2010-05-06, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Jag tycker hennes böcker talar för sig själva och klart man blir "hatisk" gentemot en person som behandlar sina djur som om de vore leksaker och inte levande varelser. T ex, hur f*n kan man låta sina katter nästan simma i sin egen avföring medan man gnäller att "demonerna skriker" och tjackar på.

Jag känner henne inte privat (som tur är) men jag kände en liten bipolär häxa en gång som umgicks i samma kretsar som Berny och hon hade ett och annat att berätta.
Wanna share..? Låter intressant..

Den Osynlige: Så det var som vi trodde då..? Att du blivit anmäld av henne själv för hon så gärna ville ha bort bloggen iom dess innehåll om brodern?
Senast redigerad av Xana 2010-05-06 kl. 23:07.
Citera
2010-05-06, 23:42
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Wanna share..? Låter intressant..

Den Osynlige: Så det var som vi trodde då..? Att du blivit anmäld av henne själv för hon så gärna ville ha bort bloggen iom dess innehåll om brodern?

Jag kan säga så mycket som att på en fest där Berny (hög som vanligt) och den bipolära häxan snackade med varandra pratade Berny mycket om "planer" hon hade som innefattade att hon skulle fejka ett "schizofren-anfall", eller vad man ska kalla det och skära sig jättemycket, ta knark och ringa psyk för hon tyckte att hon behövde lite "drama i sitt liv". Tydligen var hon av den uppfattningen att det hade gått lång tid och varit för lite attention runt henne och "det var på tiden att något gjordes åt det". "Demonerna" är ju lite av hennes adelsmärke.

Men det är ju också ett sätt att slösa skattepengar.
Senast redigerad av ontblod 2010-05-07 kl. 00:05.
Citera
2010-05-07, 00:47
Medlem
Denosynliges avatar
Xana: Jag vet inte på vems begäran bloggen stängdes ned, jag fick bara ett mail från någon på blogg.se om att de stängt ned bloggen och att jag riskerade en polisanmälan (eftersom att jag tydligen bröt mot deras användarvillkor samt PUL) om jag fortsatte att "blogga" på det viset. Antagligen är det någon som klagat annars hade den nog fått vara kvar eftersom den låg ändå uppe någon månad, men det kan ju egentligen ha varit vem som helst.

Sen var ju diskutera bloggen i klass av det här forumet dvs mestadels skvaller så jag tycker ju inte direkt att folk kunnat hänvisa till diskutera bloggen som en trovärdig källa. Folk skrev ju mestadels vad dom tyckte och tänkte om det hela precis som här. Sen må det ju kanske ha varit så att endel som skrevs där har varit sanning men det kan man ju aldrig veta riktigt säkert.

Sen kan jag tycka att det hon skriver om att hon känner sig som ett djur i en bur och vi bara sitter och glor och spekulerar och diskuterar om henne är lite fånigt. Visst absolut får hon tycka det är irriterande att folk ska ha tusen åsikter om henne osv, men snälla hade hon velat slippa det så kanske hon skulle ha hållit sig till att skriva fiktiva romaner istället. Vill hon inte att folk ska lägga sig i vad hon och Nicklas gör så kan hon ju alltid lösenordsskydda sin blogg och bara ge lösenord till dem hon vill ska kunna läsa. Men hon tycks ju gilla uppmärksamheten? Isf förstår jag inte vad problemet är.
Citera
2010-05-07, 14:29
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Xana: Jag vet inte på vems begäran bloggen stängdes ned, jag fick bara ett mail från någon på blogg.se om att de stängt ned bloggen och att jag riskerade en polisanmälan (eftersom att jag tydligen bröt mot deras användarvillkor samt PUL) om jag fortsatte att "blogga" på det viset. Antagligen är det någon som klagat annars hade den nog fått vara kvar eftersom den låg ändå uppe någon månad, men det kan ju egentligen ha varit vem som helst.

http://www.gratisforum.se/
Citera
2010-05-07, 17:41
Medlem
Santadunks avatar
äsh, ta bort
Senast redigerad av Santadunk 2010-05-07 kl. 18:00.
Citera
2010-05-07, 20:53
Bannlyst
Citat:

Sen var ju diskutera bloggen i klass av det här forumet dvs mestadels skvaller så jag tycker ju inte direkt att folk kunnat hänvisa till diskutera bloggen som en trovärdig källa. Folk skrev ju mestadels vad dom tyckte och tänkte om det hela precis som här. Sen må det ju kanske ha varit så att endel som skrevs där har varit sanning men det kan man ju aldrig veta riktigt säkert.

Sen kan jag tycka att det hon skriver om att hon känner sig som ett djur i en bur och vi bara sitter och glor och spekulerar och diskuterar om henne är lite fånigt. Visst absolut får hon tycka det är irriterande att folk ska ha tusen åsikter om henne osv, men snälla hade hon velat slippa det så kanske hon skulle ha hållit sig till att skriva fiktiva romaner istället. Vill hon inte att folk ska lägga sig i vad hon och Nicklas gör så kan hon ju alltid lösenordsskydda sin blogg och bara ge lösenord till dem hon vill ska kunna läsa. Men hon tycks ju gilla uppmärksamheten? Isf förstår jag inte vad problemet är.
Nej, jag håller med dig där, hon bjöd själv in folk till att ta del av hennes liv på de mest intima plan och det skvallras om ALLA kändisar, så det är något man får ta. Det vore som om Britney Spears skulle fått nerstängt sina fansidor där det skvallras så in i hela helvete.

Det var ju det bokbolaget menade när de förklarade för henne om hon verkligen ville lämna ut sig så? Kändisskap är inget man kan sätta av och på, man kan inte bara delge de bra bitarna för att stänga av när det inte passar längre. Dumt att de stängde ner bloggen för det påvisar den svenska censuren.
Citera
2010-05-08, 16:19
Medlem
xinvictaxs avatar
Citat:
Det tycks vara på det viset med Berny att det låter alltid som mest hopplöst där ett tag, för att sen helt plötsligt har hon insett sin egen styrka och hon vill vara så närvarande och andas glitter och fisa regnbågar och alla hennes vänner och partner är så underbara och allt är bara så underbart och euforiskt och sen helt plötsligt så har någon varit så stygg så stygg mot stackars lilla Berny och då haglar anklagelserna om misshandel och ditten och datten. Och sen börjar allt om igen. Demonerna skriker och kräver blod och droger måste man ha annars går det ju inte leva.

Hmm... Jag tycker du sammanfattade det där ganska bra.

Citat:
Sen tycker jag synd om hunden Milo, och nej man är inte i skick att ge en ytterst krävande hund av vallhundsras den mentala och fysiska stimulans den behöver om man ska vara stenad 24/7. Det fattar väl vem som helst? Sen att hunden skulle vara det minst viktiga i det här dramat som någon sa håller jag inte alls med om. Hunden är en oskyldig varelse men Berny har ju bestämt sig för att hennes liv ska vara hopplöst, då får hon väl knarka sönder sig då.

Precis det som jag och flera andra i den här tråden försökt påpeka gång på gång!

Om Berny nu verkligen är en så stor djurvän (i nyktert tillstånd) som hon hävdar att hon är så förutsätter jag att hon inte bara skulle förstå, utan även berömma dom som i en situation som denna ägnar en tanke också på djuren och deras välbefinnande.

Och till alla er som tycker att det "tjatas en massa om den där hunden": det här är något som säger betydligt mer om er än om oss som "tjatar". Att det finns dom som bry sig så lite om en levande, kännande varelse som litar blint på den här människans omtanke och som dessutom inte har något val gör mig illamående.

Speciellt när det börjar snackas om att det är vi som brister i fråga om empati. Snälla...

Citat:
Hon lyckades sluta skära sig själv (så vitt jag vet ska hon då inte ha återfallit till självdestruktivt beteende) efter att han skadat sig själv i stort sett dagligen större delen av sitt liv. Då bör hon kunna lägga knarket på hyllan också eller?

Precis. Jag tror inte att någon här tvivlar på att hon skulle kunna lägga av med knarket om hon verkligen ville och var motiverad nog för att göra det. Men svaret på frågan om hon just nu VILL lägga det på hyllan fick vi väl besvarad i hennes senaste blogginlägg, eller?
Citera
2010-05-16, 19:30
Bannlyst
"Läs min blogg alla ni som undrar över berny, och berny och mig osv.
Har knappt skrivit något idag men det finns så mycket att berätta att det är sinnessjukt och jag har valt att nu gå ut med vårt sk förhållande och vad jag vet pg av att berny inte bara stulit alla mina ägodelar, vägrar betla igen de pengarna hon lånade då jag fick arv av mamma förra jul, utan hon ljuger ihop saker till sina böcker, och hon bryr sig inte om att hon påverkar unga tjejer som mår dåligt, hon berättade för mig att någon tjej som var 14 tagit livet av sig för att berny inte svarade på hennes mail och hon skrev, om du inte svarar tar jag livet av mig, men det bryr hon sig inte om, hon säger att det är inte hennes ansvar, utan hon skriver listor på hur hon ska bli mera känd, och rik och hur hon ska slå igenom utomlands,
hon vill ju tex byta bokförlag från forum till pirat för pirat ger mest pengar.
sick, "

Skrivet av Amelia hon delade huset med. Kan detta vara sant?
Citera
2010-05-16, 20:05
Avslutad
Citat:
Länk?
Citera
2010-05-16, 21:16
Medlem
BlotGoths avatar
http://ameliawrappedinplastic.blogspot.com/2009/10/omg-jag-har-inget-liv.html
Citera
2010-05-17, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
http://ameliawrappedinplastic.blogspot.com/2009/10/omg-jag-har-inget-liv.html
Egentligen taget ur Amelias Helgondagbok, där hon går under namnet "ComaWhite".
Citera
2010-05-17, 09:36
Medlem
Citat:
"Läs min blogg alla ni som undrar över berny, och berny och mig osv.
Har knappt skrivit något idag men det finns så mycket att berätta att det är sinnessjukt och jag har valt att nu gå ut med vårt sk förhållande och vad jag vet pg av att berny inte bara stulit alla mina ägodelar, vägrar betla igen de pengarna hon lånade då jag fick arv av mamma förra jul, utan hon ljuger ihop saker till sina böcker, och hon bryr sig inte om att hon påverkar unga tjejer som mår dåligt, hon berättade för mig att någon tjej som var 14 tagit livet av sig för att berny inte svarade på hennes mail och hon skrev, om du inte svarar tar jag livet av mig, men det bryr hon sig inte om, hon säger att det är inte hennes ansvar, utan hon skriver listor på hur hon ska bli mera känd, och rik och hur hon ska slå igenom utomlands,
hon vill ju tex byta bokförlag från forum till pirat för pirat ger mest pengar.
sick, "

Det tror jag absolut är sant då jag själv hört dessa saker, men är det här nya inlägg eller vad? Amelia har ju gått vidare så varför blogga om det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in