2010-07-02, 16:11
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headcleaner
Hur menar Tjelsi att det kommer sig att BP gick ut i sin blogg och högtidligt erkände att hon inte bara blåljugit om misshandln utan även sett till att han blev förföljd.

Kan tänka mig att du inte vill röja dina källor men en lite mer målande förklaring till ditt påstående kan väl vara på sin plats.

Hon tog tillbaka det, flera av hennes tidigare vänner har berättat att hon faktiskt blev slagen
Citera
2010-07-03, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
En fråga.

Om man inte "utvecklas" och inser att Berny faktiskt är psykiskt sjuk och att alla i tråden har fel om henne som inte tycker som du (till och med personer som känt/känner henne), är man pinsam då?
Sluta fråga så dumt!
Citera
2010-07-03, 03:54
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Sluta fråga så dumt!

Så att ifrågasätta Berny är inte blott pinsamt utan även dumt?

Hatar du Freud så mycket för vad han kunde frågat angående dig och ditt förhållande med henne som mammafigur eller pappafigur eller vad hon kan tänkas vara?
Citera
2010-07-03, 11:28
Medlem
Tjelsi: Ja hon tog tillbaka det, det vet vi, det jag inte kan se som trovärdigt är varför hon högtidligen tar tillbaka varje ord och ber om ursäkt för att hon ljugit om hon verkligen blivit utsatt för nåt.

Om hennes goda vänner verkligen kunde intyga att det var så skulle väl Berny ha sitt omtalade åtal klart, vi har ju hört i omgångar att "kan bevisa det för det finns bevis" det enda hon har är bilder på bilddagboken av blåmärken från en period som många skulle intyga att hon behövde ledas mellan sängen /pillerburken och toaletten, hur en tjej som hon kan få skrubbsår eller blåmärken i komplett nackat tillstånd kan se fler förklaringar på.

Om dessa trogna vänner skulle vittna om det de sett så kanske Berny skulle slippa att flytta efter Jonas och ständigt kolla upp var han bor och vem han umgås med, slippa mailhota hans vänner om att skicka torpeder om de fortsätter att träffa honom, men det vet du kanske inget in officiellt, men visst vore det skönt för henne att slippa söka upp honom gång på gång och bara skriva sina böcker istället, kanske en fiktiv berättelse som speglar det svenska rättssamhällets fel och brister när man avstår från att söka efter en man som gått under jorden och flyttat utomlands för att bli fri från sitt ex - Tänk om alla gjorde så?
Citera
2010-07-04, 12:04
Medlem
candyfleshs avatar
tycker också det e konstigt... hade hon vänner som kunde bekräfta misshandeln samt bildbevis borde det inte vara svårt att få honom dömd...
Citera
2010-07-06, 02:03
Medlem
shws avatar
Få inte den här tråden låst för OT, snälla?

För er som inte har helgon har Amelia uppdaterat sin dagbok med att hon fortfarande inte har nån lägenhet eller pengar men ändå lyckas köpa massa möbler...

Tänkte tillägga att det inte är alla i Bernys närhet som blir galna/knarkare, Amalia (flickvän/fästmö i slutet på Vingklippt Ängel) är drogfri, gift, har en son på fyra år, utbildad mentalskötare. Hon är dessutom politiker och planerar att plugga till präst, haha.
Citera
2010-07-06, 10:37
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Få inte den här tråden låst för OT, snälla?

För er som inte har helgon har Amelia uppdaterat sin dagbok med att hon fortfarande inte har nån lägenhet eller pengar men ändå lyckas köpa massa möbler...

Tänkte tillägga att det inte är alla i Bernys närhet som blir galna/knarkare, Amalia (flickvän/fästmö i slutet på Vingklippt Ängel) är drogfri, gift, har en son på fyra år, utbildad mentalskötare. Hon är dessutom politiker och planerar att plugga till präst, haha.

amalia är långt ifrån drogfri...okej,hon har lagt tjacket på hyllan men knaprar benso i mängder...
Citera
2010-07-06, 11:36
Medlem
shws avatar
Som hon får utskrivet, no? Klarar man av att vara politiker, ta hand om sitt barn (och djur) och sådär så är man knappast någon uberknarkare. Jag skulle heller inte kalla alla som går på benzo för knarkare, snarare sjuka.

Edit: Min 94-åriga farmor får benzo utskrivet för ångest sen hennes man dog för ett par år sedan. Hon tar en halv sobril på morgonen och en halv på kvällen för hon tycker det är så ensamt utan honom. Mellan den tiden spelar hon bowling (ja) och går ut och fikar med vänner. Knarkare?
Senast redigerad av shw 2010-07-06 kl. 11:48.
Citera
2010-07-06, 19:24
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Som hon får utskrivet, no? Klarar man av att vara politiker, ta hand om sitt barn (och djur) och sådär så är man knappast någon uberknarkare. Jag skulle heller inte kalla alla som går på benzo för knarkare, snarare sjuka.

Edit: Min 94-åriga farmor får benzo utskrivet för ångest sen hennes man dog för ett par år sedan. Hon tar en halv sobril på morgonen och en halv på kvällen för hon tycker det är så ensamt utan honom. Mellan den tiden spelar hon bowling (ja) och går ut och fikar med vänner. Knarkare?

du är väl inte en knarkare så länge du tar det som ordineras åt dig... men amalia blev ordinerad en burk med sobril som skulle räcka en månad... de räckte några dagar... sen köpte hon vänners och bekantas piller.

i mina ögon är hon inte en bra mamma eftersom hon ofta är full eller flöddrad när man hälsat på dem.
det är hennes man som håller ihop familjen...han är en toppenkille!
Citera
2010-07-06, 21:31
Medlem
shws avatar
Candyflesh: Ja, du vet väl mer än vad jag gör Jag har snokat runt Berny och hennes vänner sen Vingklippt Ängel kom ut, men jag har aldrig träffat nån av dem. Stackars barn om Amalia fortfarande håller på med sånt. Ska man knarka ska man fan inte ha barn (eller djur för den delen)
Citera
2010-07-06, 22:20
Medlem
candyfleshs avatar
Citat:
Candyflesh: Ja, du vet väl mer än vad jag gör Jag har snokat runt Berny och hennes vänner sen Vingklippt Ängel kom ut, men jag har aldrig träffat nån av dem. Stackars barn om Amalia fortfarande håller på med sånt. Ska man knarka ska man fan inte ha barn (eller djur för den delen)

han har en bra pappa som tur är... men jag vet inte hur mycket han vet (väljer att se) av amalias pillervanor/alkoholvanor å sen jobbar han ju medan hon är hemma som sjukskriven,

inte en chans att hon kommer att klara av en prästutbildning. det är hon alldeles för impulsiv samt instabil för...
Citera
2010-07-07, 16:01
Medlem
Till Candyflesh.
Känner du Amalia?
Det låter så när du skriver.
En av mina närmsta vänner är bästa vän med henne och inte mycket av det du skriver stämmer alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in