Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Det tycks vara på det viset med Berny att det låter alltid som mest hopplöst där ett tag, för att sen helt plötsligt har hon insett sin egen styrka och hon vill vara så närvarande och andas glitter och fisa regnbågar och alla hennes vänner och partner är så underbara och allt är bara så underbart och euforiskt och sen helt plötsligt så har någon varit så stygg så stygg mot stackars lilla Berny och då haglar anklagelserna om misshandel och ditten och datten. Och sen börjar allt om igen. Demonerna skriker och kräver blod och droger måste man ha annars går det ju inte leva.
Hmm... Jag tycker du sammanfattade det där ganska bra.
Citat:
Sen tycker jag synd om hunden Milo, och nej man är inte i skick att ge en ytterst krävande hund av vallhundsras den mentala och fysiska stimulans den behöver om man ska vara stenad 24/7. Det fattar väl vem som helst? Sen att hunden skulle vara det minst viktiga i det här dramat som någon sa håller jag inte alls med om. Hunden är en oskyldig varelse men Berny har ju bestämt sig för att hennes liv ska vara hopplöst, då får hon väl knarka sönder sig då.
Precis det som jag och flera andra i den här tråden försökt påpeka gång på gång!
Om Berny nu verkligen
är en så stor djurvän (i nyktert tillstånd) som hon hävdar att hon är så förutsätter jag att hon inte bara skulle förstå, utan även berömma dom som i en situation som denna ägnar en tanke också på djuren och deras välbefinnande.
Och till alla er som tycker att det "tjatas en massa om den där hunden": det här är något som säger betydligt mer om er än om oss som "tjatar". Att det finns dom som bry sig så lite om en levande, kännande varelse som litar blint på den här människans omtanke och som dessutom
inte har något val gör mig illamående.
Speciellt när det börjar snackas om att det är
vi som brister i fråga om empati. Snälla...
Citat:
Hon lyckades sluta skära sig själv (så vitt jag vet ska hon då inte ha återfallit till självdestruktivt beteende) efter att han skadat sig själv i stort sett dagligen större delen av sitt liv. Då bör hon kunna lägga knarket på hyllan också eller?
Precis. Jag tror inte att någon här tvivlar på att hon skulle
kunna lägga av med knarket om hon verkligen
ville och var motiverad nog för att göra det. Men svaret på frågan om hon just nu VILL lägga det på hyllan fick vi väl besvarad i hennes senaste blogginlägg, eller?