör jag verkligen det? Jag har väl hävdat några gånger att hon har en svag variant utav Aspergers framför allt. Resten utav sakerna hon lider utav är svårt för mig att kategorisera då jag inte har direkt erfarenhet utav t ex bipolär sjukdom, etc (eller whatever som det egentligen handlar om). Men som jag sagt förut så är sannolikt en del orsakat utav felaktig medicinering och även drogintag (för jag har sett henne i just ett sådant tillstånd... på ett preparat som INTE är narkotikaklassat... och det var på väg mot "total-psykos" så hade jag inte vetat om vad hon stoppat i sig och vilken mängd så hade jag omöjligen kunnat klura ut om det var "äkta psykos" eller biverkning från en överdos medicin).

Men vad spelar det för roll? Hon har inte Asperger och hon säger till och med själv att hon inte har det. Det är typ du och kanske 2 till som tror att hon har det. Resten av oss har redan räknat ut att hon inte har det. Jag är ingen läkare och vet inte mer om Asperger än vad som står på wikipedia typ och detsamma gäller för dig. Men det är alldeles tillräckligt för att fatta att hon inte har det, inte ens en "svag variant". Mest av allt är hon en missbrukare med sönderknarkad hjärna, vilket förklarar en hel del. Det finns ingen poäng med att försöka lista ut vad som är den rätta diagnosen sålänge hon skiftar mellan att knarka och inte knarka, just nu snortar hon ritalinet ibland erkänner hon. Prova låta henne vara helt utan meds ett tag så kanske man kan börja fundera på vad hon lider av. Jag minns den tiden då hon gick hårt in för att vara ett schizofreni offer då hon påståd att hon inte såg skillnad mellan en telefon och en lampa om hon inte fick i sig sin antipsykotiska medicin som hon skulle. Sen blev hon helt plötsligt allergisk mot det. Men problem med att se skillnad på telefoner och lampor minns jag inte att hon sa något om då. Sen fattar man ju varför hon blir kvar på LSS boendet.
Man kan inte hjälpa dem som inte vill hjälpa sig själva nämligen. Det är förvaring helt enkelt, dom vet inte vars dom ska stoppa henne.

Jag rekommenderar inläggning och efter det nedtrappning av precis allt. Annars blir det ju så jävla svårt att veta vad som är vad och vad som är ut eller in och bak och fram. Stackars Theus behöver omplaceras. Man kan inte trycka in en brukshund i en rökig liten LSS lägenhet och förvänta sig att den ska må bra av att vara en sällskapshund. Och Berny bara för att du älskar Theus så betyder inte det att du är bra för honom för det.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-06-16 kl. 02:26.
Citera
2014-06-16, 06:13
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag är ingen läkare och vet inte mer om Asperger än vad som står på wikipedia typ och detsamma gäller för dig..

Fel. Jag har levt nästan hela mitt liv med två st - den ena har en stark variant och den andra har en svag variant. Det tog TID att komma på vad som var "fel" med dem (speciellt personen med svag AS) då ingen har diagnosen officiellt (vilket är väldigt vanligt faktiskt) men de flesta goda människokännarna jag mött i mitt vuxna liv kan konstatera det på ca 15-20 minuter att det är som det är med dem.

Jag ska också poängtera att Bernys AS syns hyfsat väl när hon är nykter.. i alla fall i mina ögon. Men detta är ju min subjektiva bedömning så på den punkten kan jag ej hävda total objektivitet så klart. Det KAN vara inslag utav något annat som liknar AS... jag har inte uteslutit det heller faktiskt.

EDIT/OT: Jag ska också lägga till att det finns en absurd övertro till läkare och psykologer ang deras kapacitet att ställa diagnoser (som dessutom ändras vartannat år ca) och bedöma människor generellt. Så du har MVG/5.0 i betyg... gör det dig till en bra människokännare? Nej. Det betyder endast att du är snabb och skicklig på att lära dig fakta och är mycket bra på "linjärt logiskt tänkande". Men "magin" sitter ju som bekant i den vita rocken varför jag föredrar läkare med vanliga kläder på sina jobb och som har en god självdistans. Ett vettigt råd till dagens ungdomar.. kolla vilka läkarstationer där den vita rocken INTE finns som arbetsklädsel.. faktiskt stor chans att du blir mycket bättre bemött där.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-06-16 kl. 07:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in