2014-02-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbielicious
Alltså åh tyst. En collie är en brukshund, alltså en aktiv hund som kräver promenader och annan aktivering i form av lydnadsträning eller annat. Berny verkar för det första inte ens ha det hundintresset, och för det andra så verkar hon inte veta speciellt mycket alls om sin ras. Därför tycker jag att det är jätteorättvist av henne att behålla Theus. Jag förstår ju att det är jobbigt att lämna bort sin hund, men när det kommer till djur får man faktiskt sluta vara så himla egoistisk! Hur kan man ens tro att man kan ta hand om en hund när man inte ens kan ta hand om sig själv?

Ja, det är nog bättre att den omplaceras och kommer till en familj som slår och sparkar skiten ur den där de får leva i sin egen avföring som i dokumentären jag a in. Du kanske borde se den? Hunden har det bra. Sluta snacka skit och yttra dig istället när du sett RIKTIGT plågeri. Vet du vilka Länsstyrelsens djurskydd är? Inte ens chans att de hade gått in och omhändertagit hunden i ett så fint skick han är. Lägg energin på de riktiga djurplågarna istället och sluta tramsa. Hunden har det bra, Punkt.
Citera
2014-02-04, 02:55
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ja, det är nog bättre att den omplaceras och kommer till en familj som slår och sparkar skiten ur den där de får leva i sin egen avföring som i dokumentären jag a in. Du kanske borde se den? Hunden har det bra. Sluta snacka skit och yttra dig istället när du sett RIKTIGT plågeri. Vet du vilka Länsstyrelsens djurskydd är? Inte ens chans att de hade gått in och omhändertagit hunden i ett så fint skick han är. Lägg energin på de riktiga djurplågarna istället och sluta tramsa. Hunden har det bra, Punkt.

Eh va?? Vad är det som säger att han kommer bli slagen och sparkad och leva i sin egen avföring bara för att han blir omplacerad? Du drar ju helt sinnessjuka slutsatser! Lider du av vanföreställningar eller?? Om Berny ska omplacera Theus så är det ju då hennes ansvar att bedöma vad som blir det optimala nya hemmet för honom. Du säger att hunden har det bra, det syns säger du. Så du menar då att hon klarar av att ge Theus allt han behöver TROTS att hon är påverkad av dödsknark men du tror att Berny är så pass förståndshandikappad att om hon omplacerar honom så kommer han hamna på ett ställe där han blir misshandlad?? Det går inte ihop för mig. HUR i hela friden resonerar du egentligen??

Hunden har det bra?? Hon slår och sparkar inte honom, nej förmodligen inte. Men han är VANSKÖTT! Spelar ingen roll hur fin han är på bilderna, det är INTE nyttigt för Theus att vara med Berny när hon KNARKAR. Det borde du förstå själv, eller så kanske det är du som är förståndshandikappad som inte förstår hur olämpligt och osunt det är med en drogpåverkad matte som inte orkar ge tillräcklig motion och stimulans. Förklara gärna för mig HUR det går till att Berny orkar rasta och aktivera Theus x antal timmar om dagen när hon antingen är nerknarkad på heroin eller är abstinent! Du kanske inte vill se det som djurplågeri men med en sådan tillvaro så blir det djurplågeri i längden. Som någon skrev så är djur och knark två heeelt skilda saker som aldrig borde ha med varandra att göra.

Jag vill inte ens spekulera i vad du hade sagt om Theus varit hennes lille son istället för hennes lille gangsterhund...
Citera
2014-02-04, 10:27
Medlem
EttNypons avatar
Citat:
Då vet du inte vad djurplågeri är. Jag yttrar mig precis när jag vill, får folk vara hur trötta på mig de vill. Vad är du för en människa som yttrar dig så anyway? Usch!

Jag vet precis vad djurplågeri är och nu ska jag göra som så många andra, nämligen sätta dig på ignore för det kommer bara skit ur dig.

Fint att Berny totalförstör sitt hår så hon ser ännu mer sliten ut.
Citera
2014-02-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Om nu Berny mot all förmodan lyckas göra klart utbildningen så skulle jag ALDRIG betala för hennes tjänster. Jag tror inte att hon kommer klara det, men hon får ju hemskt gärna motbevisa mig.

Det är ju verkligen bra att hon vill göra nåt, men varför måste hon alltid gå ut så hårt? Hon har ALDRIG jobbat, studerat eller ens gått ut grundskolan (säger hon ju själv) ÄNDÅ ska hon dra igång en krävande utbildning och sen starta eget som coach....
Varför börjar hon inte lite försiktigt med tex arbetsträning, hon får ju alltid allt hon ber om beviljat så hon skulle lätt få det om hon ville. Hon skulle kunna mjukstarta med tex jobba på ett hunddagis eller nåt djurhem. Sen om det går bra och hon verkligen vill satsa på att jobba med djur kan hon gå utbildningen. Och framförallt inte så länge hon tar heroin.

Går hon på med värsta projektet utan vare sig vana eller erfarenhet finns risken att det bara blir ingenting, att orken och ambitionerna slocknar, det är ju alltid så det gått tidigare för henne.

Vad hände för övrigt med "föreläsningarna" hon skulle dra igång? Antar ingen vill anlita henne när hon öppet pundar men hon borde kanske fundera på VARFÖR alla hennes grejer alltid skiter sig.

Men om hon nu fullföljer sin hundcoach-utbildning får hon knappast några kunder, ingen riktig hundägare skulle lita på henne. Möjligtvis om hon klarat ett ordnat, välartat, drogfritt liv under flera år, då kanske.

Det kommer bli som med Red Rumours, då de i brist på modeller fick "anlita" Jhnas snubbes lillasyrra. Bernys första uppdrag som hundcoach kommer därmed med största sannolikhet bli Emma som behöver få "coachning" med Chanel....

Kesoburken gläntar på locket.
Citera
2014-02-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Eh va?? Vad är det som säger att han kommer bli slagen och sparkad och leva i sin egen avföring bara för att han blir omplacerad? Du drar ju helt sinnessjuka slutsatser! Lider du av vanföreställningar eller?? Om Berny ska omplacera Theus så är det ju då hennes ansvar att bedöma vad som blir det optimala nya hemmet för honom. Du säger att hunden har det bra, det syns säger du. Så du menar då att hon klarar av att ge Theus allt han behöver TROTS att hon är påverkad av dödsknark men du tror att Berny är så pass förståndshandikappad att om hon omplacerar honom så kommer han hamna på ett ställe där han blir misshandlad?? Det går inte ihop för mig. HUR i hela friden resonerar du egentligen??

Hunden har det bra?? Hon slår och sparkar inte honom, nej förmodligen inte. Men han är VANSKÖTT! Spelar ingen roll hur fin han är på bilderna, det är INTE nyttigt för Theus att vara med Berny när hon KNARKAR. Det borde du förstå själv, eller så kanske det är du som är förståndshandikappad som inte förstår hur olämpligt och osunt det är med en drogpåverkad matte som inte orkar ge tillräcklig motion och stimulans. Förklara gärna för mig HUR det går till att Berny orkar rasta och aktivera Theus x antal timmar om dagen när hon antingen är nerknarkad på heroin eller är abstinent! Du kanske inte vill se det som djurplågeri men med en sådan tillvaro så blir det djurplågeri i längden. Som någon skrev så är djur och knark två heeelt skilda saker som aldrig borde ha med varandra att göra.

Jag vill inte ens spekulera i vad du hade sagt om Theus varit hennes lille son istället för hennes lille gangsterhund...

Jag bortser från dina aggressiva utfall om min peson och svarar dig såhär; Du måste vara "ny" i livet och alltså inte så gammal. Många av ställena där hundar hamnar är än värre än där de kom ifrån. Vid omplacering betyder det inte alltid att det är sol och rosor efter det, många hundar misshandlas. Jag tycker ha verkar ha det helt okej och säger låt henne behålla.
Citera
2014-02-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon
Jag vet precis vad djurplågeri är och nu ska jag göra som så många andra, nämligen sätta dig på ignore för det kommer bara skit ur dig.

Fint att Berny totalförstör sitt hår så hon ser ännu mer sliten ut.

Ja precis, det är MIG det bara "kommer skit" ur, ja.. Suck..

Det jag undrar över är dock skuldsituationen. Hur kan man spara till en dyr hundkurs när man har bl.a. Maddeskulden som väntar? Pengarna borde gå till skuldberget. Prioriteringar, folk..prioriteringar. Såvida hon inte beviljats en skuldsanering men det tro jag inte då måste skulderna vara betydligt högre, oftast runt en 8-900.000:- mig veterligen. Och då skulle hon behöva leva på existensminimum och då kan hon VERKLIGEN glömma att kunna spara.
Senast redigerad av Pajnispung 2014-02-04 kl. 12:41.
Citera
2014-02-04, 13:02
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det kommer bli som med Red Rumours, då de i brist på modeller fick "anlita" Jhnas snubbes lillasyrra. Bernys första uppdrag som hundcoach kommer därmed med största sannolikhet bli Emma som behöver få "coachning" med Chanel....

Stön. Att Berny aldrig lär sig att man måste kunna krypa innan man kan gå. Ärlig talat så är jag helt övertygad om att det inte kommer bli något med den här hundutbildningen. Komiskt hur hon tror att LARO är svaret och lösningen på allt på samma gång. Som att en substitutionsbehandling innebär noll arbete eller uppoffring från eget håll. Metadon/subuxone håller bara abstinensen på avstånd, drogsuget och ångesten kommer ju inte magiskt upphöra utan hon behöver fortfarande arbeta med sig själv och lära sig att fungera normalt i vardagen.
Citera
2014-02-04, 15:04
Medlem
Citat:
Jag bortser från dina aggressiva utfall om min peson och svarar dig såhär; Du måste vara "ny" i livet och alltså inte så gammal. Många av ställena där hundar hamnar är än värre än där de kom ifrån. Vid omplacering betyder det inte alltid att det är sol och rosor efter det, många hundar misshandlas. Jag tycker ha verkar ha det helt okej och säger låt henne behålla.

Then again, är du helt seriös när du tror att en hund mår bra med en matte som drogar?

Jag tar mig då hellre an en galet aggressiv hund än en som är nervig, stressad & understimulerad (vilket många blir efter ett tag i missbrukshem). Hellre en aggressiv rottis som till en början hugger efter en än en hund som aldrig fått vara just hund, en hund som aldrig haft fasta rutiner, som aldrig kunnat ta för givet ens sådana basic saker som fysisk & mental stimulans . Som tvingats se på när den som han älskar över allt annat antingen ligger och plågas av ångest och all den fysiska smärtan som heroin-at innebär alt är helt frånvarande. Hundens ”jobb” blir alltså att matte ska må bra, (brukshundar tar på sig olika jobb på ett annant sätt än ”vanliga” hundar) ett jobb som är en omöjlighet och där försvinner hundens självförtroende. Just självförtroende och att inte kunna lita på att människor (för det kan han definitivt inte nu) tar ÅR och DAR att träna tillbaka.
Det är alltså inte ren fysisk misshandel och vanvård som ger längst men hos våra djur utan det psykiska… särskilt för en arbetande ras.
Jag menar inte att vara otrevlig mot dig, för jag vet att det är omöjligt att förstå hur en sådan hund kan bli och må om man aldrig har arbetat med dem. Men tro mig, jag har legat sömnlös, slitit håret i frustration och gråtit tusentals tårar när jag arbetat med hundar från missbrukarhem.

Trots allt så är jag övertygad att Theus älskar Berny och att Berny älskar Theus men det funkar inte som det är nu. Säga vad man vill men jag tror faktiskt att berny har så pass mkt erfarenhet att hon vet att han verkligen plågas som det varit den senaste tiden och att det är därför hon mår så dåligt när det kommer till honom. Det FÅR inte gå för långt. Jag har sett skräckexemplen och ber därför B på mina bara knän: behåll inte Theus.
Klarar du inte detta så sätt honom iaf på foder i minst ett år där du är välkommen att hälsa på då och då.

Nej, jag håller fast vid att droger och djur ALDRIG ens ska förekomma i samma mening.
Citera
2014-02-04, 16:06
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rowsie
...... ..... .....

Nej, jag håller fast vid att droger och djur ALDRIG ens ska förekomma i samma mening.

Bland de vettigaste posterna hittills pga följande orsak. Här föreligger en diskussion om minst två saker samtidigt men folk verkar inte kunna identifiera dessa eller hålla isär begreppen. Så låt mig då förtydliga dessa.

1. Det pågår en diskussion om huruvida missbrukare ska få ha djur överhuvudtaget. Rowsie här ovan har mer än tydligt fattat detta och uttrycker sin klara åsikt om det med uppenbarligen lång erfarenhet utav ämnet. JAG kan omöjligen ha en åsikt i det här sammanhanget eller ämnet (förutom lite sunt förnuft då kanske) då jag inte har någon större erfarenhet utav djur.

2. Det pågår en diskussion angående två blogginlägg Berny gör med några få timmars mellanrum som för Mig innehåller delvis en motsägelse. Motsägelsen för mig består utav just den korta tid som förflyter mellan dessa om man ser till innehållet i dom. Det är nämligen inga som helst problem med idén som sådan som Jag ser det.. det är inget fel att någon, vem som helst, har höga ambitioner/mål. Berny poängterar mitt i allt någon form utav förankring till verkligheten trots allt, IMO. Detta BORDE inte komma som en förvåning för Berny att Jag skriver det här. Mönstret är nämligen väldigt likt något jag själv kan känna igen från mig själv i påverkat tillstånd (jag har t om ett personligt ord för det men det spelar ju mindre roll i sammanhanget). Att svänga mellan två ytterligheter i känslor så snabbt är för mig en indikation (notera: ej bevis) för att den senare utav de två posterna var skriven under påverkan. Berny poängterar själv i sin blogg att det mycket riktigt är så att hon bestämmer vad hon skriver och inte skriver om sitt liv - det är trots allt hennes blogg (precis i samma stil som att den här posten ni läser ÄR MIN). Åter igen är min slutsats därmed att folks reaktion INTE borde komma som en förvåning för henne... varför den eventuellt gör det... jag tänker inte slänga ut en öppen fråga men kanske en indirekt fråga till henne om detta.

3. Den, IMO, vanliga diskussionen huruvida Berny överhuvudtaget ska kvalificera sig som "människa" eller inte.

Ett himla tramsande i denna tråden med folk som blockar varandra och håller på.. vad är det för mening med att blocka någon? Det leder ju snarare till oändliga "pranks" som man kan dra när vissa INTE ser vad man skriver. Anyway...

(Ja... jag skriver i opåverkat tillstånd just nu... om någon nu var intresserad utav att veta då jag kommenterar något jag råkar ha viss erfarenhet utav)
Citera
2014-02-04, 16:12
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:

Jag fyller 25 i mars vad nu det har med saken att göra. Många av ställena är BÄTTRE än där de kom från också. Du verkar ju vilja tro det värsta. Nej det är klart att de kan hamna på ett dåligt ställe men det är ungefär lika stor chans att dom hamnar på ett bättre ställe. Jag är verkligen ingen som tror att världen är rättvis och rosa fluff moln och regnbågar överallt men jag tror då inte det värsta på en gång heller. Men du måste ju fatta att bara för att man omplacerar en hund så betyder ju inte det att den kommer hamna på ett ställe där en blir misshandlad per automatik för det. Som jag sa så är det den som omplacerar sin hund som har ansvaret för att bedöma vad som blir det optimala nya hemmet. Och det är klart det händer att folk blir rent ut sagt blåsta och lämnar bort sin hund till någon som de TROR är pålitlig. Men många gånger lyckas man hitta rätt också och hunden hamnar någonstans där den har det ännu bättre, det brukar ju liksom vara själva poängen med att folk omplacerar en hund, dom har inte längre tid eller något annat som hänt i livet som gör att dom inte längre känner att dom är den optimala ägaren. Tanken med att omplacera en hund är ju liksom inte att den ska hamna någonstans där den blir misshandlad.
Citera
2014-02-04, 19:33
Medlem
Men alltså Pajnis är du på riktigt?
För några veckor sen gapade du om
att alla som har en psykisksjukdom
borde få djurförbud och nu helt plötsligt
tycker du att det är hemskt att folk tycker
att Theus borde få komma till ett bättre
hem, än att bo med en heroinist.
Ursäkta mig men du verkar ju helt jävla
slut i huvudet.
Citera
2014-02-04, 20:11
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGalen
Men alltså Pajnis är du på riktigt?
För några veckor sen gapade du om
att alla som har en psykisksjukdom
borde få djurförbud och nu helt plötsligt
tycker du att det är hemskt att folk tycker
att Theus borde få komma till ett bättre
hem, än att bo med en heroinist.
Ursäkta mig men du verkar ju helt jävla
slut i huvudet.

Instämmer, kunde inte sagt det bättre själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in