Citat:
Ursprungligen postat av
lillamopsen
Det finns väl fortfarande bilder på Emmas hund på hans Facebook. Där har han ju också, med Bernys hjälp, skrivit hånfulla meddelanden till henne den senaste tiden. Hans facebooknamn verkar också vara en pik till Emma. Att han och Berny ägnar sig åt att håna och mobba någon som verkar må skitdåligt är inte bara extremt omoget utan direkt osmakligt.
Som bekant har jag ju påpekat vid en hel del tillfällen att det förekommer en mobbningsatmosfär här inne i denna tråden men på en VISS nivå så är jag inte oskyldig till detta heller. Dock, som många andra i detta livet, så har jag minnen från det förflutna ang mobbning och hur det kan sluta för offren. På ETT sätt så förvånar det mig därför väldigt mycket att Berny håller på på detta sättet när denna tråd stundtals sett ut som den gjort. Åter igen.. på en VISS nivå är jag inte ett "oskyldigt lamm" när det kommer till dessa saker (så att ingen får för sig att jag kör min vanliga taktik med att placera mig över alla andra och spela perfekt)... jag tar väldigt allvarligt på sådana här saker (också när jag själv då råkar vara "smått elak").
För att säga det så enkelt som möjligt (och även citera från minnet vad en god vän sa till mig häromdagen).. hur mycket bättre vore världen inte OM folk var lite lite trevligare mot varandra generellt? Jag funderar på det... vet att många här inne gör det också... och Berny BORDE göra det också i allra högsta grad.
OM flera utav er har glömt följande (vilket det verkar som)... så skrev Berny för ca en månad sedan på sin blogg att opiater/opioider gör henne totalt egotrippad varpå jag kommenterade att så sker även för mig (så fort att jag sällan använder sådant annat än i "katastroflägen".. för jag upplever känslan som extremt obehaglig). Där har ni EN DEL utav förklaringen till varför hon nu beter sig som hon nu gör.. så vitt jag minns går hon nu på subutex (det är det va?) och den är ju långtidsverkande (jämfört med t ex heroin) så... ja...där har ni en del utav förklaringen!