2014-02-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny prioriterar att tatuera sig över att betala sina skulder och sina mat fakturor. Jag är inte förvånad. Jag börjar tro att hon aldrig haft för avsikt att någonsin betala tillbaka sina skulder, hon samlar dem hellre på hög verkar det som. Hon verkar då inte dra sig för att dra på sig mer iaf.

Men allvarligt hur blåögda kan man vara? VARFÖR skulle hon betala skulderna?! B lever kortsiktigt som missbrukare och har inte tillräckligt mycket att vinna på att betala av skulder i flera år.

Ni som skriver här regelbundet framstår som väldigt instabila. Det är konstigt att vara så känslomässigt engagerade som många är, i en enda tjejs desperata liv.
Citera
2014-02-26, 20:20
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Berny prioriterar att tatuera sig över att betala sina skulder och sina mat fakturor. Jag är inte förvånad. Jag börjar tro att hon aldrig haft för avsikt att någonsin betala tillbaka sina skulder, hon samlar dem hellre på hög verkar det som. Hon verkar då inte dra sig för att dra på sig mer iaf.

Såg tatueringen nu,kan inte kostat alldeles för mycket. Så då kan jag förstå att hon gjorde den. Hade det varit en hel sleeve hade jag dock reagerat.
Citera
2014-02-26, 22:10
Medlem
Denosynliges avatar
Såg nu att Berny skrivit ett svar på tal om just det jag skrev om senast. Och jag vill bara säga till dig Berny att bara för att du skriver och delar med dig av dina erfarenheter så gör det inte det okey att bedra och lura folk som du gör för det. Försök inte ens rättfärdiga det för det finns i princip inga omständigheter som gör det okey, att man är missbrukare är bara en usel ursäkt.

Och du får tatuera hela kroppen om du vill men sålänge du inte betalar av någonting för dina skulder så kan jag tyvärr inte tycka att du prioriterar rätt vad gäller din ekonomi. Som en ansvarstagande vuxen ska man betala skulder om man har sådana. Att du i perioder missbrukar är ingen ursäkt för att strunta i sina skulder. Och dom som du är skyldig pengar, hur är det deras problem att du är missbrukare liksom? Att du är psykiskt sjuk är inte heller en ursäkt för sånt du gör Berny, bara så du vet.
Förklaring, absolut. Ursäkt, nej.
Om du känner att du i normala fall inte har "råd" att betala av skulderna, så kanske du borde passa på när du kommer över extra pengar. Och jag förstår att tatueringen betyder för dig men det spelar liksom ingen roll, vi lever i den riktiga världen där var och en tar sitt ansvar och räkningar och skulder är det man betalar i första hand inte sjungande pingviner, tatueringar och knark. Har man skulder får man stå sitt kast, du har liksom inte fått skulder pga smarta ekonomiska beslut. Du är inget offer i den här frågan Berny, spelar ingen roll att du är missbrukare och psykiskt sjuk. Du är som en bortskämd unge "jag MÅSTE få unna mig det här, det FÖRTJÄNAR jag!!" Nej Berny det gör du inte, inte sålänge du bedrar och lurar folk. Gör rätt för dig så kan du börja unna dig saker som du förtjänar med gott samvete istället. Du har varit hemlös så DU om någon borde förstå vikten av att var TACKSAM för det man har. Det finns dem som ingenting har. Så länge du betalar dina räkningar och skulder så finns det inte en jävel som bryr sig vad du annars lägger dina pengar på.

Jag vill också tatuera mig, men jag har lite skulder kvar att betala så jag kan inte tatuera mig än, och det är så man får tänka. Andra ska inte behöva lida bara för att jag vill göra en tatuering liksom. Så tänker då jag iaf.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-02-26 kl. 22:18.
Citera
2014-02-26, 23:03
Medlem
Nu bekräftar hon HIV-ryktet. Jahaja.
Citera
2014-02-26, 23:24
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Nu bekräftar hon HIV-ryktet. Jahaja.

Nähä? Det gör hon väl inte? Eller är det jag som missuppfattat vad hon skriver?

"Risken ansågs så stor att jag sattes in på bromsmediciner för det kan både stoppa HIV om det sätts in direkt och dessutom göra att man har bättre förutsättningar att behandlas om det efter ett halvår visar sig att man fått HIV. Det är nämligen på det sättet att HIV kan ta upp till ett halvår från smittotillfället innan det kan konstateras. Jag åt alltså bromsmediciner trots att jag fick svaret att jag inte hade smittats vid det tillfället."

och

"Nu har jag gjort en blodscreening eftersom jag varit aktiv i missbruk en period igen och det är för säkerhets skull och jag har inget skäl att tro att jag har det. Jag får svar om cirka en vecka eller två personligen av läkaren."

Hon skriver ingenstans att hon faktiskt HAR hiv?
Om du syftar på hennes avslutningstext "puss från hivhoran med skulder" så hoppas jag att du vet vad sarkasm är.
Citera
2014-02-27, 03:05
Medlem
Citat:
Såg nu att Berny skrivit ett svar på tal om just det jag skrev om senast. Och jag vill bara säga till dig Berny att bara för att du skriver och delar med dig av dina erfarenheter så gör det inte det okey att bedra och lura folk som du gör för det. Försök inte ens rättfärdiga det för det finns i princip inga omständigheter som gör det okey, att man är missbrukare är bara en usel ursäkt.

Och du får tatuera hela kroppen om du vill men sålänge du inte betalar av någonting för dina skulder så kan jag tyvärr inte tycka att du prioriterar rätt vad gäller din ekonomi. Som en ansvarstagande vuxen ska man betala skulder om man har sådana. Att du i perioder missbrukar är ingen ursäkt för att strunta i sina skulder. Och dom som du är skyldig pengar, hur är det deras problem att du är missbrukare liksom? Att du är psykiskt sjuk är inte heller en ursäkt för sånt du gör Berny, bara så du vet.
Förklaring, absolut. Ursäkt, nej.
Om du känner att du i normala fall inte har "råd" att betala av skulderna, så kanske du borde passa på när du kommer över extra pengar. Och jag förstår att tatueringen betyder för dig men det spelar liksom ingen roll, vi lever i den riktiga världen där var och en tar sitt ansvar och räkningar och skulder är det man betalar i första hand inte sjungande pingviner, tatueringar och knark. Har man skulder får man stå sitt kast, du har liksom inte fått skulder pga smarta ekonomiska beslut. Du är inget offer i den här frågan Berny, spelar ingen roll att du är missbrukare och psykiskt sjuk. Du är som en bortskämd unge "jag MÅSTE få unna mig det här, det FÖRTJÄNAR jag!!" Nej Berny det gör du inte, inte sålänge du bedrar och lurar folk. Gör rätt för dig så kan du börja unna dig saker som du förtjänar med gott samvete istället. Du har varit hemlös så DU om någon borde förstå vikten av att var TACKSAM för det man har. Det finns dem som ingenting har. Så länge du betalar dina räkningar och skulder så finns det inte en jävel som bryr sig vad du annars lägger dina pengar på.

Jag vill också tatuera mig, men jag har lite skulder kvar att betala så jag kan inte tatuera mig än, och det är så man får tänka. Andra ska inte behöva lida bara för att jag vill göra en tatuering liksom. Så tänker då jag iaf.

Hmh..Jag instämmer. Har sett folk leva på existensminimum och levt på typ makaroner och vatten men gjort sig själva skuldfria. Att det känns övermäktigt att sitta med en halv mille i skuld kan jag förstå men det GÅR! Betala in lite här, lite där o.s.v...VISA dem du vill göra rätt för dig, Berny! Ingen ska behöva förklara detta för en, det ska man begripa automatiskt.

Börja med Maddes 50.000 t.ex. (Lr någon annan mindre skuld) 3800 är existensminimum, soc betalar elen åt en..får du aktivitetsersättning ligger den på typ 6.800 i månaden..där har du att betala c:a 5.000 i månaden, vilket innebär att du kan bli skuldfri på cirkus 10 månader vilket inte ens är ett år och då är du av med en skuld och är skyldig 50.000 mindre, sen tar du nästa och sen nästa.
Citera
2014-02-27, 09:48
Medlem
Gafflens avatar
Jag tycker att hon borde inse att det kommer provocera fram en reaktion när en människa som har skulder upp till öronen går och köper någonting istället för att betala tillbaka det personen är skyldig.

Förvisso kan den tatueringen inte varit speciellt dyr, men det är en PRINCIPSAK Berny.
Det är inte första, andra eller tredje gången du går ut och köper saker du egentligen inte har råd med.
Eller ska jag påminna dig om cigg på krita.

Om jag vänder på det hela, hur kul skulle du tyckt att det var om någon som var skyldig dig flera tusen bara struntade i att betala tillbaka och går och köper en bunt med olika grejer istället?

Jag tror att du skulle kunnat få ordning på detta om du inte bara duckar för sanningen, och ibland så kommer ju sanningen ikapp dig och då blir det ju skit jobbigt, men ibland behöver det vara skit jobbigt innan man kommer rätt igen.

För din skull och för dom andras skull, BÖRJA BETALA tillbaka det du är skyldig.
Sen bryr vi oss inte vad du gör med dina pengar.
Citera
2014-02-27, 10:10
Medlem
En annan sak jag tänkt på är något ni nog inte lagt märke till men på fotot högst upp på bloggen ovanför inlägget "Puss Pussy" har hon alltså tre blåmärken på halsen. Säkerligen efter gubbens fingrar. Kan så vara att de haft strypsex och okej, var och en för sitt men saken är att Berny ÄR ett barn av övergrepp och att hon fortsätter i vuxen ålder med våldssex tyder på att hon fortsätter övergreppen genom att skada sig själv. Menar inte att låta som någon hobbypsykolog men gillar inte det alls.

Berny, du får inte fortsätta förnedringen av dig själv genom din kropp med att söka upp gubbar och ha våldsamt sex med dem. Pay or no pay, snälla? Fan, hela mitt jävla hjärta blöder när jag ser detta självhat som garanterat härstammar från övergreppen. Övergrepp raderas inte ur ens psyke över en natt, det förstår jag också men just därför måste man ta hand om sig och se upp för vilka man umgås med som vuxen. Gud jag vill så gärna ta tag i dig och mamma dig, tös lilla! Att faktiskt ta betalt för sex och sedan ha det med gubbar jag tror de flesta unga kvinnor inte skulle ta i med tång och på allt det våldsamt också..? Uhha! Tjejen du förtjänar ju så mycket BÄTTRE!

Fan, när t.o.m. arga penispung blir blödig är det illa.

Men sen är terapier landet genom KASST! Vanlig öppenvård har bara dynamisk samtalsterapi samt KBT. I dessa terapier nekas man att tala om sin barndom och lösa knuten som sitter på djupet.."Vi håller oss till nuet!" Som att gå på djupvävnadsmassage, mötas av en bitchslap och gå hem ungefär. Fy fan för sveriges jävla öppenvård! Fatta hur många som mår så kasst men aldrig får rett upp sina knutar under ytan. Men skicka fakturor är de bra på! Jävla..JÄVLAR!

God damn..vill fan rädda henne. Och vad är det för jävla svin som går med på detta? Mysfarbrorn borde ha STRYK! Nu jävlar går penispungen upp i limningen!

Hmm..detta får mig att undra om att inte betala in sina skulder kan vara ännu ett sätt att skada sig maximalt på? Det genererar ju ränta och räntan ökar skulden som till sist är olöslig och väldigt få får skuldsanering, då snackar vi belopp på 800.000 och sanering får man alltså EN gång i livet och får därefter leva på existensminimum (4.000 enligt fogdens tabell) i de 5 efterföljande åren..
Citera
2014-02-27, 10:23
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
En annan sak jag tänkt på är något ni nog inte lagt märke till men på fotot högst upp på bloggen ovanför inlägget "Puss Pussy" har hon alltså tre blåmärken på halsen. Säkerligen efter gubbens fingrar. Kan så vara att de haft strypsex och okej, var och en för sitt men saken är att Berny ÄR ett barn av övergrepp och att hon fortsätter i vuxen ålder med våldssex tyder på att hon fortsätter övergreppen genom att skada sig själv. Menar inte att låta som någon hobbypsykolog men gillar inte det alls.

Kan även vara sugmärken, tror mer på det.
Men oavsett så är relationen inte sund eftersom hon haft tusen sådana här relationer förut.

Vad hände med Miia, Berny behöver fler Miia.
Citera
2014-02-27, 10:34
Medlem
Hyperexiums avatar
Angående moral och principsaker. Här inne vill folk slå Berny i magen och dylikt. Vilka fan är NI att tala om moral? Ett evigt jävla tjat om pengar också... som om pengar var det viktigaste i världen. Du föddes utan den metallen och du kommer dö utan den. Vilka är ni förresten? Surrogatföräldrar till Berny? Sveriges samlade elitstyrka på just svenskhet? Det verkar ju inte bättre. Så jag har ett förslag:

Överlämna det här till myndigheterna och skippa erat jävla falska moralprat (skulle ju i och för sig leda till att ca 90% utav alla här slutade posta.. like bra det)... det är i själva verket NI som skämmer ut er. Ni kan också känna er trygga i att era skattepengar numera går till ALLT som är fel så ni behöver inte klaga över ett enda fall när hela systemet missbrukas utav människor vissa valde till att sitta vid makten.

"Then suddenly it happened
I lost every dime
But I'm richer by far
With a satisfied mind

Money can't buy back
Your youth when you're old
Or a friend when you're lonely
Or a love that's grown cold"
Senast redigerad av Hyperexium 2014-02-27 kl. 10:58.
Citera
2014-02-27, 10:59
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Kan och blir är två olika saker. De sätter inte någon på rättspsyk över ett ringa narkotikabrott. Punkt.

Klart som fan kan och blir är olika saker. Men jo, det kan fortfarande bli en vända på rättspsyk, finns som sagt folk som hamnat där för en stulen parfymflaska. Sedan att det inte är särskilt sannolikt är en helt annan sak. Men det är väl i vanlig ordning svårt för dig att läsa.
Ringa narkotikabrott kan ge fängelse max 6 månader, går personen inte att ha på anstalt flyttas man, precis som de gör med vissa häktade personer.
Men Berny kommer inte dömas till det för hon precis påbörjat/ska påbörja en ny behandling. Punkt slut.
Citera
2014-02-27, 12:18
Medlem
Hyperexium; Du som känner henne, vad tror du om Bernys självskadebeteende? Tror du det sexuella beteendet är ett resultat av övergreppen?

Gafflen: jag tvivlar. Kollar du på hur de är placerade så är de efter fingrar. Någon måste ha greppat om hennes hals och det ordentligt.

Edit: Janne säger det inte är han nu. Då är det alltså fler män involverade i sexakter med fröken. Gillar inte detta alls, det lutar åt prostitution. :/ Snälla Berny,du måste sluta straffa dig själv.
Senast redigerad av Pajnispung 2014-02-27 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in