Hyperexium; Du som känner henne, vad tror du om Bernys självskadebeteende? Tror du det sexuella beteendet är ett resultat av övergreppen?
Eftersom du ställer en direkt fråga till mig så ska jag också svara men svaret blir i indirekt form och jag kommer svara generellt om mig själv men även vad som väldigt ofta sker i sådana och liknande sammanhang.
Det är så att har någonting traumatiskt pågått under en längre tid eller varit tillräckligt starkt (kan vara allt från övergrepp till fysisk sjukdom, osv) så är det inte alltför sällan som man utvecklar en form utav hat-älskande attityd till det som har hänt och om kroppen och sinnet därmed blivit van vid en emotionell paradox så kommer den att finnas kvar väldigt länge i livet och en önskan/begär om att vilja återuppleva den gång på gång KAN vara ett inslag i det hela. Ja, jag har en sådan problematik... dock inte inom det området du frågar om.
Jag svarade på detta sättet för att inte lägga orden i mun på Berny för det är troligen väldigt personligt för henne. Om hon vill svara på det i något sammanhang någon gång, hur det egentligen ligger till, så är det upp till henne.
Hyperexium; Du som känner henne, vad tror du om Bernys självskadebeteende? Tror du det sexuella beteendet är ett resultat av övergreppen?
Gafflen: jag tvivlar. Kollar du på hur de är placerade så är de efter fingrar. Någon måste ha greppat om hennes hals och det ordentligt.
Edit: Janne säger det inte är han nu. Då är det alltså fler män involverade i sexakter med fröken. Gillar inte detta alls, det lutar åt prostitution. :/ Snälla Berny,du måste sluta straffa dig själv.
1, Jag skulle inte sätta emot din teori där eftersom det sätter stora spår och ger en skev syn på sex i det flesta fallen.
Jag har varit med om övergrepp och jag har hållit på som Berny så jag kan nog bekräfta din teori där.
2. Det kan vara strypgrepp men borde dom inte vara lite längre då eftersom man stryper med mer än bara fingertopparna, men jag vet inte!
3.Berny har redan skrivit i något inlägg att hon strippat för män osv på senaste, synd eftersom att hora ut sig inte gör det bättre någonstans.
Anonymous Idag, 11:34
To all those on Flashback who believe I had been violent with Berny...I did not do anything of the sort. I haven't even seen Berny recently.
Ja, Janne litar jag inte ett dugg på! Mysfarbror my ass..Äckligt. Han borde se henne som sin dotter och inte som någon att sexa sig med. Putt blir jag.
Hyperex: Minns att hon skrev i en av sina böcker att hon gillar våldssex och att hon hade det med Jonas.
God damn! Kan någon ge flickebarnet en påse chips och några klappar på huvudet istället? Varför ska folk alltid utnyttja de som mår dåligt? Förstår mig inte på folk. Det sista man tänker på är väl att göra en som varit med om så hemska saker ännu mer illa? Man vill väl hjälpa dem istället om man har ett hjärta överhuvudtaget? Fan är det med folk alltså..?
Pajnispung rant over'n out.
*Går och dränker mig i handfatet*
(Förlåt Berny om att ta upp etta får dig må än sämre men någon måste reagera. Det sista du behöver är att göra dig mer illa.)
Ja, Janne litar jag inte ett dugg på! Mysfarbror my ass..Äckligt. Han borde se henne som sin dotter och inte som någon att sexa sig med. Putt blir jag.
Hyperex: Minns att hon skrev i en av sina böcker att hon gillar våldssex och att hon hade det med Jonas.
Nu ska vi ju också ha i minne att det är internet vi sitter på och där de som vill vara anonyma även kan vara hyfsat anonyma så jag kan knappast döma ut den här Janne pga några få poster från någon som har en förkärlek för att skriva på engelska.. jag vet inte riktigt VAR logiken ligger i att göra sådana antaganden men å andra sidan så är det ju en tendens i denna tråden att spekulera hejvilt och anta div märkliga scenarion i still med att t ex "superman414" verkligen är Fredrik Reinfeldt i sin hemliga internet-skepnad.
Jag minns faktiskt inte den detaljen från hennes böcker måste jag säga... jag skyller dock på mitt dåliga minne om det nu är så som du säger.
Nähä? Det gör hon väl inte? Eller är det jag som missuppfattat vad hon skriver?
"Risken ansågs så stor att jag sattes in på bromsmediciner för det kan både stoppa HIV om det sätts in direkt och dessutom göra att man har bättre förutsättningar att behandlas om det efter ett halvår visar sig att man fått HIV. Det är nämligen på det sättet att HIV kan ta upp till ett halvår från smittotillfället innan det kan konstateras. Jag åt alltså bromsmediciner trots att jag fick svaret att jag inte hade smittats vid det tillfället."
och
"Nu har jag gjort en blodscreening eftersom jag varit aktiv i missbruk en period igen och det är för säkerhets skull och jag har inget skäl att tro att jag har det. Jag får svar om cirka en vecka eller två personligen av läkaren."
Hon skriver ingenstans att hon faktiskt HAR hiv?
Om du syftar på hennes avslutningstext "puss från hivhoran med skulder" så hoppas jag att du vet vad sarkasm är.
Men lilla vännen, lugna dig. Givetvis menade hon inte allvar med "hivhora", jag har läst inlägget & birde väl slängt in ett "iprincip", då A skrikit sig hes på de flesta ställen om att B skulle ha hiv & B har av förståeliga skäl inte velat prata om det. Inte för att jag någonsin trott på A heller men ja.
Jag skrev inte att hon har hiv. Jag skrev att hon bekräftar _ryktet_, vilket hon gör genom att förklara situationen. Sedan borde jag kanske valt ett bättre ord än bekräfta.
Jag är inte ute efter att sitta & gapa "hiiiiiv!" med pekpinnar utan tyckte det var värt att nämna då folk i århundraden (OBS överdrift!!111) skrivit om B & sjukdomar både om henne & till henne.
Jag tycker bara det är hemskt med sjukdomar oavsett & jag har fan inte varit snäll jämt (& helt ärligt vill jag be B om ursäkt, för oavsett om jag haft stunder då jag inte hållt med dig & diggat vad du gjort så är det gammalt, nångång ska man gå vidare), men jag tucker det är sjukt svinigt med dessa sjukdomsrykten som pågått i åratal.
Så. Nöjd?
Satan i gatan vad ni gafflar här inne. Rena hönsgården.
Berny ser för bedrövlig ut på de senaste bilderna för övrigt. Gillade aldrig det röda håret men den där blonderingen stjälpte definitivt mer än den hjälpte. Hon ser 10 år äldre ut än hon är. Applicera på det smutsigt smink i hela ansiktet, cigg i munnen, smutsigt hår och ett missbruk som satt sina spår i ansikte (och kropp). Oy vey.
Jag måste dock säga att jag mest tycker synd om Berny, inte för att hon är oskyldig ( vilket hon inte är ) men för att hon ALDRIG vill komma ur den onda spiralen.
Helt ärligt Berny jag vill dig inget ont längre även fast det verkar som det men det går inte att ducka verkligheten hur länge som helst.
Jag måste dock säga att jag mest tycker synd om Berny, inte för att hon är oskyldig ( vilket hon inte är ) men för att hon ALDRIG vill komma ur den onda spiralen.
Helt ärligt Berny jag vill dig inget ont längre även fast det verkar som det men det går inte att ducka verkligheten hur länge som helst.
Nu är det så att jag råkar veta åtminstone en del av anledningen till det du undrar över här (tänker dock inte säga det)... sen vad du menar i slutet är inte exakt klart för mig eftersom jag inte känner dig men det går alldeles utmärkt att ducka vekligheten hur länge som helst eller rättare sagt tills det tar slut helt enkelt (vilket kanske var det du menade). En gång i tiden hörde jag en person säga "jag skulle ALDRIG kunna skada någon medvetet"... och jag tror att personen till stora delar höll det genom åren för det är den person jag känner. Men manipulerar du med din personlighet på kemisk väg (av x-olika anledningar)... då har du inte längre någon större kontroll över dina handlingar, tankar och känslor. Javisst, det är Berny jag syftar på här. Och jag tillägga en annan sak också... jag har tagit enorma risker själv... jag skulle kunna säga att "jag hade inget val" men det hade jag (jag ska dock inte säga vad för val däremot) men jag ansåg att de risker som jag visste ingick i vissa saker var värda att ta.. när jag tittar tillbaka på åren som har gått så finns det INGEN ånger.. hade jag dock haft lite lite mer otur och lite lite "mindre hjärna" s a s.. då hade det kunnat gå riktigt snett.
"And that's the way it is" (Celine Dion mitt i allt men tyckte det var trevligt att avsluta just den här texten med en referens till den låten )
Nu ska vi ju också ha i minne att det är internet vi sitter på och där de som vill vara anonyma även kan vara hyfsat anonyma så jag kan knappast döma ut den här Janne pga några få poster från någon som har en förkärlek för att skriva på engelska.. jag vet inte riktigt VAR logiken ligger i att göra sådana antaganden men å andra sidan så är det ju en tendens i denna tråden att spekulera hejvilt och anta div märkliga scenarion i still med att t ex "superman414" verkligen är Fredrik Reinfeldt i sin hemliga internet-skepnad.
Jag minns faktiskt inte den detaljen från hennes böcker måste jag säga... jag skyller dock på mitt dåliga minne om det nu är så som du säger.
Kanske för att han är mycket äldre, gift (!!) och uttalar sig skumt om både knark och mer? Gubben är weird, punkt. Ser vem som helst.
Håller helt med dig om att personligheten förändras vid intag av kemikalier. Det förändrar nämligen kemin i hjärnan vid långvarigt missbruk. :/ Samtidigt är det ju glasklart att någon som blivit så sparkad på och missbrukad själv, som en docka man idkar sex med, sånt glöms inte över en natt och är svårt att få bukt med. Önskar så hårt att hon kunde bli ren och få ordentlig terapi där de rotade upp allt gammalt så hon kunde börja ett nytt liv. Gud vad jag önskar det för henne!
Senast redigerad av Pajnispung 2014-02-27 kl. 22:04.